Spelet för personlig utveckling
28 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Re: Spelet för personlig utveckling
Ska spela det i kväll och sen kanske jag öppnar en personligutvecklingssspelhåla.
Intressant.
Berätta mycket gärna om spelets goda sidor och brister!
750 kr inkl. frakt är lite dyrt för privatpersoner, om spelet inte är bra.
Berätta mycket gärna om spelets goda sidor och brister!
750 kr inkl. frakt är lite dyrt för privatpersoner, om spelet inte är bra.
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Det var spännande och intressant och skojjigt. Pma mig om jag ska berätta mer, för det här är ju ingen reklamkampanj, det är bara lilla jag som letar metoder för det som jag behöver hjälp med och det är att utveckla mig som människa. Om man jämför med vad KAT kit materialet och kursen kostar så är det inga stora pengar. Och om man jämför det med vad Habiliteringen och Aspergercenter har att erbjuda då ska jag sluta skriva nu.
Det låter lovande.
Jag är dålig på PM, men maila mig (tor@andet.se) gärna lite mer intryck.
Och om du kommer till Göteborg någon gång så ta med dig spelet, så är du välkommen provspela på Andets kontor. (Jag har inga Stockholmsresor planerade på lång tid nu pga studier.)
Jag är dålig på PM, men maila mig (tor@andet.se) gärna lite mer intryck.
Och om du kommer till Göteborg någon gång så ta med dig spelet, så är du välkommen provspela på Andets kontor. (Jag har inga Stockholmsresor planerade på lång tid nu pga studier.)
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
-Tror inte ett smack på det där coachingtramset och det här personlighetsutvecklingsgeschäftet.
Fager retorik mot debitering.
Det är Kejsarns nya kläder alltigenom.
Fager retorik mot debitering.
Det är Kejsarns nya kläder alltigenom.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2012-02-19 6:20:01, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Och hur vet du det när du inte ens sett det, din gnällspik? Här är det ju inte frågan om coaching utan om något man kan göra själv. Det går faktiskt att utvecklas och få ökad självkännedom om man är intresserad och i behov av det, och då är det väl bra att det finns gör-det-själv-verktyg just för att slippa bli beroende av någon terapeut eller coach för 1000/h?
Jag skulle gärna provspela vid något tillfälle så man får bilda sig en egen uppfattning.
Jag skulle gärna provspela vid något tillfälle så man får bilda sig en egen uppfattning.
Senast redigerad av Iridia 2012-02-19 6:21:49, redigerad totalt 1 gång.
Bah, det enda som utvecklas är upphovsmannens ekonomi.
Hur fan skulle ett litet spel kunna leda till någonting när vare sig psykolog, arbetsförmedling eller habilitering lyckas?
Geschäft. Ingenting annat. Man vill att vi ska vara naiva och gå på det här tramset istället för att ifrågasätta nuvarande system som bygger på att vissa delar av befolkningen SKALL vara utanför?
Ska jag "hitta mig själv" genom att slå tärning och läsa förnumstiga små texter?
-Kyss mig i arslet alla coacher och personlig-utveckling-gurus.
Hur fan skulle ett litet spel kunna leda till någonting när vare sig psykolog, arbetsförmedling eller habilitering lyckas?
Geschäft. Ingenting annat. Man vill att vi ska vara naiva och gå på det här tramset istället för att ifrågasätta nuvarande system som bygger på att vissa delar av befolkningen SKALL vara utanför?
Ska jag "hitta mig själv" genom att slå tärning och läsa förnumstiga små texter?
-Kyss mig i arslet alla coacher och personlig-utveckling-gurus.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2012-02-19 6:27:57, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Kanske du har rätt, men det kan du ju inte du veta utan att ha provat. Kom igen när du provat själv, annars är dina åsikter i frågan ungefär lika värdefulla som om jag skulle yttra mig om dykning, aprikosodling eller något annat som inte direkt tillhör mitt intresseområde.
Senast redigerad av Iridia 2012-02-19 6:33:01, redigerad totalt 2 gånger.
Nej du, jag har genomskådat det där tramset.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Men det är ju förstås ingen som tvingar dig. Är du inte intresserad så är det knappast obligatoriskt.
Att utvecklas som människa kan man ju göra helt oavsett om man har funktionshinder eller ej. Och det är väl knappast någon som sagt att detta skulle vara istället för stödinsatser som man ändå behöver?
Jag vill i alla fall se det innan jag dissar det.
Att utvecklas som människa kan man ju göra helt oavsett om man har funktionshinder eller ej. Och det är väl knappast någon som sagt att detta skulle vara istället för stödinsatser som man ändå behöver?
Jag vill i alla fall se det innan jag dissar det.
Jag tar mig friheten att dissa det jag genomskådat.
Personlig-utveckling-branschen är en grej. SD en annan. Likhetsfeminismen en tredje. Ljug och falska fasader rakt igenom där.
Och jag tänker inte hålla käften bara för att någon ber snällt.
Jag tänker inte hålla käften som sagt, men ni kan ge er fan på att jag tänker försöka medvetandegöra saken bland mina medmänniskor.
Debiterande coacher är samma skräp som sierskor och det här spelet är bara ett modernt tarotkort.
Personlig-utveckling-branschen är en grej. SD en annan. Likhetsfeminismen en tredje. Ljug och falska fasader rakt igenom där.
Och jag tänker inte hålla käften bara för att någon ber snällt.
Jag tänker inte hålla käften som sagt, men ni kan ge er fan på att jag tänker försöka medvetandegöra saken bland mina medmänniskor.
Debiterande coacher är samma skräp som sierskor och det här spelet är bara ett modernt tarotkort.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jag har både hört och sett mer än tillräckligt av sånt här. Inte för att det är någon större bedrift, massmedia är ju nedlusat av de här käcka framgångsrecepten.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Hur fan skulle ett litet spel kunna leda till någonting när vare sig psykolog, arbetsförmedling eller habilitering lyckas?
Det verkar som att du är besviken?
KrigarSjäl skrev:Nej du, jag har genomskådat det där tramset.
Du har läst om spelet och jag har spelat spelet.
Moderator: La till ägare av första citatet.
Jag är en sån person som gärna testar huskurer och gör det själv metoder först innan jag anlitar nån mer expert på min ev. krämpa. Så jag skulle först vilja se det innan jag avfärdar detta. Jag tror absolut att vissa kan bli hjälpta men kanske inte alla. Men bara för att inte alla blir hjälpta kan man ju inte avfärda det som trams.
milve skrev:KrigarSjäl skrev:Hur fan skulle ett litet spel kunna leda till någonting när vare sig psykolog, arbetsförmedling eller habilitering lyckas?
Det verkar som att du är besviken?KrigarSjäl skrev:Nej du, jag har genomskådat det där tramset.
Du har läst om spelet och jag har spelat spelet.
Så gulligt då. Har det förändrat ditt liv? Blivit en klokare människa?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Skulle det föreställa svar på en fråga?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Hej!
Jag tror inte att Coach Board Game är ett spel som förändrar människor. Det kan vara kul att spela, och man kan komma till vissa insikter om sig själv. Men ett alternativ till KAT-kit, KBT, psykologsamtal o.s.v. tycker jag inte det verkar som. Vanliga tärningsspel kan kosta runt 500, och y739 kr (680 kr plus porto) känns väl inte som något överpris. Men själv tycker jag att tärningsspel generellt är för dyra, och det skulle inte falla mig in att köpa ett tärningsspel.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag tror inte att Coach Board Game är ett spel som förändrar människor. Det kan vara kul att spela, och man kan komma till vissa insikter om sig själv. Men ett alternativ till KAT-kit, KBT, psykologsamtal o.s.v. tycker jag inte det verkar som. Vanliga tärningsspel kan kosta runt 500, och y739 kr (680 kr plus porto) känns väl inte som något överpris. Men själv tycker jag att tärningsspel generellt är för dyra, och det skulle inte falla mig in att köpa ett tärningsspel.
Hälsningar
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
KrigarSjäl skrev:Hur fan skulle ett litet spel kunna leda till någonting när vare sig psykolog, arbetsförmedling eller habilitering lyckas?
Det är ju en fråga om vad man gör med det hela... om man enbart ser det som ett tidsfördriv, eller som ett sätt att utveckla sig själv. Och man avgör ju dessutom själv om man ska "såga" spelet, eller inte. Själv har jag inte testat spelet, dels av ekonomiska orsaker, och dels genom att jag "kommit närmare mig själv" sedan tre-fyra decennier.
Och nu skickar jag en eloge till alla som skrivit i tråden och uttryckt sig positivt till det här spelets möjligheter.
Jag kan varken uttrycka mig positivt eller negativt om något jag inte ens sett.
Men jag är öppen för att testa det och återkomma med en recension.
Men jag är öppen för att testa det och återkomma med en recension.
geocache skrev:...
Och nu skickar jag en eloge till alla som skrivit i tråden och uttryckt sig positivt till det här spelets möjligheter.
+1
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11