Stol för AS. Eller?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Stol för AS. Eller?
"The thing is adjustable to Asperger's levels of obsession;"
Visserligen godtar inte jag vilken stol som helst, men det betyder ju inte att den här är till för mig:
http://www.wired.com/gadgets/miscellane ... E8_gadgets
Visserligen godtar inte jag vilken stol som helst, men det betyder ju inte att den här är till för mig:
http://www.wired.com/gadgets/miscellane ... E8_gadgets
Senast redigerad av Le_inimitable 2011-05-04 17:20:57, redigerad totalt 1 gång.
- Le_inimitable
- Anslöt: 2008-10-26
Snygg stol (säkert skön också) men jag håller med de som kommenterar där på sidan. Skulle det där vara en gadget? Reklam som blivit halvdåligt kamouflerad som en artikel är vad det är.
Senast redigerad av marroba 2011-05-04 17:20:57, redigerad totalt 1 gång.
Det står inte att den är anpassad för oss med Asperger, utan att den kan tillfredsställa våra behov av inställningsmöjligheter.
Jag gillade den, men jag är förvånad över att en så väl genomdesignad kontorsstol har så fula hjul.
Jag måste köpa en ny kökslampa, hur hittar man en aspergeranpassad kökslampa?
Jag gillade den, men jag är förvånad över att en så väl genomdesignad kontorsstol har så fula hjul.
Jag måste köpa en ny kökslampa, hur hittar man en aspergeranpassad kökslampa?
Senast redigerad av ragnevi 2011-05-04 17:20:57, redigerad totalt 1 gång.
Enda kökslampan som jag hittade idag fanns på Åhlens, jag avstod impulsen från att köpa den då den kostade 599:-. Men efter att sedan gått genom alla inredningsbutiker som jag kunde hitta i Göteborg så förstod jag att jag kommer inte hitta någon billigare lampa som jag vill ha.
Jag har som grej att vänta ett dygn med att köpa saker för att tänka genom beslut.
Det fungerar dock inte alltid.
Idag till exempel köpte jag en slips på impuls för 200:-, det var ju så billigt. Att jag redan har sju nästan likadana skotskrutiga slipsar där basfärgen är rött gör ju ingenting...
Bild finns här.
Den här hade ju vita ränder i sig…
Sedan gick jag förbi Synoptik och såg att de sålde ut alla sina bågar för 1:-, och då köpte jag ett par nya glasögon, men där slutnotan hamnade på 2200:- men jag prutade ned glasen från 2400:-.
Men eftersom bågarna kostat 1500:- innan rean så har jag enligt Henrixisk ekonomisk teori sparat minst 1699:- på köpet.
Vilket då innebär att det inte är ett problem att köpa en lampa för 599:- på Åhlens imorgon.
That makes sense…
Jag har som grej att vänta ett dygn med att köpa saker för att tänka genom beslut.
Det fungerar dock inte alltid.
Idag till exempel köpte jag en slips på impuls för 200:-, det var ju så billigt. Att jag redan har sju nästan likadana skotskrutiga slipsar där basfärgen är rött gör ju ingenting...
Bild finns här.
Den här hade ju vita ränder i sig…
Sedan gick jag förbi Synoptik och såg att de sålde ut alla sina bågar för 1:-, och då köpte jag ett par nya glasögon, men där slutnotan hamnade på 2200:- men jag prutade ned glasen från 2400:-.
Men eftersom bågarna kostat 1500:- innan rean så har jag enligt Henrixisk ekonomisk teori sparat minst 1699:- på köpet.
Vilket då innebär att det inte är ett problem att köpa en lampa för 599:- på Åhlens imorgon.
That makes sense…
Återgå till Att leva som Aspergare