Tjejer: hur vill ni dejta? (Omröstning)
58 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Jag funderade också på det där under många år och jag tänkte mig att man måste dejta, men det måste man ju inte.regnif skrev:Först och främst, vad är dejta? Så fort nån säger nåt smickrande (flirt eller test på hur jag skall reagera?) och hur skall jag reagera på det sen då? På ett sätt som får mig att framstå som en som tror på allt, eller vad skall man göra är det tänkt?
Jag har kommit fram till att jag vill kunna observera den tilltänkte länge som man kan gör på tex jobbet när man jobbar ihop i flera månader.
Grejen är nog att om man kommer fram till att man gillar varandras sällskap så gör man saker man gillar tillsammans när båda känner för det sedan.
Fast det blir enligt mig för mycket att alltid vara nära varandra TROR jag.
Jag har varit på en sk dejt tror jag, vi gick till en gocartbana efter att ha varit hemma hos henne och hon verkade vilja vara kvar där hemma men det fattade ju inte jag förrän efteråt, hon sade sig tycka gocart skulle bli kul så jag var ju inställd på det.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:50:01, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Jag funderade också på det där under många år och jag tänkte mig att man måste dejta, men det måste man ju inte.regnif skrev:Först och främst, vad är dejta? Så fort nån säger nåt smickrande (flirt eller test på hur jag skall reagera?) och hur skall jag reagera på det sen då? På ett sätt som får mig att framstå som en som tror på allt, eller vad skall man göra är det tänkt?
Jag har kommit fram till att jag vill kunna observera den tilltänkte länge som man kan gör på tex jobbet när man jobbar ihop i flera månader.
Grejen är nog att om man kommer fram till att man gillar varandras sällskap så gör man saker man gillar tillsammans när båda känner för det sedan.
Fast det blir enligt mig för mycket att alltid vara nära varandra TROR jag.
Jag har varit på en sk dejt tror jag, vi gick till en gocartbana efter att ha varit hemma hos henne och hon verkade vilja vara kvar där hemma men det fattade ju inte jag förrän efteråt, hon sade sig tycka gocart skulle bli kul så jag var ju inställd på det.
Ja, man kan nog behöva distans så det inte blir för mkt. .
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:50:01, redigerad totalt 1 gång.
Nano, det finns en likadan tråd för killar. Den här var för tjejer.
killar-hur-vill-ni-dejta-omrostning-t12554.html
killar-hur-vill-ni-dejta-omrostning-t12554.html
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:50:01, redigerad totalt 1 gång.
Ja jo, emm, det var därför jag inte röstade, tänkte att en åsikt vore ok även om det var en tjejtråd.
Dejting borde väl vara likadan från både tjejers o killars håll?
Fast du kanske tänkte så jag inte försöker föreställa tjej?
Gillar tjejers sällskap men jag vill inte VARA tjej.
Dejting borde väl vara likadan från både tjejers o killars håll?
Fast du kanske tänkte så jag inte försöker föreställa tjej?
Gillar tjejers sällskap men jag vill inte VARA tjej.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:50:01, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Japp det är den, och vore dumt o svara på regnifs inlägg i killtråden. HON är ju faktiskt tjej
Håller med i den fetstil (har inte kollat killtråden tror jag).
Det här inlägget såg lite kul ut på nåt sätt.
Jag har förresten tyvärr inte röstat men jag vet knappt vad jag skall svara så svarade inte nåt. Fast nu såg jag ju vet ej-alternativet.
Re: Tjejer: hur vill ni dejta? (Omröstning)
Jag vill bli uppvaktad men på ett otraditionellt sätt, valde jag.
men gillar även att bli uppvaktad traditionellt.
men gillar även att bli uppvaktad traditionellt.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Har ingen aning om hur jag vill dejta. Jag är så naiv så jag tror på vänskapsmetoden.
Dvs. att man kan bli kompis först och sen kanske det händer bara.
Dvs. att man kan bli kompis först och sen kanske det händer bara.
Men tjejer som svarat ömsesidigt, hur i h-vete ska de gå till me en massa tossiga aspismänn som inte kan fatta, att ens skäls älskade, faktiskt inte tycker att man är det vidrigaste som krälat upp ur en dypöl.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Återgå till Övriga Aspergerfrågor