Söker dig som genomfört TBA/ABA/IBT-behandling (studie)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav FujiokaV » 2024-12-12 19:27:56

Jag är en psykologstudent som planerar att undersöka personer med autisms upplevelse av sådan behandling inom ramen för mitt examensarbete. För att undersöka detta söker jag både personer med autism som själva genomfört denna typ av behandling och föräldrar som deltagit i behandlingen. Detta är ju ett forum för personer med aspergers och diagnoserna har ändrats en del men min förståelse är att denna diagnos nu borde motsvaras av "autism nivå 1". Studien pågår under våren 2025 och innefattar deltagande i en intervju. Resultatet av studien kommer att presenteras vid examinerande seminarium som är tillgängligt för allmänheten samt arkiveras i universitetets databas.

Inför studiens uppstart genomför jag nu en undersökning av intresset att delta i en sådan studie. Om du som läser detta vet med dig att du genomgått en sådan behandling och hade varit intresserad av att vara med i en intervju om din upplevelse av detta och/eller vill veta mer: skicka gärna ett mail till gushjertal@student.gu.se eller skriv här!

Hoppas att det är okej att jag lägger ut detta här, om det inte är det så ber jag om ursäkt :-)Happy
FujiokaV
Ny medlem

Anslöt: 2024-12-12

Inläggav Freddy Dreadful » 2024-12-21 21:21:24

FujiokaV skrev:Jag är en psykologstudent som planerar att undersöka personer med autisms upplevelse av sådan behandling inom ramen för mitt examensarbete.

Till att börja med, autism är ingen "upplevelse" och jag förstår inte riktigt vad du menar med "behandling"?
FujiokaV skrev:Hoppas att det är okej att jag lägger ut detta här, om det inte är det så ber jag om ursäkt :-)Happy

Men med det sagt, du behöver heller inte vara någon ängslig "wokester", jag besvarar mer än gärna dina frågor om du är intresserad (odb@live.se)!
- Take care!
Freddy Dreadful

Anslöt: 2010-09-13