Språktest DN/Språktidningen
11/12.
Gissning som gick hem på 9 och 10.
Plus 8,
Så jag påstår att jag fick 10/12, egentligen.
Gissning som gick hem på 9 och 10.
Plus 8,
Spoiler: visa
Så jag påstår att jag fick 10/12, egentligen.
slackern skrev:Hur många utav er Googlar fram svaren egentligen? Själv förstår jag inte varför folk ens nämner en siffra i och med att dom svaren som folk lägger fram här saknar all form utav trovärdighet.
Min helt personliga uppfattning.
Vaddå? Har haft 1-3 fel och har då faktiskt erkänt det. På sådana här test förväntar jag mig alla rätt eller 1 fel högst.
Hade kunnat låta bli att posta när jag haft 2-3 fel men har alltid postat resultatet även när det sugit.
9/12 på förra. Fast "borde" fått 11, för jag ändrade två så att de blev fel. Först fattade jag, sedan fick jag en sådan där känsla av att jag aldrig hört orden (hade hört dessa orden). Det känns konstigt när man tänker på ord för djupt så att det känns som att de inte är riktiga ord längre. Det fanns ett ord dock jag inte kände igen.
8/12 på senaste. Fanns några jag inte kunde och gissade fel. En av dem kom jag på efteråt vad det var, när jag fick svaret. En av dem trodde jag att jag visste, men inte var det rätt.
Tycker att jag ändå borde anklagas för fusk även med sämre resultat än någonsin. Bara för att man inte har bra resultat betyder det ju ingenting. Man kan ju fuska sig till dåliga resultat med, man kanske egentligen bara har 1-2 rätt.
8/12 på senaste. Fanns några jag inte kunde och gissade fel. En av dem kom jag på efteråt vad det var, när jag fick svaret. En av dem trodde jag att jag visste, men inte var det rätt.
Tycker att jag ändå borde anklagas för fusk även med sämre resultat än någonsin. Bara för att man inte har bra resultat betyder det ju ingenting. Man kan ju fuska sig till dåliga resultat med, man kanske egentligen bara har 1-2 rätt.
Huggorm skrev:Du har väl inte fuskat nu?Maggi skrev:12/12
nä är rätt bra på ordförståelse, gissade på en bara
Bra att du skriver det så vi vet.RapeRegs skrev:Jag orkar inte göra testet, ni får ursäkta mig.
RapeRegs skrev:Jag orkar inte göra testet, ni får ursäkta mig.
Nä, det går inte. Sluta lata dig och gör testet nu.
En anledning till att man är bra på dessa test är att man gillar språk. Jag testade historia men det gick skitdåligt för det är inte mitt ämne alls. Därför gör jag inte fler test och därför kan inte jag uppvisa dåliga resultat. De som gör dessa, brukar nog gilla historia.
12/12! Men jag kan inte säga att jag kunde alla, det var mer en känsla vid vissa ord. Ord som jag kanske stött på någon gång. Nr 5 var svårast.