Sned film
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Sned film
Jag har ny mobil, men när jag filmade sparades filmen tiltad, tydligen sparas filmen horisontellt, även om jag hållit kameran smalhögt (till skillnad från foton). Jag hittar inte i WMP eller VLC hur jag kan tilta rätt filmen så jag kan lägga upp på Facebook. Help?
(Obvious answer: get a mac. Har en hemma men inte här, så...)
Re: Sned film
Du behöver nog ett videoredigeringsprogram för att fixa sånt. Hela filmen måste ju kodas om för att få det rätt...
Sned film
MsTibbs skrev:Jag har ny mobil, men när jag filmade sparades filmen tiltad, tydligen sparas filmen horisontellt, även om jag hållit kameran smalhögt (till skillnad från foton). Jag hittar inte i WMP eller VLC hur jag kan tilta rätt filmen så jag kan lägga upp på Facebook. Help?
låter konstigt. Det är inte att det är så att den bara spelar upp den horisontellt för att få störst bild?
Du? Kan du inte ta den via youtube? Youtube förstår åt vilket håll man håller en iphone!
Det blir motsatsen till widescreen, ser rätt kul ut!
Det blir motsatsen till widescreen, ser rätt kul ut!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
I VLC kan man vrida en film precis som man vill, klicka på Effekter och filter, välj sedan Videoeffekter och Geometri, kryssa i Rotera och vrid sen filmen som du vill ha den.
Miche skrev:I VLC kan man vrida en film precis som man vill, klicka på Effekter och filter, välj sedan Videoeffekter och Geometri, kryssa i Rotera och vrid sen filmen som du vill ha den.
Går det att spara den så då? Hur isf? Det var väl det Tibbs ville.
Det går att vrida jpeg utan att koda om. Så det borde fungera även för alla mpeg derativ.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
i FACEBOOK kan man tydligen vrida på filmr, men hittade inte på VLC. Men nu är mina raketer ur boxen!
Det är klart att man kan vrida alla filmer. MEN skillnaden är om man kan göra det med förlustfri transform eller om man kodar om med kvalitetsförlust.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Hej MsTibbs!
Vad betyder "nu är mina raketer ur boxen"?
Vad betyder "nu är mina raketer ur boxen"?
MsTibbs skrev:i FACEBOOK kan man tydligen vrida på filmr, men hittade inte på VLC. Men nu är mina raketer ur boxen!