Stort bokprojekt: Citera dina inlägg?
99 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Får jag citera text som du har skrivit öppet på AspergerForum i kommande böcker?
Säg "ja" här eller via e-post (tor@andet.se), så skall jag göra mitt yttersta för att hitta passande citat av dig. Alla som säger "ja", och som jag hittar något användbart citat från, kommer få ett exemplar av de böcker som de är med i som tack.
Eftersom det fungerade bra med boken om sinnena vill jag använda citat härifrån i fler böcker.
Det jag behöver är citat där personer med ”autismtillstånd”/Aspergers syndrom beskriver egna erfarenheter (inte tyckande).
* Enbart text från öppna avdelningar på AF kommer användas.
* Bara text från skribenter som sagt "ja" kommer användas.
* Enskilda citat kommer inte diskuteras i förväg, av tidsskäl.
* Jag kommer inte ta med citat där någon kan uppfattas negativt (t.ex. gräl).
* Ditt nick kommer stå under citatet, om du inte säger att jag skall utelämna det.
* Att citaten kommer från inlägg på AspergerForum.se kommer stå i böckerna.
Jag svarar gärna på frågor och på responser.
Tor (på andet.se)
Säg "ja" här eller via e-post (tor@andet.se), så skall jag göra mitt yttersta för att hitta passande citat av dig. Alla som säger "ja", och som jag hittar något användbart citat från, kommer få ett exemplar av de böcker som de är med i som tack.
Eftersom det fungerade bra med boken om sinnena vill jag använda citat härifrån i fler böcker.
Det jag behöver är citat där personer med ”autismtillstånd”/Aspergers syndrom beskriver egna erfarenheter (inte tyckande).
* Enbart text från öppna avdelningar på AF kommer användas.
* Bara text från skribenter som sagt "ja" kommer användas.
* Enskilda citat kommer inte diskuteras i förväg, av tidsskäl.
* Jag kommer inte ta med citat där någon kan uppfattas negativt (t.ex. gräl).
* Ditt nick kommer stå under citatet, om du inte säger att jag skall utelämna det.
* Att citaten kommer från inlägg på AspergerForum.se kommer stå i böckerna.
Jag svarar gärna på frågor och på responser.
Tor (på andet.se)
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Ja, självklart!
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
slackern skrev:Får man några som helst royaltys för sin medverkan?
Nej, det brukar man inte få när man citeras.
Men en del uppskattar säkert att få böcker där deras texter har kommit till användning, och det kommer de medverkande att få här.
Stort tack till Miche, atoms, srm..., kullan och KrigarSjäl.
Ju fler desto bättre!
- TORatANDET
TORatANDET skrev:slackern skrev:Får man några som helst royaltys för sin medverkan?
Nej, det brukar man inte få när man citeras.
OK tack för ditt svar. Är inte insatt i hur sådant fungerar.
slackern skrev:Får man några som helst royaltys för sin medverkan?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Ja, varsågod.
Det verkar som mina äldsta inlägg här innehåller mer information om mig själv än de senare.TORatANDET skrev:Det jag behöver är citat där personer med ”autismtillstånd”/Aspergers syndrom beskriver egna erfarenheter (inte tyckande).
Det gäller alltså andra böcker än denna, som jag antar är klar då: citera-fran-dina-inlagg-i-bok-t40022.html
Vad kommer din kommande bok att heta/handla om?
Vad kommer din kommande bok att heta/handla om?
Alien. Den förra tråden gällde enbart boken om sinnesintryck/perception (vilket står i den trådens första inlägg).
I det stora bokprojektet skall jag skriva flera böcker (3-7?) under minst ett och ett halvt år (om tillräckligt många säger ”ja”). Exakt vilka ämnen kommer styras delvis av vad jag finner intressant material om, hos dem som säger ja.
Jag vill bara gå genom varje persons inlägg en gång, för det tar så lång tid. Då samlar jag idéer.
Första boken blir om ”Arbete vid AS/autism”. Ditt ”ja” skulle uppskattas, Alien! ... Den boken kommer nog ut i höst.
Andra boken blir nog om ”Sociala relationer vid AS/autism” (inkl. ensamhet och en del kommunikation). Troligen kommer den ut efter årsskiftet.
Sedan har jag flera idéer: ”Depression och ångest”, ”Högre studier”, m.m., ”LSS-erfarenheter” m.m. Men jag vill inte spika den tredje bokens ämne förrän åtm. 40 personer har sagt ”ja” och jag har kollat vilka ämnen de har skrivit om.
Det var en bra fråga.
Stort tack till: Joakoni, Savanten Svante, Kahlokatt, nescio.
I det stora bokprojektet skall jag skriva flera böcker (3-7?) under minst ett och ett halvt år (om tillräckligt många säger ”ja”). Exakt vilka ämnen kommer styras delvis av vad jag finner intressant material om, hos dem som säger ja.
Jag vill bara gå genom varje persons inlägg en gång, för det tar så lång tid. Då samlar jag idéer.
Första boken blir om ”Arbete vid AS/autism”. Ditt ”ja” skulle uppskattas, Alien! ... Den boken kommer nog ut i höst.
Andra boken blir nog om ”Sociala relationer vid AS/autism” (inkl. ensamhet och en del kommunikation). Troligen kommer den ut efter årsskiftet.
Sedan har jag flera idéer: ”Depression och ångest”, ”Högre studier”, m.m., ”LSS-erfarenheter” m.m. Men jag vill inte spika den tredje bokens ämne förrän åtm. 40 personer har sagt ”ja” och jag har kollat vilka ämnen de har skrivit om.
Det var en bra fråga.
Stort tack till: Joakoni, Savanten Svante, Kahlokatt, nescio.
- TORatANDET
TORatANDET skrev:I det stora bokprojektet skall jag skriva flera böcker (3-7?) under minst ett och ett halvt år (om tillräckligt många säger ”ja”). Exakt vilka ämnen kommer styras delvis av vad jag finner intressant material om, hos dem som säger ja.
Det var en bra fråga.
Tack för svaret, låter intressant.
Jag säger också Ja då.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor