Skicka videoklipp?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Skicka videoklipp?
Jag behöver skicka några viktiga och brådskande videoklipp till min syrra som jag tog med mobilen igår. (Varje klipp är bara ett par minuter långa.) Hur gör man? Bifoga filmerna i ett mess funkade inte ("för stor fil"). Provade att ladda över den till datorn och bifoga dem en och en med mejl men det gick inte heller (samma orsak). Hur gör ni andra?
Re: Skicka videoklipp?
Jag skickar över skype, det är praktiskt. Har sedan den påtänkta mottagaren inte skype, då blir det heller inga filer.
Annan instant messaging-tjänst. Chat via Mirc, brukar möjliggöra nedladdning av riktigt stora saker har jag för mig.
Annars: Youtube! Skicka upp filerna och maila länken till dem när de ligger uppe att ses. De kan numera sättas som olistade så bara den som har länken till klippet kan se, så kan ingen annan ens råka hitta dem.
Och kan tas bort när den tänkte mottagaren sett dem. Får även mottagaren inloggningsuppgifter till själva kontot på Youtube kan också mottagaren sedan ladda ner filerna därifrån. (Vilket förstås också går via en och annan webbtjänst och minst en programvara jag skaffat.)
Annars: Youtube! Skicka upp filerna och maila länken till dem när de ligger uppe att ses. De kan numera sättas som olistade så bara den som har länken till klippet kan se, så kan ingen annan ens råka hitta dem.
Och kan tas bort när den tänkte mottagaren sett dem. Får även mottagaren inloggningsuppgifter till själva kontot på Youtube kan också mottagaren sedan ladda ner filerna därifrån. (Vilket förstås också går via en och annan webbtjänst och minst en programvara jag skaffat.)
Verkar ha fått det att funka via Dropbox nu. Mycket behändigt. Tusen tack för tipset!