Top tio, inspiratörer med AS och autism
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Top tio, inspiratörer med AS och autism
Tänkte att denna kunde uppmuntra vissa här och säkert skapa diskussion också för dom som gillar det.
Top tio, insperatörer med AS och autism
Intressant, tack för länken.
Viktigt att lyfta fram offentliga personer med AS.
Det bryter ner fördomar och kan verka inspirerande.
Men jag måste vara aspig och korrigera ett stavfel i trådtiteln; det heter inspiratörer.
Men jag måste vara aspig och korrigera ett stavfel i trådtiteln; det heter inspiratörer.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Sjukt galet att Dan Aykroyd från Ghostbusters hade AS! Har alltid älskat honom sen man va barn.
KrigarSjäl skrev:Intressant, tack för länken.
Tyvärr för sent att rätta men ska försöka att komma ihåg det till nästa gång.
vofff skrev:Sjukt galet att Dan Aykroyd från Ghostbusters hade AS! Har alltid älskat honom sen man va barn.
Framgår det att han blev officiellt diagnostiserad? Eller är det rykten som med Hitler?
slackern skrev:vofff skrev:Sjukt galet att Dan Aykroyd från Ghostbusters hade AS! Har alltid älskat honom sen man va barn.
Framgår det att han blev officiellt diagnostiserad? Eller är det rykten som med Hitler?
De som är med i videon är diagnostiserade
rapchic skrev:slackern skrev:vofff skrev:Sjukt galet att Dan Aykroyd från Ghostbusters hade AS! Har alltid älskat honom sen man va barn.
De som är med i videon är diagnostiserade
Jag fick fram det här, låter ju ytterst suspekt.
Aykroyd described himself (in a radio interview with Terry Gross) as having Tourette syndrome that was successfully treated with therapy when he was a preteen, as well as mild Asperger's.[27][28] (At the time, Asperger's did not exist as a term.)
https://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Aykroyd
Återgå till Övriga Aspergerfrågor