Spelet för personlig utveckling
28 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Spelet för personlig utveckling
geocache skrev:Och nu skickar jag en eloge till alla som skrivit i tråden och uttryckt sig positivt till det här spelets möjligheter.
-Varför det?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
För barn kanske det är något. Hadet det varit så fantastiskt som de påstår och ifall de vore ärliga så skulle det funnits något sätt att testa det helt gratis. Inte minst bra för PR. Recensionerna när jag söker på google lyser dessutom med sin frånvaro.
Finns de som tror att man utvecklas när man spelar WoW och liknande men spel är inte mycket mer än tidsfördriv.
http://www.coachboardgame.com/vision.htmlAmbitionen är att sprida spelet till arbetsplatser, privata hem och ledningsgrupper. Alla ska ha möjlighet att utvecklas med allt det positiva det innebär för både individen och gruppen.
Finns de som tror att man utvecklas när man spelar WoW och liknande men spel är inte mycket mer än tidsfördriv.
Ett spel för personlig utveckling kombinerar två utav mina främsta intressen. Så det är klart att det är intressant för mig, men troligen skulle jag bli något besviken. Det är stora ord på hemsidan, men det ges inga exempel på hur det skulle kunna leda till mycket mer än att man bättre skulle lära känna sina medspelare. Men jag dömer inte ut det på förhand, det vill jag inte göra.
Ok. Nån som vill spela det med mej?
- Palindromus
- Anslöt: 2009-09-09