Söker tips i vänskapsrelationer

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Söker tips i vänskapsrelationer

Inläggav Flatline » 2015-09-08 21:40:26

frokensvar skrev:Bor du väldigt ensligt?
Jag bor på landsbygden men i en liten, liten by. Här har jag lärt känna mina grannar och har endel som jag kan titta in på kaffe till lite då och då, och faktiskt flyttade några hit för ett år sen som jag känner håller på att bli nära vänner.
Kanske en sån kompromiss skulle funka för dig också?
Ja, samma här! Men att stadskompisarna tycker det är långt hem till mig och att man får planera istället är priset jag får ta för att ha det asgött och ha ankor på trädgården, egna ägg och färska grönsaker en meter utanför ytterdörren. Nära till svampen i skogen och att tända en brasa och spela musik när fan man vill. Mums. :-)Happy

Haha jag är ingen skogsindian men det är ju ett par mil in till stan från där jag bor till där vännerna bor och de är allihop arbetslösa och saknar transportmedel så jag måste alltid aktivera dom när jag är sugen på umgänge och åka och hämta och sedan skjutsa hem så det är lite bökigt.
Grannar har jag såklart men inte några som jag har en sådan relation med att jag skulle kalla dom vänner eller vara intresserad att umgås djupare med heller för den delen.
Djur hade jag väldigt gärna velat ha men jag får nog fixa iordning ladugården först samt att jag inte riktigt har tid för det då jag jobbar från 09-18 på dagarna, det är inte riktigt schysst att sadla sig med djur när de blir ensamma så länge.
Flatline

Anslöt: 2013-03-26

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in