Spökvandring i STHLM - planeringsträff
52 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Spökvandring i STHLM - planeringsträff
Vi har tidigare, i tråden Fikaträffar dagtid i Stockholm, diskuterat en eventuell spökvandring i Stockholm och nu är det alltså dags att göra slag i saken!
Lördagen den 3 oktober kl 13.00 träffas vi på John Chris Coffee på Drottninggatan och planerar spökvandringen samt datum för denna tillsammans över en fika eller en bit mat. error, som kläckte förslaget, tar med sig en bok vi kan använda för att få tips och idéer men ta hemskt gärna med er era egna förslag också!
Ingen föranmälan behövs för planeringsträffen.
Välkomna på lördag!!
Lördagen den 3 oktober kl 13.00 träffas vi på John Chris Coffee på Drottninggatan och planerar spökvandringen samt datum för denna tillsammans över en fika eller en bit mat. error, som kläckte förslaget, tar med sig en bok vi kan använda för att få tips och idéer men ta hemskt gärna med er era egna förslag också!
Ingen föranmälan behövs för planeringsträffen.
Välkomna på lördag!!
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:45:33, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-06-28
Spökslottet och Spökparken ligger ju för övrigt på Drottninggatan.
Senast redigerad av Forummedlem 2011-05-04 21:45:33, redigerad totalt 2 gånger.
- Forummedlem
- Anslöt: 2009-09-09
Vad menar ni med spökvandring?
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 21:45:33, redigerad totalt 1 gång.
- snyggsmartosexig
- Anslöt: 2007-09-28
ska se om jag kan hitta en gammal spöhistoria bok, där det finns utmärkt ställen på en karta som ska spöka, vet inte riktigt vart boken är just nu dock
(ska inte följa med då jag bor i södra lappland men annars skulle det vara intressant)
(ska inte följa med då jag bor i södra lappland men annars skulle det vara intressant)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:45:33, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Ehm. Ett gatunummer kanske vore lämpligt, Drottninggatan är alltså rätt lång.
Nummer 29. På vänster sida om man kommer från Sergels torg till.
- MissNervvrak
- Inaktiv
snyggsmartosexig skrev:Vad menar ni med spökvandring?
Att man vandrar runt en kväll och besöker platser där det sägs spöka eller som bara verkar allmänt läskiga.
- MissNervvrak
- Inaktiv
John Chris Coffee ligger jättenära plattan. Du ställer dig så att du har näsan mot Gamla Stan (med Åhlenshuset bakom dig) och så ska du se två WAYNES-skyltar tror jag. En nästan direkt bredvid dig och en ska vara inne i Lagerhaus (som du ska se skylt för på höger sida). Precis efter Lagerhaus (på samma sida) ligger John Chris Coffee.
Vad blir det? Ett kvarter upp?
EDIT: yus... karta!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v395/princesshuang/2009/johnchriscoffee.jpg[/img]
Vad blir det? Ett kvarter upp?
EDIT: yus... karta!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v395/princesshuang/2009/johnchriscoffee.jpg[/img]
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 21:45:34, redigerad totalt 1 gång.
- Tomtenissa
- Anslöt: 2007-06-08
Fantastisk beskrivning, Tomtenissa!
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:45:34, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
Tack ^^
Jag svänger antagligen förbi om jag inte måste jobba.
Jag svänger antagligen förbi om jag inte måste jobba.
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 21:45:34, redigerad totalt 1 gång.
- Tomtenissa
- Anslöt: 2007-06-08
Yey, det låter toppen, Kahlokatt!! Ta gärna med dig din spökguide om du kommer på lördag så kan vi kombinera den och errors bok!
Om du inte vill gå själv så kan jag tänka mig att möta upp dig nånstans så kan vi ha sällskap till kaféet.
Om du inte vill gå själv så kan jag tänka mig att möta upp dig nånstans så kan vi ha sällskap till kaféet.
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:45:34, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
Men nu blev jag så sugen på att komma så jag tror jag ångrar mig igen! Jag är rätt ambivalent...
Kommer FÖRMODLIGEN!
Känner till platsen för ett vampyriskt mord, men då måste vi ta oss ända till Atlaskvarteren vid Karlbergs station...
Kommer FÖRMODLIGEN!
Känner till platsen för ett vampyriskt mord, men då måste vi ta oss ända till Atlaskvarteren vid Karlbergs station...
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:45:34, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt skrev:Men nu blev jag så sugen på att komma så jag tror jag ångrar mig igen! Jag är rätt ambivalent...
Kommer FÖRMODLIGEN!
Du är varmt välkommen!
... och det låter spännande!
Senast redigerad av error 2011-05-04 21:45:34, redigerad totalt 1 gång.
Ah... jag tror jag vet vilket mord det är, det låter som ett jag har läst om...
Jag ska försöka ta mig upp i tid för att komma i morgon! Det verkar ju urkul att försöka vara med på!
Jag ska försöka ta mig upp i tid för att komma i morgon! Det verkar ju urkul att försöka vara med på!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:45:35, redigerad totalt 1 gång.
fingal12 skrev:synd att jag redan hade bokat mig på annat, hade varit kul att komma, hoppas ni får det trevligt!
Tråkigt att du inte kan komma imorgon, men du är välkommen på spökvandringen även om du inte kan komma på själva planeringsträffen. Detta gäller alla som gärna vill spökvandra men som inte kan eller vill vara med och planera imorgon.
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:45:35, redigerad totalt 1 gång.
- MissNervvrak
- Inaktiv
Jaha, jag förstod det som att vi skulle spökvandra i morgon, tyckte väl att det lät lite konstigt med spöken 13:00. Borde vi inte ta den där dan i...november, va...då man skall kunna se blod rinna på Stortorget?
Jag tar med min bok Stockholms spökhus och andra ruskiga ställen.
Jag tar med min bok Stockholms spökhus och andra ruskiga ställen.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:45:35, redigerad totalt 1 gång.