"Skitungar" - Vad får man skriva?
nallen skrev:Det är väl bara forumledningen som försöker censurera bort alla livaktiga diskussioner.
Detta stämmer inte. Många anmälningar om olämpliga inlägg kommer från andra än forumledningen.
nallen skrev:Annars är alla är lika välkomna att delta, man får det utrymme man klarar att försvara. Enkelt, underhållsfritt och fullkomligt rättvist (ungefär som eternit).
Ett system där den som kan roffa åt sig mest också får mest tycker inte jag är rättvist.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 19:34:39, redigerad totalt 1 gång.
jonsch skrev:Alien skrev:Det är f ö inte främst ordet "skitungar" jag vänder mig emot utan att någon skriver "Jag beklagar" i en gratulationstråd till en gravid.
Intressant nog så känner jag precis tvärtom. Det ligger ingen kritik i att tala om om man anser graviditet vara en sorglig tilldragelse. Däremot är det väl rätt odiskutabelt att det ligger kritik i ordet "skitungar".
------------------
Det finns väl inte mycket annat vi kan göra än att vara försiktiga med att skriva till varandra.
Jag håller klart med Alien samtidigt som jag tycker att man inte bör skriva skitungar heller i det sammanhanget, (vilket kanske Alien också tycker.)
Försiktiga med att skriva till varandra? Då kan det bli torftigt här på forumet men visst kan man tänka sig för att innan man ger sig in de hetsigaste diskussionerna för man klarar kanske inte av det, vilket Ks. också är inne på. Och/eller saknar kanske tillräcklig kunskap i ämnet (just därför håller jag mig undan en del trådar) och framför allt tänka på att inte kalla för folk vad som helst och "sätta sig på fingrarna" vid behov. Ja, jag syftar på mig själv också. Jag är verkligen inte Guds bästa barn.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 19:34:39, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Svar ja; jag tycker dom är onödliga och larviga inskränkningar av uttrycksfriheten.
Har du ett behov att diskutera just aspergerrelaterade ämnen på ett sätt som inte ryms inom reglerna? I annat fall, om du bara vill kasta paj och vara allmänt oförskämd för sin egen skull så finns det forum där du kan göra det ganska fritt, så det finns ingen anledning att göra här också.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 19:34:39, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter