Tips oberoende nyhetssajt (svenska nyheter)
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag har tröttnat på mainstream medias skrämselpropaganda, politiskt riktade åsiktsyttringar och, vid brist på någotdera, megalomaniskt fokus på trivialiteter som kungahusets familjeangelägenheter eller ointressanta sport- och musikevents.
Har börjat kolla engelskspråkiga RT som jag tycker presenterar andra och bättre nyheter samt inte räds att presentera fakta som går emot det som vi brukar kalla politiskt korrekt (hatar uttrycket eftersom det tuggats sönder av fascister).
Problemet är att RT knappast har några nyheter om Sverige, så då återstår frågan var man ska kolla för att få en alternativ bild av det som händer här.
Tips önskas därför på oberoende, svenska nyhetssidor.
Har börjat kolla engelskspråkiga RT som jag tycker presenterar andra och bättre nyheter samt inte räds att presentera fakta som går emot det som vi brukar kalla politiskt korrekt (hatar uttrycket eftersom det tuggats sönder av fascister).
Problemet är att RT knappast har några nyheter om Sverige, så då återstår frågan var man ska kolla för att få en alternativ bild av det som händer här.
Tips önskas därför på oberoende, svenska nyhetssidor.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
RT, alltså Russia Today? Jag har en känsla av att de inte heller är fullkomligt oberoende, men vad vet jag. Jag tror inte det finns någon helt neutral nyhetskälla, åtminstone inte i Sverige och definitivt inte TT.
Tja... du kan ju alltid kika på vad SVT med flera brukar besöka för sajter, går att se på mediacreeper:
http://mediacreeper.com/name/Sveriges_Television_AB
Jag fick reda på cornucopia bloggen den vägen. Det skriva inte så mycket på den sidan men jag skulle säga att den är närmast neutral.
http://mediacreeper.com/name/Sveriges_Television_AB
Jag fick reda på cornucopia bloggen den vägen. Det skriva inte så mycket på den sidan men jag skulle säga att den är närmast neutral.
- Braincandy
- Anslöt: 2012-09-27