Sovtider.
75 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Jag har helt sjuka sovvanor. Kan sova i 12 timmar hur enkelt som helst om ingen väcker mig. Gör det helt automatiskt. Är en riktig nattuggla och mår dåligt av att gå upp tidigt. Startar helt enkelt inte förrän långt ut på eftermidaggen och är som piggast när alla andra blir trötta (någonstans runt tio på kvällen). Nu när jag inte gör något om dagarna går jag och lägger mig runt tre - halv fyra på natten och går upp vid tolv - ett på dagen. Äter frukost runt ett - tre om dagarna. Funkar utmärkt för mig men är fel i andras syn.
Det här var som jobbigast när jag gick i skolan. Ungefär sista lektionen på dagen, då vaknade jag och kunde ta in något. Hade gärna haft att skolan börjat runt tre på eftermiddagen men det gick ju inte. Men har alltid varit som mest produktiv och pigg när det är mörkt och då alla andra sover.
Har ett enormt sömnbehov vilket kan vara jobbigt ibland om jag får för lite sömn. Är helt slut de dagarna (dvs när jag har jobb mm).
Det här var som jobbigast när jag gick i skolan. Ungefär sista lektionen på dagen, då vaknade jag och kunde ta in något. Hade gärna haft att skolan börjat runt tre på eftermiddagen men det gick ju inte. Men har alltid varit som mest produktiv och pigg när det är mörkt och då alla andra sover.
Har ett enormt sömnbehov vilket kan vara jobbigt ibland om jag får för lite sömn. Är helt slut de dagarna (dvs när jag har jobb mm).
Re: Sovtider.
Ska nog gå och lägga mig nu, ska upp kl.10 imorgon.
- DefinitivtInteAnonym
- Anslöt: 2009-11-29
Re: Sovtider.
Jag har en tendens att, om jag inte sätter klockan på ringning, glömma att vakna (närmare än så är svårt att förklara). Det har hänt att jag sovit både 14 och 18 timmar i sträck, men inte längre än ett dygn.
Lite läskigt när det händer och jag känner mig alltid groggy och ofokuserad när det hänt.
Nu för tiden låter min sambo mig aldrig sova mer än 9 timmar, eftersom det påverkar mig negativt att sova längre.
Lite läskigt när det händer och jag känner mig alltid groggy och ofokuserad när det hänt.
Nu för tiden låter min sambo mig aldrig sova mer än 9 timmar, eftersom det påverkar mig negativt att sova längre.
Återgå till Att leva som Aspergare