the Meat puppets
15 inlägg
• Sida 1 av 1
the Meat puppets
Känner ni till detta band?
De gästade nirvana under unpluggedkonserten i New York, -94 (tror jag det var), och framförde bl.a. låtarna "lake of fire", "plateu" och "oh me", men lät Kurt Cobain sjunga.
Jag har nu lyssnat igenom lite orginalinspelningar, med dessa brödrar från arizona och tycker deras "country grunge" är helt fenomenal.
Speciellt orginalversionen av lake of fire borde ni höra, finns en otrolig energi i denna tappning av låten, som saknas när de spelade den ihop med Kurt Cobain.
-Någon mer som gillar dem?
De gästade nirvana under unpluggedkonserten i New York, -94 (tror jag det var), och framförde bl.a. låtarna "lake of fire", "plateu" och "oh me", men lät Kurt Cobain sjunga.
Jag har nu lyssnat igenom lite orginalinspelningar, med dessa brödrar från arizona och tycker deras "country grunge" är helt fenomenal.
Speciellt orginalversionen av lake of fire borde ni höra, finns en otrolig energi i denna tappning av låten, som saknas när de spelade den ihop med Kurt Cobain.
-Någon mer som gillar dem?
Senast redigerad av ford 2011-05-04 17:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Re: the Meat puppets
ford skrev:dessa brödrar
Än en gång ser vi att skåningarna inte klarar språket särskilt bra.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 17:48:48, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Grungemusik är inget jag känner till. Men borde inte detta vara i Musiktråden? Det låter slamrigt tycker jag, men det är förstås så det ska låta:
The Meat Puppets - Lake of Fire
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 17:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Det finns betydligt bättre upptagningar rent kvalitetsmässigt. Försök lyssna på originalet, från cd:n "to high to die", betydligt mer välgjort och mindre slamrigt.
-Den här live versionen lät inget vidare, påminner närmast om en mindre lyckad nirvana konsert, om man ser till framförandet.
-Den här live versionen lät inget vidare, påminner närmast om en mindre lyckad nirvana konsert, om man ser till framförandet.
KrigarSjäl skrev:ford skrev:dessa brödrar
Återigen, brödrar är korrekt skånska, genom att anse det vara en sämre form av svenska agerar du i princip som en rasist.
Jag tar gärna den diskussionen med dig i en annan tråd, men denna skulle inte behandla ämnet "skitstövlar till nollåttor"
ford skrev:KrigarSjäl skrev:ford skrev:dessa brödrar
Återigen, brödrar är korrekt skånska, genom att anse det vara en sämre form av svenska agerar du i princip som en rasist.
Jag tar gärna den diskussionen med dig i en annan tråd, men denna skulle inte behandla ämnet "skitstövlar till nollåttor"
Språkspalten.
Senast redigerad av HGJ 2011-05-04 17:48:48, redigerad totalt 1 gång.
ford skrev:KrigarSjäl skrev:ford skrev:dessa brödrar
Jag är ledsen Ford, men skånska är inte ett språk, det är en dialekt. Således blir brödrar inte korrekt svenska, och jag tvingas hålla med Krigarn, även om jag inte anser att skåningar är dåliga på svenska.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 17:48:48, redigerad totalt 1 gång.
tahlia skrev:ford skrev:KrigarSjäl skrev:[quote="ford"]dessa brödrar
Jag är ledsen Ford, men skånska är inte ett språk, det är en dialekt. Således blir brödrar inte korrekt svenska, och jag tvingas hålla med Krigarn, även om jag inte anser att skåningar är dåliga på svenska. [/quote]
Han har ju inte ens sagt att skånska är ett språk ju.
(Fast vänta nu lite, kanske bäst att inte skriva något. Då försvarar jag ju bara honom. ) *ironi*
Senast redigerad av Tess 2011-05-04 17:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Nä jag har inte problem med dig. Har du problem med mig?
Jag var sur när jag skrev mitt förra inlägg även om det kanske inte ursäktar något.
Men nu tycker jag vi återgår till det tråden handlar om. Eller hur älskling!
Jag var sur när jag skrev mitt förra inlägg även om det kanske inte ursäktar något.
Men nu tycker jag vi återgår till det tråden handlar om. Eller hur älskling!
Senast redigerad av Tess 2011-05-04 17:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:Grungemusik är inget jag känner till. Men borde inte detta vara i Musiktråden? Det låter slamrigt tycker jag, men det är förstås så det ska låta:
ford skrev:Det finns betydligt bättre upptagningar rent kvalitetsmässigt. Försök lyssna på originalet, från cd:n "to high to die", betydligt mer välgjort och mindre slamrigt.