tickling

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

var är du mest kittlig?

under armarna
2
9%
på sidorna
6
27%
i midjan
5
23%
På knäna och benen
0
Inga röster
under fötterna
7
32%
någon annanstans
2
9%

Antal röster : 22

Inläggav ufo » 2008-11-14 18:22:32

Men även om det nu skulle vara ett sk "raggningsförsök" har vi ingen rätt att klanka ner på det.
Skulle ju lika gärna kunnat vara någon sportfåne som vill träna fotboll med någon. Det är ju trots allt, helt upp till en själv att avgöra om det är något för en själv.

Själv tycker jag det är obehagligt att bli kittlad, men det finns många som tycker det är skönt också.

---
Krigis skrev:Hörru kittlaren:

Det här är inget raggningsforum, vill du hålla på med sånt får du söka dig till helt andra sidor. Den typen av amorösa framstötar uppskattas inte här, det ska du ha mycket klart för dig.

Är du ett troll kan du dra åt h-e, rätt och slätt.

Mitt tips till medforumiter är: skriv inte till den här pajsaren. Vad som helst kan dölja sig bakom användarnamnet.

Om man inte fattar det olämpliga i det sätt du har välkommnat denna nya medlemm är det inte mycket du fattar.

---

Kittlaren:
Välommen har jag ju glömt att säga.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 16:36:05, redigerad totalt 1 gång.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav Chrilleb » 2008-11-18 16:55:02

Jag tycker man ska få föra en tråd om "kittling", alla ska få föra sin talan, och jag är övertygad om att denne person bara vill väl, alla har vi ju våra frågor, precis som jag brukar skriva om "favoritsångare" eller "As och arbetsledare". Jag tycker detta var mycket rart! Håller på kittlaren, se till att han får ett eget Forum eller för över tråden till Övrigt då..! : )
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 16:36:06, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb

Anslöt: 2008-11-14

Inläggav KrigarSjäl » 2008-11-18 18:12:59

Inger skrev:Krigis, (med risk för att låta dagisfrökenaktig igen:)

Ja, det är alltid ett friskhetstecken att känna till sina svagheter.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:36:06, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav nano » 2008-11-18 19:16:37

Tur att du inte har några svagheter ;)

Nåja, nu skojade jag lite, tänkte på din signatur "Hellre en dag som lejon än ett liv som lamm"
Senast redigerad av nano 2011-05-04 16:36:06, redigerad totalt 1 gång.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav DukeTwicep » 2008-11-18 19:32:38

KrigarSjäl skrev:Om man inte fattar det socialt olämpliga i detta är det inte mycket man fattar.

Vill du berätta vad som var socialt olämpligt så är vi tacksamma.
Är det för att du tänker att tråden handlar om sex? Det är helt normalt med sex och det finns inget socialt olämpligt med att diskutera sex med personer som är i rätt ålder.
Däremot undrar jag om personer som inte är i rätt ålder verkligen förstår att sex är undertonen. Hur som helst så är det upp till foruments administratör att låsa tråden för minderåriga om han/hon tycker att den är olämplig, kontakta i så fall forumets administratör. Att diskutera det i tråden är off topic och i många andra forum så skulle dina inlägg raderas för att du inte håller dig till sakfrågan.

Däremot så tycker jag att TS skulle kunnat omformulera sitt inlägg till en fråga som kan skapa vidare diskussion (som inte Bara handlar om hans/hennes eventuella sexuella preferenser...)

Jag själv är extremt taktilt känslig och kittlande är ofta bara tortyr, delvis på grund av att det är fel person som kittlar (då gör det bara ont) och delvis för att det är för mycket på en gång :P.
Senast redigerad av DukeTwicep 2011-05-04 16:36:06, redigerad totalt 1 gång.
DukeTwicep
Ny medlem

Anslöt: 2008-11-18

Inläggav KrigarSjäl » 2008-11-18 21:15:40

Nej, det är uppenbart att detta inlägg är ett plumpt spamraggande.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav DukeTwicep » 2008-11-18 21:20:46

KrigarSjäl skrev:Nej, det är uppenbart att detta inlägg är ett plumpt spamraggande.

Om inte administratören tycker det så får du respektera administratörens vilja eller så spammar du tråden med sådana inlägg som du spammat den med, eller så låter du den helt enkelt bara vara eftersom alla har hört vad du tycker nu ett antal gånger och det behövs inte repeteras.
DukeTwicep
Ny medlem

Inläggav KrigarSjäl » 2008-11-18 21:32:25

DukeTwicep skrev:
KrigarSjäl skrev:Nej, det är uppenbart att detta inlägg är ett plumpt spamraggande.

Om inte administratören tycker det så får du respektera administratörens vilja eller så spammar du tråden med sådana inlägg som du spammat den med, eller så låter du den helt enkelt bara vara eftersom alla har hört vad du tycker nu ett antal gånger och det behövs inte repeteras.

Jag svarade på ett inlägg riktat till mig, precis som jag gör nu. Skulle det vara fel eller?

Om trådskaparen inte bara reggat sig här för att ragga, varför kallar han sig då "Kittlaren"? Varför har han inte skrivit annat också?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav DukeTwicep » 2008-11-18 21:35:04

KrigarSjäl skrev:
DukeTwicep skrev:

Jag svarade på ett inlägg riktat till mig, precis som jag gör nu. Skulle det vara fel eller?

Om trådskaparen inte bara reggat sig här för att ragga, varför kallar han sig då "Kittlaren"? Varför har han inte skrivit annat också?

Och jag svarade.

Men ta bort tråden då om du tycker att den borde tas bort, eller ta upp det med administratören, det känns lite meningslöst att du ska diskutera det med oss andra som inte Kan ta bort tråden.
DukeTwicep
Ny medlem

Inläggav MsTibbs » 2008-11-18 21:45:13

Om någon skulle få för sig att kittla mig, får de vara beredda på en hård j-a spark mitt i nyllet. Det har redan naiva idioter råkat ut för, då de envisats med att jag inte talat sanning och kittlat mig ändå, detta är inget jag kan kontrollera, utan det är en reflex i ren självbevarensedrift;

Kittling är obeskrivligt fysiskt obehagligt, framför allt det att jag får syrebrist så det blixtrar och sedan svartnar framför ögonen, extrem panik, hjärtat rusar av stressen, mycket nära svimning av syrebrist. Jämför med den "behagliga" (ironi) känslan av att bli levande begravd, strypt eller dränkt.

Kittling är dessutom en grov kränkning psykiskt/mentalt, då det får mig att skratta åt något jag mår mkt dåligt av och inte alls tycker är roligt. Särskilt då personen kränker ytterligare genom att tvärtom det jag säger, fortsätter bete sig som om det vore något positivt, för att ytterligare kränka mig genom att efteråt säga "skyll dig själv, vore det inte kul borde du ju inte skrattat". Samma föraktfulla nedsättande kränkande attityd som våldtäktsoffer möts av, från folk som ger fullkomligt f-n i andra.

Kittlar borde f-n själva strypas till döds, långsamt och mest möjligt obehagligt, kombinera gärna med kinesisk vattentortyr för extra känsla av dränkning, timtals i sträck.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:36:06, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav nano » 2008-11-19 6:12:33

DukeTwicep skrev:Är det för att du tänker att tråden handlar om sex? Det är helt normalt med sex och det finns inget socialt olämpligt med att diskutera sex med personer som är i rätt ålder.
Jag har inte förstått att det handlat om sex, jag trodde det handlade om kittling.

MsTibbs:
Jag visste inte ens att man kunde råka ut för svartnande för ögonen och syrebrist av kittling, jag tror inte folk förstår vad du råkar ut för, i så fall tror jag knappast att någon skulle kittla dig om de trodde dig.
Klart beskrivande jämförelse du gav, så fort personen förstår tror jag alla ideer om att kittla dig är puts väck.
nano

Inläggav DukeTwicep » 2008-11-19 16:23:12

nano skrev:
DukeTwicep skrev:Är det för att du tänker att tråden handlar om sex? Det är helt normalt med sex och det finns inget socialt olämpligt med att diskutera sex med personer som är i rätt ålder.
Jag har inte förstått att det handlat om sex, jag trodde det handlade om kittling.

Kittlaren81 skrev:
"jag gillar att kittlas. jag är tyvärr jättekittlig själv. fantiserar om att kittla någon som är bunden"

När man snackar om någon som är bunden samt att det är en fantasi så kan det tolkas (ofta antar jag) som en fantasi om någon som har t.ex. händerna bakbundna eller bundna vid sängstolparna i en sexakt. Det kan iofs också tolkas som tortyr, men i så fall så menar Kittlaren81 att någon som vill bli torterad ska kontakta honom, det utesluter alltså möjligheten för att det ska tolkas som tortyr.
DukeTwicep
Ny medlem

Inläggav nano » 2008-11-19 16:45:54

Låter inte så särskilt sexuellt att vara bunden eller binda fast någon, hmm tanken har väl iofs funnits men det betyder inte att jag vill göra det jag tänker.
Jag kan tänka på bränder men det betyder inte att jag vill elda upp det i verkligheten.
Nåja, det var nog en parentes.

Vill nog krama den lycklige tjejen och att hon kramar den lycklige jag under själva akten :)
nano

Inläggav DukeTwicep » 2008-11-19 17:03:34

nano skrev:Låter inte så särskilt sexuellt att vara bunden eller binda fast någon

Tro mig, det är det :D. Men jag håller med dig, det är bättre att kramas. Men vissa personer har ju den fetischen.
DukeTwicep
Ny medlem

Inläggav MsTibbs » 2008-11-19 19:25:22

nano skrev:

MsTibbs:
Jag visste inte ens att man kunde råka ut för svartnande för ögonen och syrebrist av kittling, jag tror inte folk förstår vad du råkar ut för, i så fall tror jag knappast att någon skulle kittla dig om de trodde dig.
Klart beskrivande jämförelse du gav, så fort personen förstår tror jag alla ideer om att kittla dig är puts väck.

Det svartnar framför ögonen, då jag skrattar så intensivt att jag inte klarar av ens att andas, därav syrebrist, stjärnor och svartnar framför ögonen. Mkt obehagligt.

Ingen fattade på tiden jag gick i skolan (där mest jag utsattes), de trodde jag ljög. Då får de tåla en känga; om inte för sin dumhet, så åtminstone för att jag själv skall överleva.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in