Strul med drivrutiner
19 inlägg
• Sida 1 av 1
Strul med drivrutiner
Hejsan!
jag har strul med min ASUS laptop, har försökt installera nya drivrutiner för mitt 3d kort med det går banne mig inte. Testat både self detect på radeons hemsida och att ladda ner specifikt, det vill inget dera ( också nämnvärt att det var exakt samma filer ).
Behöver fixa detta då jag arbetar med 3d saaamt att vissa spel inte funkar som dom ska ( day Z standalone hackar som fasen ) fast spel delen är väl det som är minst viktigast
Jag tar även gärna emot tips om hur jag förbättrar datorn också, helst gratis ( software ). Inga piratade grejer tack, får inte ha sådant på skoldatorn och vill inte betala från egen ficka om dom får för sig att jag gjort nåt korkat med den på det sättet.
Tack på förhand!
jag har strul med min ASUS laptop, har försökt installera nya drivrutiner för mitt 3d kort med det går banne mig inte. Testat både self detect på radeons hemsida och att ladda ner specifikt, det vill inget dera ( också nämnvärt att det var exakt samma filer ).
Behöver fixa detta då jag arbetar med 3d saaamt att vissa spel inte funkar som dom ska ( day Z standalone hackar som fasen ) fast spel delen är väl det som är minst viktigast
Jag tar även gärna emot tips om hur jag förbättrar datorn också, helst gratis ( software ). Inga piratade grejer tack, får inte ha sådant på skoldatorn och vill inte betala från egen ficka om dom får för sig att jag gjort nåt korkat med den på det sättet.
Tack på förhand!
Strul med drivrutiner
Sadistic skrev:Testat både self detect på radeons hemsida och att ladda ner specifikt [...]
Varför Radeon?
i7-3632QM har väl Intel HD Graphics 4000 på chippet? Har Asus klämt dit en Ati/AMD-GPU också? Det verkar väldigt konstigt, särskilt i en laptop. Annars är det ju Intels drivrutiner du ska ha. Det framgår inte av den information du givit vad det är för maskin du har.
Strul med drivrutiner
nallen skrev:Sadistic skrev:Testat både self detect på radeons hemsida och att ladda ner specifikt [...]
Varför Radeon?
i7-3632QM har väl Intel HD Graphics 4000 på chippet? Har Asus klämt dit en Ati/AMD-GPU också? Det verkar väldigt konstigt, särskilt i en laptop. Annars är det ju Intels drivrutiner du ska ha. Det framgår inte av den information du givit vad det är för maskin du har.
Nej jag har AMD Radeon HD 7500M/7600m ( bifogade den infon däruppe )
Jag vet inte vad mer jag ska visa, jag är inte så duktigt på hårdvara.
Strul med drivrutiner
Sadistic skrev:bifogade den infon däruppe
Oops, jag tittade bara i tabellen. Då vet jag inte.
Märklig konstruktion.
Strul med drivrutiner
Miche skrev:Har du provat den här länken?
Nu ska jag verka dum, men vad ska programmet göra?
edit: Hursom funkade inte det heller tyvärr, fortfarande grafik problem i blender.
-suck- vill inte lämna in datorn på rep, vet ju inte när jag får tillbaka den då. ( är ju till plugget jag behöver den )
Strul med drivrutiner
Bilden säger mig ingenting.
Kan du ange datorns kompletta namn (det som står på etiketten på undersidan efter ASUS)? Det brukar underlätta för att hitta en lösning.
Kan du ange datorns kompletta namn (det som står på etiketten på undersidan efter ASUS)? Det brukar underlätta för att hitta en lösning.
Strul med drivrutiner
Miche skrev:Bilden säger mig ingenting.
det jag kan hitta är sony sve171e13m
Strul med drivrutiner
Miche skrev:Du skrev att det är en ASUS... Det där är ju en Sony VAIO...
-facepalm- blandade ihop min stationära med laptopen
Strul med drivrutiner
Miche skrev:Finns ingen som heter sve171e13m enligt denna sida...
Google ger ganska många träffar på den modellen. Gissningsvis är det en modell som inte finns officiellt i Sverige. Det är rätt vanligt om man handlar t.ex. på de stora elektronikkedjorna. Tyvärr verkar de flesta mjukvarurelaterade träffar handla om problem med Windows 8 på den datorn.
Moderator - reparerade trasigt citat.
Strul med drivrutiner
Kanske nån chipset-drivare som behövs innan grafikkortet ska komma in? Några (?) i enhetshanteraren?
Strul med drivrutiner
Kvasir skrev:Miche skrev:Finns ingen som heter sve171e13m enligt denna sida...
Google ger ganska många träffar på den modellen. Gissningsvis är det en modell som inte finns officiellt i Sverige. Det är rätt vanligt om man handlar t.ex. på de stora elektronikkedjorna. Tyvärr verkar de flesta mjukvarurelaterade träffar handla om problem med Windows 8 på den datorn.
Men hur gör jag då? är ju fel modell på länken och vågar inte riktigt klicka den då ._.
hatar dator tjorv >_<
Moggy skrev:Kanske nån chipset-drivare som behövs innan grafikkortet ska komma in? Några (?) i enhetshanteraren?
Inte vad jag kan se, om det inte är i nån specifik under kategori?
Moderator - reparerade trasigt citat.
Strul med drivrutiner
Om drivrutinen inte accepteras så går den inte att installera, om den inte funkar så kan man alltid backa till den föregående versionen så det brukar aldrig vara någon fara att prova.
Var är datorn köpt?
Var är datorn köpt?
Strul med drivrutiner
Miche skrev:Om drivrutinen inte accepteras så går den inte att installera, om den inte funkar så kan man alltid backa till den föregående versionen så det brukar aldrig vara någon fara att prova.
Var är datorn köpt?
Det kan jag inte svara på då skolan köpte den
Strul med drivrutiner
Har ni inte fått något ställe att vända er till om ni får problem med datorerna?
Strul med drivrutiner
Miche skrev:Har ni inte fått något ställe att vända er till om ni får problem med datorerna?
- suck - Nepp, läraren/klassföreståndaren lämnar allt sådant till MIN assistent. Som i sin tur inte vet mer än jag :/ ibland jag mer till och med...
Strul med drivrutiner
Sadistic skrev:Miche skrev:Har ni inte fått något ställe att vända er till om ni får problem med datorerna?
- suck - Nepp, läraren/klassföreståndaren lämnar allt sådant till MIN assistent. Som i sin tur inte vet mer än jag :/ ibland jag mer till och med...
Hör med skolledningen (rektorsexpeditionen), de borde veta mer.