Skall kanske avbryta medicineringen (Abilify och Sertralin)
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Skall kanske avbryta medicineringen (Abilify och Sertralin)
Jag kanske skall avbryta min medicinering (Abilify och Sertralin) mot min OCD. Någon som har erfarenhet av detta och vet vad som kan hända?
Senast redigerad av saltgurkan 2011-05-04 21:13:55, redigerad totalt 1 gång.
- saltgurkan
- Anslöt: 2007-07-13
Jag avslutade sertralin cold turkey och hade ont i huvudet och tappade aptiten en vecka ungefär, men det kan både ha att göra med att jag käkade en månadsförbrukning Zoloft natten innan, eller på att jag började med Concerta samma dag.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 21:13:55, redigerad totalt 1 gång.
Min erfarenhet var tvångsomhändertagande på både BUP och Statens-Institutionsstyrelse, är fortfarande tvångsomhändertagen för att jag inte tog sertralin.
Förmodligen är den medicinen något viktigt. Who cares dock. Det kommer jag aldrig få veta då jag inte kommer ta den igen
Förmodligen är den medicinen något viktigt. Who cares dock. Det kommer jag aldrig få veta då jag inte kommer ta den igen
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 21:13:55, redigerad totalt 1 gång.
opteron skrev:Min erfarenhet var tvångsomhändertagande på både BUP och Statens-Institutionsstyrelse, är fortfarande tvångsomhändertagen för att jag inte tog sertralin.
Låter som att du borde ta ett snack med din läkare och reda ut situationen med din medicin..
Om du känner att du övermedicinerar så är det förmodligen så...men låt en läkare se över din medicin först.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 21:13:55, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:SSRI-preparat ökar psykotiska symtom. Att behandla med antidepressiva och antipsykotiska samtidigt är sjukt korkat. Fråga din läkare om han/hon är medveten om det.
Jag började med bara sertralin, och livet blev ett helvete, kan jag säga. Mina tvångstankar ökade lavinartat och minskade inte förrän jag började med zyprexa, som jag inte längre tar. Någon som vet risken med att sluta med antipsykotisk medicin?
- saltgurkan
saltgurkan skrev:Charley? skrev:SSRI-preparat ökar psykotiska symtom. Att behandla med antidepressiva och antipsykotiska samtidigt är sjukt korkat. Fråga din läkare om han/hon är medveten om det.
Jag började med bara sertralin, och livet blev ett helvete, kan jag säga. Mina tvångstankar ökade lavinartat och minskade inte förrän jag började med zyprexa, som jag inte längre tar. Någon som vet risken med att sluta med antipsykotisk medicin?
Som sagt, Sertralin ökar psykotiska symtom, så det är inte konstigt att dina sådana blev värre. Att sluta med de antipsykotiska i nuläget kan därför vara rentav farligt. Både antipsykotiska och antidepressiva är jobbiga att sluta med, du borde prata med din läkare och be om att bli inlagd under utsättningsperioden så att ingenting allvarligt händer när du är ensam.
Zyprexa har för övrigt även en antidepressiv verkan, utöver den antipsykotiska. Om det är någonting som bör slutas med så är det Sertralinet.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:13:55, redigerad totalt 1 gång.
Jag kanske inte får ta bort medicinerna, eftersom jag fick självmordstankar idag. De hade inget med min sjukdom att göra, utan med att situationen är lite jobbig just nu. Tyvärr ville BUP inte kännas vid mig...
- saltgurkan
saltgurkan skrev:Jag kanske inte får ta bort medicinerna, eftersom jag fick självmordstankar idag. De hade inget med min sjukdom att göra, utan med att situationen är lite jobbig just nu. Tyvärr ville BUP inte kännas vid mig...
Varför vill de inte veta av dig? Varför vill du sluta med Abilifyn om den hjälper?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 21:13:55, redigerad totalt 1 gång.
De erbjöd mig ingen hjälp trots att jag allvarligt tänkt på att ta tabletter. Dock ändrade jag mig.
Jag vill testa att vara utan mediciner, jag kanske har blivit frisk. Min pojkvän och min pappa vill att jag slutar.
Jag vill testa att vara utan mediciner, jag kanske har blivit frisk. Min pojkvän och min pappa vill att jag slutar.
- saltgurkan
Återgå till Aspergare och vården