Specialintresse: Konsthantverk
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Specialintresse: Konsthantverk
jag har högfungerande autism o är väldit försust i konsthantvärk som jag jobar med så mycket som möjligt . o jag undra om de fins fler som har någon form av hantverk som spesial intrese
Senast redigerad av bellsand 2011-05-04 21:42:31, redigerad totalt 1 gång.
Jag tänker på två medlemmar här:
- serpentin syr barnkläder
flia designar smycken m.m.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:42:31, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Hej!
Jag stickar, om det räknas till konsthantverk. För tillfället stickar jag en kofta till mig själv.
Stickar även mössor, halsdukar, hårband med mera på beställning. Stickar, virkar och syr en massa till julklapp åt folk. Förra hösten stickade jag två tröjor, vävde en julduk, stickade ett par tofflor, gjorde glasunderlägg (genom att lägga pärlor på en liten rund pärlplatta, så att det såg ut som drinkglas) och så hade jag lite småprojekt.
Till julklapp i år har jag hittills hunnit tillverka tre halsdukar, en tröja i storlek 3 år, ett par babyvantar och en korsstygnstavla med en katt som välter en julgran. Jag kommer att sticka färdigt en fjärde halsduk, sticka en militärgrön toppluva (beställd) och så tänkte jag försöka sy ihop några katter som jag har stickat i luddigt garn.
Handarbete och pyssel är mina stora specialintressen.
Hälsningar
Jag stickar, om det räknas till konsthantverk. För tillfället stickar jag en kofta till mig själv.
Stickar även mössor, halsdukar, hårband med mera på beställning. Stickar, virkar och syr en massa till julklapp åt folk. Förra hösten stickade jag två tröjor, vävde en julduk, stickade ett par tofflor, gjorde glasunderlägg (genom att lägga pärlor på en liten rund pärlplatta, så att det såg ut som drinkglas) och så hade jag lite småprojekt.
Till julklapp i år har jag hittills hunnit tillverka tre halsdukar, en tröja i storlek 3 år, ett par babyvantar och en korsstygnstavla med en katt som välter en julgran. Jag kommer att sticka färdigt en fjärde halsduk, sticka en militärgrön toppluva (beställd) och så tänkte jag försöka sy ihop några katter som jag har stickat i luddigt garn.
Handarbete och pyssel är mina stora specialintressen.
Hälsningar
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 21:42:31, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Hej!
Jag har tillsammans med maken gjort en träslev till hans mamma i födelsedagspresent. Då använde vi en dremel. Och jag har gjort en hjärtformad skål i trä med hjälp av stämjärn. Annars har jag inte gjort så mycket i trä.
Hälsningar
Lilla Gumman
Jag har tillsammans med maken gjort en träslev till hans mamma i födelsedagspresent. Då använde vi en dremel. Och jag har gjort en hjärtformad skål i trä med hjälp av stämjärn. Annars har jag inte gjort så mycket i trä.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 21:42:37, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Egentligen går det nog inte men Mnordgren gör det ändå. Finns en del bilder här och var på forumet, grymt balla grejer!bellsand skrev:hur går det til att skulptera i epoxy ???
Jag grejade lite med trä och horn när jag håll på men jag är en ren amatör.
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 21:42:37, redigerad totalt 1 gång.
bellsand skrev:hur går det til att skulptera i epoxy ???
Epoxyt ( finns flera sorter som är till för skulptur: greentsuff, brownstuff, procreate, magic sculp, aves epoxy, milliput) består av två olikfärgade delar. Sen knådar man ihop dem tills man får en enfärgad massa. Materialet är självhärdande, så man har max ett par timmar på sig att forma det innan det blir för hårt. Man kan inte karva i materialet så man får passa på medan det är mjukt.
Materialet används till små föremål, som t.ex. Warhammerfigurer (vanligtvis 28-35 mm höga). Man börjar med ett ståltrådsskelett som man sätter fast i en kork eller nån annan anordning (använder själv två hopskruvade träklossar) och bygger sedan på i lager.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 21:42:37, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen