Sexuella övergrepp (mot aspies)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Mardröm » 2008-07-03 19:22:48

Bjäbbmonstret skrev:Försök låta bli att veva på sådär om det nu finns folk här som varit utsatta.

Snälla du, jag skulle tro att minst 50% blir "utsatta".
Inkl jag själv. Och det av samma kön, som jag verklign inte uppskattar att ens nudda med tång!

Nej, jag blev inte påsatt. Me när jag kom på honom så sa jag att nu går jag, vill aldrig mer se dig...då stod han naken, eller, i bara skjorta, och runkade sin slaka gubbkuk med sin livrem runt halsen hårt åtdragen i omklädningsrummet.....

Jag ska hänga mig, du är bög, ropade han.
Ärligt bjäbbis, du kan ta mig rektalt med en strapon hellre.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 10:28:28, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm

Anslöt: 2006-07-23

Inläggav manne » 2008-07-03 22:11:37

Ja begår man sex övergrepp så ska man in på psyket och stanna dära
en längre tid tycker jag.. :!:

också bör man med betala skade-stånd till offret en längre tid för lidande
och så vidare.. :!:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 10:28:28, redigerad totalt 1 gång.
manne

Anslöt: 2007-08-23

Inläggav tenderly » 2008-07-05 17:55:30

Pazuzu93 skrev:Jag menade: hur vanligt är det att folk med AS blir utsatta för sexuella övergrepp? Inte bara i barndomen utan främst som tonåringar och vuxna (för där tror jag det är vanligast). Vem förövaren skulle vara är jag helt ointresserad av, jag vill veta om vi är extra utsatta för detta eftersom vi ofta har svårt att avläsa situationer och människors intentioner.

På din fråga Pazuzu93 skulle jag enligt egen erfarenhet kunna säga att det kan vara något vanligare ...i alla fall har jag varit alledeles för naiv och för godtrogen och snäll gentemot andra människor och därmed blev jag ett potentiellt "lätt byte" för dem så var skrupellösa någonslags "addicted" ja kanske rent av ute efter sex eller med önskan att manipula mig på något sätt till sin egen tillfredställelse.

Dessa som ofta ville "få ut någonting av mig" för sin egna ofta snävt egoistisk nöje - på min bekostnad..dvs. utnyttja mig så mycket som möjligt ... faktiskt om möjligt både sexuellt som materiellt eller som en tidstjuv eller (psykisk) energitjuv... ja tyvärr finns det samvetslösa hårdkokta människor "out there" - så låt oss passa oss för sådana personer - jag har så småningom lärt mig att urskilja denna kategori av människor bättre och bättre; som har sådana tendenser...och i möjligaste mån undvika att ha med dem att göra...

T
Senast redigerad av tenderly 2011-05-04 10:28:28, redigerad totalt 1 gång.
tenderly

Anslöt: 2006-10-14

Inläggav MsTibbs » 2008-07-06 16:55:56

Mardröm: Jag känner folk som varit utsatta för detta före denna revolution... största skillnaden är, att för höll man käften försökte tiga ihjäl problemet och barnen som blev utsatta fick klara sig bäst de kunde på egen hand, då de vuxna som visste var hysh-hysh. Katolska prästerna är modernt exempel på tiga-ihjäl-metoden också.

Själv tror jag på upplysning, att man skall sprida ju mer ju bättre att det aldrig är barnens "fel" då den vuxne är i maktposition (samma med övergrepp på vuxna mm givetvis). Lära folk som jobbar kring barn vad de skall ha ögonen öppna på och metoder att kunna kolla upp misstankar om sånthär på tidigt stadium utan att det skulle drabba eventuellt oskyldigt anklagade.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:28:28, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav Matulda » 2008-07-12 23:48:40

Jag tror inte att det spelar någon roll om man har AS eller inte...visst kan man utnyttja att en person är mer godtrogen...men samtidigt har väl AS rykte om sig att vara överdrivet ärliga? Så är det inte större risk att en person med AS skulle berätta i så fall? Vilket inte en förövare skulle vilja...det går ju ut på att det är en hemlighet...att ingen ska veta...
Senast redigerad av Matulda 2011-05-04 10:28:28, redigerad totalt 1 gång.
Matulda

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav Anastasia » 2008-07-13 1:14:09

Fast förövaren skulle ju i sånt fall lätt kunna manipulera den naiva och godtrogna aspergaren att inte avslöja hemligheten, t:ex genom att hota att döda denne om den skvallrar. Såna aspergare skulle kanske också känna sig tvungna att hålla sitt löfte till förövaren om att inte berätta, och kunna gå på vilka förklaringar som helst till att övergreppet skett. Barn, utvecklingsstörda och naiva aspergare är lätta offer.
Senast redigerad av Anastasia 2011-05-04 10:28:28, redigerad totalt 1 gång.
Anastasia

Anslöt: 2008-06-21

Inläggav Sammy » 2008-07-15 16:19:44

det är nog många NT-killar som tror att aspietjejer är helt bakom flötet och därför tror att de är lätta offer.
Sammy

Anslöt: 2008-05-15

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in