Stora handarbetstråden

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Stora handarbetstråden

Inläggav elle » 2014-11-09 22:40:34

Mkt fina sockor kullan .

Jag har aldrig lyckats lära mig att sticka sockor, vantar , handskar och mössor men jag kan sticka tröjor, kjolar, klänningar och halsdukar .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Stora handarbetstråden

Inläggav NyxUlfr » 2015-05-31 18:03:09

Jag återupplivar den här tråden. :-)Happy

Handarbete har blivit mitt stora intresse, särskilt broderi och virkning. Jag kan bli sittande i timmar, speciellt om jag samtidigt lyssnar på en cd-bok. Det är ett sätt för mig att koppla av och vila tankarna en stund. Sen blir man ju så glad när man lyckas skapa något.

För tillfället håller jag på med en broderad doptavla till mitt kusinbarn, virkade fönsterremsor till min mamma, virkad nalle till sagda kusinbarn, en broderad vargtavla... Vem sa att man bara kan ha ett projekt igång samtidigt? :lol:
NyxUlfr
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2015-05-28
Ort: Värmland

Stora handarbetstråden

Inläggav aspiemason » 2015-06-02 12:55:04

Min finmotorik i mina händer samt tremor förhindrar mig att kunna handarbeta såsom att sy. Jag fick sluta syslöjden då det tog mig minst en halvtimme att trä en symaskin.
aspiemason
 
Inlägg: 304
Anslöt: 2015-05-01

Stora handarbetstråden

Inläggav Zirre » 2015-09-07 12:12:53

Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Stora handarbetstråden

Inläggav Ruffsetuss » 2015-09-07 12:31:33

Jaaaa ! Fler som har ett av mina intressen :-)Happy tygoman , broderar, virkar , syr inredningsaccesoarer som Kuddvar , filtar osv. För det mesta i återanvänt tyg . Under hösten o vintern handarbetar jag som mest , mindre stimuli utifrån världen då . Som med mycket annat är jag periodare med mina intressen.
Ruffsetuss
 
Inlägg: 449
Anslöt: 2015-09-04
Ort: Sundsvall

Stora handarbetstråden

Inläggav Ruffsetuss » 2015-09-14 16:38:16

NyxUlfr skrev:Jag återupplivar den här tråden. :-)Happy

Handarbete har blivit mitt stora intresse, särskilt broderi och virkning. Jag kan bli sittande i timmar, speciellt om jag samtidigt lyssnar på en cd-bok. Det är ett sätt för mig att koppla av och vila tankarna en stund. Sen blir man ju så glad när man lyckas skapa något.

För tillfället håller jag på med en broderad doptavla till mitt kusinbarn, virkade fönsterremsor till min mamma, virkad nalle till sagda kusinbarn, en broderad vargtavla... Vem sa att man bara kan ha ett projekt igång samtidigt? :lol:
själen mår gott av att få skapa något vackert :-)230
Ruffsetuss
 
Inlägg: 449
Anslöt: 2015-09-04
Ort: Sundsvall

Stora handarbetstråden

Inläggav AspieGirl_87 » 2016-11-23 22:17:19

Jag håller på med flera olika projekt just nu, tycker det är bra om man tröttnar på ett att kunna växla lite. Jag håller på att sticka en tröja där fram- och bakstycke är i rätstickning och ärmar i slätstickning till min son (i princip klar), sedan håller jag på med en snäckmönstrad sjal till mig själv, virkar en kofta till min syster (nästan klar) och broderar en doptavla i korsstygn åt min systerson.
Har planer på nya projekt oxå, en stickad poncho till mig själv i norsk stil, en stickad blåbärsmössa till min systerson och ett par strumpor med norskt mönster till maken. :D
AspieGirl_87
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2016-11-23

Återgå till Intressanta intressen



Logga in