Tankar kring grupper
50 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Tankar kring grupper
Gafsan skrev:Vad du än försöker kommunicera så kommer du att misslyckas med det om du retar upp folk i stället för att få dem att lyssna med mottagligt sinne.
Själv tänker jag som så att om jag har något viktigt att säga, så vill jag säga det på ett sånt sätt att det når fram. Att irritera åhörarna brukar vara extremt kontraproduktivt.
Att irritera åhörarna är helt rätt när man kör med omvänd psykologi. Men kör man den taktiken har man nog inte AS.
Tankar kring grupper
Gafsan skrev:KrigarSjäl skrev:De flesta som föreläser eller undervisar tycker nog om att höra sin egen röst...liksom politiker, präster och försäljare. Och där kan vi verkligen snacka svammel. Professionellt svammel.
Det jag inte förstår är varför mitt svammel skulle vara mindre värt.
Det handlar inte om vad svamlet är värt utan vad det får för effekt. Som politiker, präst eller försäljare måste du få folk att tro på ditt budskap. Annars kommer de inte att rösta på dig, köpa dina varor eller att besöka din kyrka. Samma sak gäller även för den som "svamlar" i rent privata syften. Vad du än försöker kommunicera så kommer du att misslyckas med det om du retar upp folk i stället för att få dem att lyssna med mottagligt sinne.
Själv tänker jag som så att om jag har något viktigt att säga, så vill jag säga det på ett sånt sätt att det når fram. Att irritera åhörarna brukar vara extremt kontraproduktivt. Och har jag inget viktigt att säga så verkar det meningslöst att vara irriterande. (bortsett från att det kan vara lite roligt, naturligtvis).
Jag snackar inte om att irritera åhörarna, utan om att irritera auktioriteter. Finns många åhörare som uppskattar sånt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Att leva som Aspergare