Störande intryck - svårt att sova m m
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
idioter till människor och människor i allmänhet.
jag stör mej på idioter med idioter menar jag människor som inte förstår mej människor som har dålig kunskap och skrytsamma människor som tror att dom är för mer än andra människor som säger asperger är en psykos och människor i allmänhet som brölar skrålar är högludda syns och hörs för mycket människor som tjatar på mej behandlar mej som en baby eller gullar in sej hos mej. då undrar jag om dom behöver psykolog eller om dom har någon psykos typ schizofreni alzheimer borderline eller något sånt eller bara är helt vanliga idioter?
- kittyberger
- Ny medlem
- Anslöt: 2011-12-05
Re: störande intryck
Högljudda människor driver mig till vansinne. Då går jag bara, även mitt i meningen. Bara vänder o går.
Samma sak med folk som pratar oavbrutet & vill bara höra sin egen fantastisk röst. Samma sak. Jag går bara.
Barnskrik tål jag inte heller. Håller mig långt borta från barn för att slippa det.
Har svårt med rastlösa, nervösa människor. Svårt att befinna mig i samma rum med någon som är hyperaktiv.
Jag vill ha det lugnt.
Samma sak med folk som pratar oavbrutet & vill bara höra sin egen fantastisk röst. Samma sak. Jag går bara.
Barnskrik tål jag inte heller. Håller mig långt borta från barn för att slippa det.
Har svårt med rastlösa, nervösa människor. Svårt att befinna mig i samma rum med någon som är hyperaktiv.
Jag vill ha det lugnt.
- Red and green
- Anslöt: 2011-12-17
Folk som äter typ äpple bakom mig när jag åker buss. Detta ljud kan reta gallfeber på mig. Likaså människor som är bakfulla och sitter bakom mig - deras utandingsångor "drabbar" mig och jag blir nästintill illamående av lukten.
Liksom någon annan nämnde i tråden så har jag svårt att utestänga just ljud när jag är trött. Blir ibland tvungen att hålla för öronen när jag åker buss och är för trött för att jag ska "orka".
Håller med om den meningen jag fetmarkerat. Jag blir stressad om folk sitter och trummar med fingrarna eller studsar med benen. Är någon nervös så blir jag själv nervös och mår dåligt.
Liksom någon annan nämnde i tråden så har jag svårt att utestänga just ljud när jag är trött. Blir ibland tvungen att hålla för öronen när jag åker buss och är för trött för att jag ska "orka".
Red and green skrev:Högljudda människor driver mig till vansinne. Då går jag bara, även mitt i meningen. Bara vänder o går.
Jag vill ha det lugnt.
Håller med om den meningen jag fetmarkerat. Jag blir stressad om folk sitter och trummar med fingrarna eller studsar med benen. Är någon nervös så blir jag själv nervös och mår dåligt.
Åh jag kom att tänka på nåt som irriterar mig, det är när jag sitter på en bänk och det sen kommer en person som börjar vicka / skaka, då brukar jag vända mig om och glo som f*n
Jag kan typ bara sova hos min flickvän än hemma, sängen och kudden känns fel, täcket, rummet allt. Ljud när man ska sova är störande..
Re: Re: störande intryck
Chrilleb skrev:Åh jag kom att tänka på nåt som irriterar mig, det är när jag sitter på en bänk och det sen kommer en person som börjar vicka / skaka, då brukar jag vända mig om och glo som f*n
Vem gör det?
MVH
Tokar86a
Det kan vara lite vad som helst som stör. Mest människor. Tror det faktum att jag känner mig obekväm omkring andra människor gör att deras förehavanden lätt distraherar. För att ta ett exempel från en föreläsning förra veckan där jag satt bredvid en person vars andning genom näsan genererade ett svagt men ack så enerverande pipljud varje gång han andades in. Kan säga att det krävdes varje uns av koncentration och självbehärskning för att få några vettiga anteckningar gjorda utan att köra pennan i låret på min studiekamrat så att det skulle komma något annat ljus från honom. Somnade som ett barn när jag kom hem av utmattning.
Det svåra är att man måste försöka komma ihåg att andra människor inte gör vad de gör för att jävlas med en. Som att när jag dagen efter föreläsningen hälsade på klasskamraten med pipnäsan och jag kände frustrationen från gårdagen med en gång kom forsande per automatik. Sådana grejer stjäl så mycket energi i onödan.
Det svåra är att man måste försöka komma ihåg att andra människor inte gör vad de gör för att jävlas med en. Som att när jag dagen efter föreläsningen hälsade på klasskamraten med pipnäsan och jag kände frustrationen från gårdagen med en gång kom forsande per automatik. Sådana grejer stjäl så mycket energi i onödan.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor