Slocknad skärm
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Slocknad skärm
Min son ringde och sade att hans skärm till en billig HP Compaq (billig sak med enklaste dubbelkärnprocessorn, kan inte siffrorna för modellen) slocknat när han tryckte på fn + F5.
Skärmen slocknade, och han kan inte tända den igen. Han har startat om men inget händer.
Jag har föreslagit några olika kombinationer, och även googlat, men inget hjälper. Vet någon här hur man gör? Sonen är inte hemma, så jag ser inte vad för fn-alternativ just den datorn har, och han beskriver dåligt.
Tacksam som fan för snabb hjälp
Skärmen slocknade, och han kan inte tända den igen. Han har startat om men inget händer.
Jag har föreslagit några olika kombinationer, och även googlat, men inget hjälper. Vet någon här hur man gör? Sonen är inte hemma, så jag ser inte vad för fn-alternativ just den datorn har, och han beskriver dåligt.
Tacksam som fan för snabb hjälp
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Slocknad skärm
fn-knappen för skärmen brukar växla mellan olika visningslägen. Han får trycka samma kombination ett par gånger (om det var fn och F5) så kommer man tillbaks. Men det kan ta ett par sekunder innan man ser effekten, så klicka... Vänta... Klicka igen osv så borde den börja funka igen
Re: Slocknad skärm
Tack! Ska komma ihåg det.
Nu är det i alla fall överspelat fick jag precis veta. Nu har han råkat klicka på något så att skärmen syns igen...
Nu är det i alla fall överspelat fick jag precis veta. Nu har han råkat klicka på något så att skärmen syns igen...
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Re: Slocknad skärm
Kan rekommendera att installera någon form av VNC så att man kan fjärrstyra datorn om skärm/grafikkort pajar.