TÄNKVÄRT
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Mycket insiktsfullt.
Även om jag inte kan hålla med om att allt man säger måste vara kärleksfullt, ren fakta t ex behöver väl inte direkt vara "kärleksfull". Eller?!
Även om jag inte kan hålla med om att allt man säger måste vara kärleksfullt, ren fakta t ex behöver väl inte direkt vara "kärleksfull". Eller?!
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 16:41:45, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
- Anslöt: 2007-02-13
2 och 3 kan vridas och vändas åt alla håll, men den första punkten tycker jag i alla fall att alla bör se till. Det hade nog förhöjt signal/brus-förhållandet för många.
Senast redigerad av OnionKnight 2011-05-04 16:41:45, redigerad totalt 1 gång.
- OnionKnight
- Anslöt: 2008-03-12
Parvlon skrev:Jag låter ingen tidning bestämma vad jag ska tänka på innan jag pratar- Nr 1 på den listan räcker gott .i de flesta situationer.
Obs! Att det är en medarbetare i Leva som skrivet detta. Det är hennes tankar. Hon hade en post-it-lapp på sitt skrivbord en gång där det stod de tre sakerna och hon minns inte var lappen kom ifrån.
Man behöver givetvis inte ta efter en tidning men det är mer medarbetarens tankar och det är tänkvärda tycker jag. Tycker man inte det kan man ju bara låta det passera.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:41:45, redigerad totalt 1 gång.
Förstår inte vad du menar, mycket som skrivs, även i tidningar, har någon gång varit i en "medarbetares" tankar. Att någon för mig helt okänd person har hittat en post-it lapp rör mig inte alls. Medarbetaren kanske skulle ta och ta på varför hon fick den och vem som skrivit till denna istället.sommar skrev:Parvlon skrev:Jag låter ingen tidning bestämma vad jag ska tänka på innan jag pratar- Nr 1 på den listan räcker gott .i de flesta situationer.
Obs! Att det är en medarbetare i Leva som skrivet detta. Det är hennes tankar. Hon hade en post-it-lapp på sitt skrivbord en gång där det stod de tre sakerna och hon minns inte var lappen kom ifrån.
Man behöver givetvis inte ta efter en tidning men det är mer medarbetarens tankar och det är tänkvärda tycker jag. Tycker man inte det kan man ju bara låta det passera.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 16:41:45, redigerad totalt 2 gånger.
Om man alltid skulle hålla sig till de reglerna hade det nog blivit väldigt tyst... och rätt tråkigt. Då finns ju ingen spontanitet kvar. Det är väl inte mycket som är direkt nödvändigt att säga?
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 16:41:49, redigerad totalt 1 gång.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
Jag skulle nog i varje fall förorda ett överhoppande av punkt 1.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 16:41:49, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15