Ta bort Toshiba-programvara
1 inlägg
• Sida 1 av 1
Ta bort Toshiba-programvara
Hej!
I slutet på april köpte jag en ny Toshiba laptop då den gamla gick sönder. Laptopen fungerar rätt bra. Men den är ju fylld med en massa Toshiba-grejor. Jag fick bara en kortfattad bruksanvisning som hänvisar till en pdf-fil på datorn, och den kan jag ju spara även om jag inte tittar i den. Resten tänkte jag avinstallera. Men om jag går in under Kontrollpanelen och avinstallera program så finn det ju en hel massa program som det står Toshiba före. Jag antar att jag måste spara en del, undrar vilket.
Följande är från Toshiba:
Administrationslösenord
Assist
Bulletin Board
ConfigFree
Disc Creator
Flash Card Support Utility
HDD/SSD Alert
Media Controler
Media Controller Plug-in
Online Product Information
Recovery Media Creator
Recovery Media Creator Reminder
ReelTime
ServiceStation
TEMPRO
Value Added Package¨
TOSHIBAs maskinvaruinstallningar
Jag begriper ju att jag inte behöver ha kvar TOSHIBA Bulletin Board till exempel. Men vad kan jag mer ta bort? Påverkas garantin om jag gör det?
Hälsningar
Lilla Gumman
I slutet på april köpte jag en ny Toshiba laptop då den gamla gick sönder. Laptopen fungerar rätt bra. Men den är ju fylld med en massa Toshiba-grejor. Jag fick bara en kortfattad bruksanvisning som hänvisar till en pdf-fil på datorn, och den kan jag ju spara även om jag inte tittar i den. Resten tänkte jag avinstallera. Men om jag går in under Kontrollpanelen och avinstallera program så finn det ju en hel massa program som det står Toshiba före. Jag antar att jag måste spara en del, undrar vilket.
Följande är från Toshiba:
Administrationslösenord
Assist
Bulletin Board
ConfigFree
Disc Creator
Flash Card Support Utility
HDD/SSD Alert
Media Controler
Media Controller Plug-in
Online Product Information
Recovery Media Creator
Recovery Media Creator Reminder
ReelTime
ServiceStation
TEMPRO
Value Added Package¨
TOSHIBAs maskinvaruinstallningar
Jag begriper ju att jag inte behöver ha kvar TOSHIBA Bulletin Board till exempel. Men vad kan jag mer ta bort? Påverkas garantin om jag gör det?
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01