Soul Reaver soundtrack, fundersam.
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Soul Reaver soundtrack, fundersam.
Spel relaterad artikel, om du är ointresserad så läs inte.
När jag kollar in alla soul reaver filmer på youtube så märker jag att nästan alla har annorlunda musik än jag har. oO
T-ex så ska det tydligen finnas en spectral realm version av en massa zon specifik musik. Men absolut ingenting sådant för mig. Och den musik som är samma låter annorlunda på vissa detaljer.
Mycket konstigt, så är det någon som vet orsaken? Är det skillnad på Playstation och PC version, eller är det Amerikansk/Europeiska versioner?
När jag kollar in alla soul reaver filmer på youtube så märker jag att nästan alla har annorlunda musik än jag har. oO
T-ex så ska det tydligen finnas en spectral realm version av en massa zon specifik musik. Men absolut ingenting sådant för mig. Och den musik som är samma låter annorlunda på vissa detaljer.
Mycket konstigt, så är det någon som vet orsaken? Är det skillnad på Playstation och PC version, eller är det Amerikansk/Europeiska versioner?
Senast redigerad av Saninaé 2011-05-04 15:55:57, redigerad totalt 1 gång.
Jag menade snarare att dom kanske fick för sig att ändra soundtracket i europa-versionen, jag tycker det låter väldigt osannolikt och kan inte finna någon logisk förklaring till varför dom skulle göra det, men det kan ändå ha hänt.
Enda jag kan komma att tänka på är om dom sjunger på japanska eller något sånt i originalet, fast det är väl inte mycket sång inblandat heller.
Enda jag kan komma att tänka på är om dom sjunger på japanska eller något sånt i originalet, fast det är väl inte mycket sång inblandat heller.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 15:55:57, redigerad totalt 1 gång.
Inte spelat Soul Reaver, men det är inte ovanligt att folk byter in musik mot remixar i sina spelfilmer. Är ljudeffekter fortfarande kvar?
Senast redigerad av OnionKnight 2011-05-04 15:55:57, redigerad totalt 1 gång.
- OnionKnight
- Anslöt: 2008-03-12
OnionKnight skrev:Inte spelat Soul Reaver, men det är inte ovanligt att folk byter in musik mot remixar i sina spelfilmer. Är ljudeffekter fortfarande kvar?
Allt funkar som det ska förutom några mindre grafiska problem. Läste att musiken ska vara dynamisk och ändras beroende på om man simmar, slåss eller ingenting. Vilket inte händer för mig. Så problemet är nog att spelet låter bli att ändra på det, (t-ex så ändras inte musiken föräns den första slutar. T.ex när jag springer mellan olika områden.)
Men jag kom på att soul reaver inte är anpassade efter nyare operativ system, kanske är det pga det som det krånglar. Men jag har svårt att tro att något så specifikt skulle gå fel.