'"Stig-Helmer" i jätteformat'
Skillnad på hipsters och dagcenterhjon dock...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
slackern skrev:Vaniljflickan skrev:Jag diggar stig helmerpersonligheter, finner det attraktivt med människor som är obrydda om förväntade beteenden
Är du ihop med en hipster?
Höhö.. vet inte riktigt vad definitionen av hipster är, men om du menar någon som medvetet går mot strömmen för att det är trendigt antar jag...
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
KrigarSjäl skrev:Skillnad på hipsters och dagcenterhjon dock...
Men inte är väl Stig Helmer riktigt ett dagcenterhjon, fast det beror ju på din definition utav ordet.
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Vaniljflickan skrev:KrigarSjäl skrev:Skillnad på hipsters och dagcenterhjon dock...
Men inte är väl Stig Helmer riktigt ett dagcenterhjon, fast det beror ju på din definition utav ordet.
Nej det är han inte, jag använde "dagcenterhjon" för att tydligast beskriva de som helt missat det här med kläder och hygien till den grad att man direkt ser på dom att det "är nåt".
Som jag ser det finns det ingen anledning att huttla om sånt här.
För att göra någonting åt ett problem måste man först uppmärksamma och definiera problemet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Vad är problemet då? Att folk "ser ut" som de skulle lukta urin men inte gör det?
Folk kan sätta på sig vilka kläder de vill men uppför de sig aspigt kommer det märkas även om de har precis samma kläder som "alla andra". Det kanske svider, men det är rätt svårt att ta bort aspergers bara genom att klä sig annorlunda.
Folk kan sätta på sig vilka kläder de vill men uppför de sig aspigt kommer det märkas även om de har precis samma kläder som "alla andra". Det kanske svider, men det är rätt svårt att ta bort aspergers bara genom att klä sig annorlunda.
kiddie skrev:Vad är problemet då? Att folk "ser ut" som de skulle lukta urin men inte gör det?
Ja, det är ett högst reellt problem för vederbörande.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Re: Sv: '"Stig-Helmer" i jätteformat'
KrigarSjäl skrev:kiddie skrev:Vad är problemet då? Att folk "ser ut" som de skulle lukta urin men inte gör det?
Jag tycker snarare det verkar vara ett högst reellt problem för dig.
Alla fäster inte lika hög vikt vid sådana ytligheter som du gör.
Nja, det som stör mig är att en del tycker man ska ljuga om saken eller hitta på att problemet inte existerar.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Re: Sv: '"Stig-Helmer" i jätteformat'
tahlia skrev:KrigarSjäl skrev:kiddie skrev:Vad är problemet då? Att folk "ser ut" som de skulle lukta urin men inte gör det?
Jag tycker snarare det verkar vara ett högst reellt problem för dig.
Alla fäster inte lika hög vikt vid sådana ytligheter som du gör.
Själv blir jag extremt äcklad utav stanken utav misskött hygien. Jag har otroligt lätt att få kvälningar utav stänker är väldigt doftkänslig.
KrigarSjäl: Du verkar inte ha något problem med att dina egna ikoner ser ut som hygienvarningar eller Stig-Helmer kopior.
Sten Broman.
Sven Stolpe.
Sten Broman.
Sven Stolpe.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Suck...!
Har du bokstavstolkat det nånstans eller?
Har du bokstavstolkat det nånstans eller?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Du har väl i åtminstone ett tiotal trådar skrivit att aspergare som ser ut på det där sättet är frånstötande och borde skärpa sig.
Mortalis skrev:Du har väl i åtminstone ett tiotal trådar skrivit att aspergare som ser ut på det där sättet är frånstötande och borde skärpa sig.
Du inflikar bilder på två framlidna äldre herrar som klädde sig väl enligt borgerligt och dåtida mode.
Var har jag påstått att
1. De där två är mina stilikoner?
2. Att deras klädsel/framtoning skulle vara frånstötande?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
De som klär sig enligt mode är frånstötande. Det finns naturligvis ett bra sätt att klä sig som inte varierar över tid. Det kanske är det som aspiesar föredrar?
Vid ena tillfället är moderiktighet och borgerlighet något föraktligt. Vid det andra är det helt ok. Hur ska du ha det egentligen, Krigarn?
Mortalis skrev:Vid ena tillfället är moderiktighet och borgerlighet något föraktligt. Vid det andra är det helt ok. Hur ska du ha det egentligen, Krigarn?
Jag betvivlar att herr KS kan svara vettigt på den frågan, men likt förbaskat kommer han säker svara ändå.
Nu inväntar jag alltså svaret.
KrigarSjäl skrev:Det är i fiktionens värld den här typen går hem hos brudarna.
Tyvärr, ska man väl säga.
Nej, jag har sett det alldeles för många gånger i verkligheten. För många för att tro att det bara är fiktion, alltså...
Att det många gånger inte blir något i verkligheten betyder inte att det bara sker i fiktionens värld.
kiddie skrev:Vad är problemet då? Att folk "ser ut" som de skulle lukta urin men inte gör det?
Vilken besvikelse!!
kiddie skrev:Folk kan sätta på sig vilka kläder de vill men uppför de sig aspigt kommer det märkas även om de har precis samma kläder som "alla andra". Det kanske svider, men det är rätt svårt att ta bort aspergers bara genom att klä sig annorlunda.
Ja, det tror faktiskt jag också, även om jag många gånger genom åren tänkt tanken att dra på mig något normalt, kanske en kostym, i stället för trasiga t-shirts och gymnastikshorts (med korta ben!).
Någon mode- eller kostymälskare kanske jag hade attraherat eller någon som vill ha en riktigt normal människa. Men vad ska jag med en sån till? Jag är ju inte normal!
Mortalis skrev:KrigarSjäl: Du verkar inte ha något problem med att dina egna ikoner ser ut som hygienvarningar eller Stig-Helmer kopior.
Sten Broman.
Sven Stolpe.
Bah! De bör icke förknippas med den typen KrigarSjäl beskrivit.
Är jag den enda som förstår vad KrigarSjäl menar i den här tråden??
Senaste modet i min värld är en t-shirt som går ner lagom långt för att dölja könsorganet. Vad som är vitsen? Att man ska träna sig stegvis och inte tvinga sig att på en gång springa ut spritt språngande naken!
PS. Fick idén av alla gånger jag drömt att jag är ute och går på stan och plötsligt upptäcker att jag glömt, nej, inte byxorna, kalsongerna!
PS. Fick idén av alla gånger jag drömt att jag är ute och går på stan och plötsligt upptäcker att jag glömt, nej, inte byxorna, kalsongerna!
Mortalis skrev:Vid ena tillfället är moderiktighet och borgerlighet något föraktligt. Vid det andra är det helt ok. Hur ska du ha det egentligen, Krigarn?
Men läs innantill och mellan raderna människa...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
kapuni skrev:Är jag den enda som förstår vad KrigarSjäl menar i den här tråden??
-Det verkar inte bättre.
Gissningsvis har jag trampat på flera ömma tår...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Återgå till Att leva som Aspergare