The only aspie in the village? Sandviken/Gävle
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Finns det några aspergare i Sandviken-Gävle-trakten som vill ses? Jag har bott i Sandviken i fem år, och känner typ fem personer i stan (ingen aspergare). De flesta av mina aspievänner bor långt härifrån, men jag vill gärna lära känna folk som bor närmare.
När jag var nyinflyttad fick jag höra att jag var den enda med Asperger i kommunen, vilket såklart inte stämmer. Jag vet att det finns fler därute. Vi var ju iaf några som kom på träffen på Järnvägsmuseet i somras.
Jag har inget färdigt förslag på datum, plats eller aktivitet, utan jag vill främst kolla om intresse finns och isf för vad. Sociala träffar då bara man sitter och pratar? Utflykter? Studiecirkel om något spännande ämne? Politiska aktioner? Filmkvällar? Något annat?
När jag var nyinflyttad fick jag höra att jag var den enda med Asperger i kommunen, vilket såklart inte stämmer. Jag vet att det finns fler därute. Vi var ju iaf några som kom på träffen på Järnvägsmuseet i somras.
Jag har inget färdigt förslag på datum, plats eller aktivitet, utan jag vill främst kolla om intresse finns och isf för vad. Sociala träffar då bara man sitter och pratar? Utflykter? Studiecirkel om något spännande ämne? Politiska aktioner? Filmkvällar? Något annat?
Fem år? Där ser man, jag bodde i de trakterna och tyckte dina bloggtexter var intressanta. Tyvärr har jag flyttat därifrån till sydligare breddgrader.
Japp, det har tagit fem år för mig att inse att det vore trevligt att träffa folk någon gång
morsan bor i Forsbacka, kanske kan åka förbi om jag är där, men det är nog inte jätteofta längre tror jag