Spelet för personlig utveckling

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Spelet för personlig utveckling

Inläggav KrigarSjäl » 2012-02-22 12:41:16

geocache skrev:Och nu skickar jag en eloge till alla som skrivit i tråden och uttryckt sig positivt till det här spelets möjligheter.

-Varför det?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Parvlon » 2012-02-22 15:24:34

För barn kanske det är något. Hadet det varit så fantastiskt som de påstår och ifall de vore ärliga så skulle det funnits något sätt att testa det helt gratis. Inte minst bra för PR. Recensionerna när jag söker på google lyser dessutom med sin frånvaro.

Ambitionen är att sprida spelet till arbetsplatser, privata hem och ledningsgrupper. Alla ska ha möjlighet att utvecklas med allt det positiva det innebär för både individen och gruppen.
http://www.coachboardgame.com/vision.html

Finns de som tror att man utvecklas när man spelar WoW och liknande men spel är inte mycket mer än tidsfördriv.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Micke » 2012-02-22 15:39:06

Ett spel för personlig utveckling kombinerar två utav mina främsta intressen. Så det är klart att det är intressant för mig, men troligen skulle jag bli något besviken. Det är stora ord på hemsidan, men det ges inga exempel på hur det skulle kunna leda till mycket mer än att man bättre skulle lära känna sina medspelare. Men jag dömer inte ut det på förhand, det vill jag inte göra.
Micke

Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Palindromus » 2012-02-22 15:49:15

Ok. Nån som vill spela det med mej? :)
Palindromus

Anslöt: 2009-09-09

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in