Städer i sånger
Re: Städer i sånger
Sången Kilafors, Julkonsert i Bollnäs kyrka. Jag låg på Jagaren Hälsingland när jag gjorde lumpen 1970Kahlokatt skrev:London har iofs varit uppe redan, men jag gillar Sweeney Tood.
(Älskar alla tragiska musikaler, de mer "tjoflöjt"-aktiga är jag inte mycket för...)
Jag räknas kanske inte som småunge eftersom jag ploppade ut innan 70-talet tog slut, men visst känner jag till Lill-Babs. Hälsingland är f.ö. en av de vackraste delarna av Sverige.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Såg Samborombon och kom då att tänka på Vals i Valparaiso. Googlade och visans Samborombon heter egentligen Cerro de la Gloria, om någon undra.
Valparaiso
Valparaiso
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Vals i Furusund Kanske inte någon stor metropol, men ändå är en liten ö och småort, enligt wiki om man vågar referera dit
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Leningrad och Stalingrad har f.ö. bytt namn till St Petersburg och Volgograd. Men gamla namn är helt OK i den här tråden.
Vladivostok
Vladivostok
Newcastle (upon Tyne)
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-09-27 22:04:46, redigerad totalt 1 gång.
Des Moines
(vet inte när det här spelades in, men att döma av Jonis rätt ungdomliga utseende och hysteriska klädsel är det ungefär när jag föddes, dvs 1979)
(vet inte när det här spelades in, men att döma av Jonis rätt ungdomliga utseende och hysteriska klädsel är det ungefär när jag föddes, dvs 1979)
*Raderat och ändrat*
Dallas
Dallas
Senast redigerad av LordNelson 2011-09-27 22:45:33, redigerad totalt 3 gånger.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
Kahlokatt skrev:Men det är ju samma låt!
Men kvinna! Den var ju inte där när jag började söka låtar, ååååå
- LordNelson
- Förhandsgranskad
Återgå till Intressanta intressen