Tips för att tjäna pengar!
28 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Kidzi skrev:slackern skrev:Det är därför vissa saker går så lätt för mig som en dans på rosor medans andra saker är sjukt jobbiga som att organisera och planera T.ex.
Ja, men så är det. Jag undrar vad Daniel Tammets svaga sidor är. Hade kanske fått veta om jag orkat läsa ut hans bok. Han lärde sig som test för en TV-show, lära sig isländska på en vecka.
Alla har inte ojämnbegåvningsprofil men han är väl Savant har jag för mig kollade upp det. Intressant om dom med Savants syndrom kände jag inte till.
Savanter har oftast en låg intelligenskvot. En genomsnittspersons IQ ligger på 100, men de med savantsyndrom ligger ofta så lågt som 40-70.[4] Det låga IQ kan ses som en följd av skadorna på hjärnan, men trots att alla med savantsyndrom har skador på den vänstra hjärnhalvan i större eller mindre utsträckning, så finns det savanter med normal eller hög IQ.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Savantsyndrom
Så han Daniel Tammets hör väl till undantagen.
Visste inte att man kunde få savants syndrom efter hjärnblödning eller förvärvad hjärnskada
En av tio med savants syndrom har autism står det på wikipedia. Räknas alla med autismspektrumtillstånd in då?
Hur stavas det? Savantsyndrom? Savants syndrom? Savant syndrom?

En av tio med savants syndrom har autism står det på wikipedia. Räknas alla med autismspektrumtillstånd in då?
Hur stavas det? Savantsyndrom? Savants syndrom? Savant syndrom?
Tyvärr så innehåller Wiki som så många andra ställen, delvis inkorrekt information. Vi översköljs av delvis inkorrekt information. Korrekt information är väldigt värdefullt.
SVT, TV 4, nyhetssajter, böcker, hemsidor, forskning, människor etc är alla källor till inkorrekt information.
SVT, TV 4, nyhetssajter, böcker, hemsidor, forskning, människor etc är alla källor till inkorrekt information.
Apex2020 skrev:Skriva böcker kan vara en mycket lönsam passiv inkomst. Att skriva boken tar ju i regel mycket tid, men sen när boken är ute till försäljning år efter år så blir det ju en passiv inkomst. Tror många med Asperger kan komma på riktigt bra innehåll. Nu för tiden behöver man inte heller ha ett bokförlag. Säljer du några tusen böcker om året så blir det en rejäl slant om boken kostar ett par hundra kronor st.
En sak som jag har sett folk göra är att skriva böcker och sälja på Amazon. Fördelen med Amazon är att det är så stort och det är så mycket trafik/många kunder där att det nästan alltid är någon som köper. Så det behöver inte vara en storsäljare för att tjäna pengar. Du kan göra allt från en roman till en enkel barnbok till en liten bok med instruktioner och tips om allt från att renovera möbler till hur man gör ett katthus eller matrecept. Det finns många olika alternativ och mängden potentiella kunder du kan nå utan att betala för reklam eller något annat är nyckeln till att det fungerar. När du har lagt upp en bok eller något annat på Amazon så finns den där hela tiden och det är mycket trafik 24 timmar om dygnet året runt.
Om man söker lite efter böcker på Amazon ser man många exempel, till exempel såg jag en dam som hade skrivit en liten bok om katter, det var en barnbok, en saga för barn. Och den hade sålts i en hel del exemplar. Och nu behöver du inte skriva ut böcker på papper, allt kan vara elektroniskt. Men om du vill göra en ordentlig bok på papper finns det webbplatser som till exempel Blurb.com där det är möjligt också.
Förr i tiden var det omöjligt att tjäna pengar om man inte fick ett kontrakt med ett förlag och skrev en storsäljare som blev väldigt populär. Nu är marknaden lite annorlunda eftersom du kan göra allt själv och använda sajter som Amazon för att nå många miljontals potensiella kunder runt om i världen utan att spendera mycket pengar. Så det kan vara en idé för dem som är bra på att skriva eller gillar att skriva.
Återgå till Att leva som Aspergare