"Speed"-medicin

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: !!

Inläggav Parvlon » 2011-02-14 1:32:36

Magoosan67 skrev:Därför blir en människa utan NPF speedad eller påtänd av Metylfenidat, medan en människa med NPF höjer vakenheten och koncentrationsförmågan till funktionsnivå...
Jo, den har vi hört förut.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Magoosan67 » 2011-02-14 1:47:03

Parvlon skrev:
Magoosan67 skrev:Därför blir en människa utan NPF speedad eller påtänd av Metylfenidat, medan en människa med NPF höjer vakenheten och koncentrationsförmågan till funktionsnivå...
bullshit

Så du menar att den globala medicinvetenskapen och världens hjärnforskare har fel?

Med din inställning och din attityd förstår jag att du INTE har diagnos, eller möjligen FEL diagnos. Jag har läst några av dina inlägg och jag tycker det är tråkigt att du rent narcissistiskt trampar på andras inlägg och åsikter för att känna dig värdefull och höja din självkänsla.

Även om jag inte är en av dem så finns det människor i forumet som tar åt sig och blir nedstämda av dina nedlåtande kommentarer. Många är här för att få insikt och klarhet - inte för att bli provocerade och förlöjligade.

Man kan säga vad man tycker, men du kan väl vara man eller kvinna nog att ta ansvar för hur du framför åsikterna. Allt annat är bara tarvligt.
Magoosan67
Ny medlem

Anslöt: 2011-02-05

Inläggav Parvlon » 2011-02-14 1:58:30

Magoosan67 skrev:
Parvlon skrev:
bullshit

Så du menar att den globala medicinvetenskapen och världens hjärnforskare har fel?

Med din inställning och din attityd förstår jag att du INTE har diagnos, eller möjligen FEL diagnos. Jag har läst några av dina inlägg och jag tycker det är tråkigt att du rent narcissistiskt trampar på andras inlägg och åsikter för att känna dig värdefull och höja din självkänsla.

Även om jag inte är en av dem så finns det människor i forumet som tar åt sig och blir nedstämda av dina nedlåtande kommentarer. Många är här för att få insikt och klarhet - inte för att bli provocerade och förlöjligade.

Man kan säga vad man tycker, men du kan väl vara man eller kvinna nog att ta ansvar för hur du framför åsikterna. Allt annat är bara tarvligt.
Intressant poäng men det har inte med topic att göra.

Det du beskrev är ingen globals forsknings slutsats. Du kan ju försöka övertyga mig men det görs inte genom att klanka ned på mitt beteende.
Parvlon
Inaktiv

Inläggav Magoosan67 » 2011-02-14 2:33:29

Parvlon skrev:
Magoosan67 skrev:
Parvlon skrev:
bullshit

Det du beskrev är ingen globals forsknings slutsats. Du kan ju försöka övertyga mig men det görs inte genom att klanka ned på mitt beteende.

Vet inte om jag ids.. men i korthet lades en forskningsrapport fram i juni eller juli 2010 (av Nora D Volkow, chef för National institute on drug abuse i USA) som bevisar det man länge anat.. att signalsubstansen dopamin hos NPF är mindre frekventa och mer oregelbundna än hos NT, och att detta orsakar koncentrationssvårigheter och låg vakenhetsnivå i hjärnan. Rapporten publicerades i JAMA, och är således både granskad och godkänd enligt internationella regler.

Du får själv klura ut om dina åsikter har en chans mot tillämpade internationella granskningsregler för forskningsregler.
Jag lämnar också ditt beteende åt dig att klura ut.
Jag har sagt mitt - "off topic" eller inte.

C´est finit
Magoosan67
Ny medlem

Anslöt: 2011-02-05

Inläggav Parvlon » 2011-02-14 3:02:19

Magoosan67 skrev:
Parvlon skrev:
Magoosan67 skrev:
Parvlon skrev:
bullshit

Vet inte om jag ids.. men i korthet lades en forskningsrapport fram i juni eller juli 2010 (av Nora D Volkow, chef för National institute on drug abuse i USA) som bevisar det man länge anat.. att signalsubstansen dopamin hos NPF är mindre frekventa och mer oregelbundna än hos NT, och att detta orsakar koncentrationssvårigheter och låg vakenhetsnivå i hjärnan. Rapporten publicerades i JAMA, och är således både granskad och godkänd enligt internationella regler.

Du får själv klura ut om dina åsikter har en chans mot tillämpade internationella granskningsregler för forskningsregler.
Jag lämnar också ditt beteende åt dig att klura ut.
Jag har sagt mitt - "off topic" eller inte.

C´est finit
Kan inte se kopplingen till påståendet du gjorde men ok. Jag har träffat på en Läkare som påstod i runda slängar det du gör oxå. Att jag har för lite av signalsubstans i hjärnan så han hade lösningen lustigt nog. Inga mätningar hade gjorts på min hjärna men han kunde tydligen dra den slutsatsen efter att ha frågat lite random frågor om hur det var i mitt liv och så frågade han även om jag tyckte det var kul i gymnasiet när det var över fem år tidigare jag hade gått i den. Väldans vad långt forskningen har kommit när man kan mäta signalsubstanser efter att ha kollat ens åsikter. Jag antar att han till slut förstod att jag inte är lika lättlurad som många andra. Det blev inga piller utskrivna.

Ditt påstående skrev:Därför blir en människa utan NPF speedad eller påtänd av Metylfenidat, medan en människa med NPF höjer vakenheten och koncentrationsförmågan till funktionsnivå...
Parvlon
Inaktiv

Inläggav AAA » 2011-02-14 9:05:26

Har Honeysquid inte testat några illegala preparat och upplevt positiva eller negativa effekter av dem?
AAA

Anslöt: 2009-05-23

Återgå till Aspergare och vården

Logga in