SÖKES: Självgående person, kunnig i switch-hantering!

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

SÖKES: Självgående person, kunnig i switch-hantering!

Inläggav weasley » 2009-04-27 13:13:04

Jag småchefar lite på Arvikafestivalen och vi behöver en självgående datakunnig person som inte räds att använda CLI och som kan reda ut eventuella switchkonfigureringar på egen hand.

Historien till detta är att vi har ett gäng kunniga personer som hänger på festivalområdet dagtid, men vi bor alla en bit bort så på natten finns det ingen som skulle kunna rycka in om det bleve en rejäl kris. Nu har det tack och lov aldrig blivit en rejäl kris (eftersom vi är så duktiga på dagen ;-D ) men det skulle ändå kännas säkrare att ha någon som är lite bevandrad i nätverksteknik som kan ta nattjouren.

Nattjour innebär att man har en komradio i sin närhet från att vi andra lämnar området (typ 00-01) tills att vi kommer tillbaka (nånstans 09-11). Oftast är det bara småtjafs, journalister som inte kommer åt internet för de inte satt i nätverkssladden och sådana smågrejer. Eller någon funktionär som bara MÅSTE gå in på fejsbook och inte vet hur man ansluter till det trådlösa. Som ni ser är det bra att kunna prioritera - ovanstående problem är sådana som gott kan vänta medan du sover vidare! Däremot kan det hända att en switch trillar i golvet eller ställs ut i regnet "för den stod ivägen"* och då måste du kunna byta ut den utan större dröjsmål.

Du skulle behövas onsdag-söndag i början av juli. Vi har en husvagn tillgänglig för övernattning, så det är lite stil på IT-gruppen ändå.

Som tack för insatsen får du gratis inträde till festivalen, du kan se Depeche Mode exvis, du får gratis (men tveksam) mat under tiden du funktionärar och du får funktröja och köpa en snygg funkjacka om du vill. ITgruppen har dessutom en egen tröja under produktion. En luvtröja i valfri svart färg, med tjusigt tryck på.

*Detta är en helt sann historia!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 19:17:09, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav MsTibbs » 2009-04-27 14:02:02

Jag måste säga att käket inte är allt för dåligt på Arvika! :)
Jag jobbar natt på säkerhet, så vill nån träffa mig... :D
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 19:17:09, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav clivia » 2009-04-29 16:44:45

bump
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 19:17:09, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav lillmupp » 2009-05-01 21:55:27

Om du med CLI menar Comman Line Interface (för det finns ju andra betydelser..) så
kanske jag kan hjälpa till, såvida det inte redan är löst.
lillmupp
 
Inlägg: 898
Anslöt: 2009-02-28
Ort: Cyberspace?

Återgå till IT-forum



Logga in