Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-31 13:12:50

Wine skrev:Om man har ett tvång att uttrycka sig vulgärt och med grova uttryck så kan man väl hejda sig innan man skriver ut det eftersom det ändå är en väldigt aktiv handling att skriva ut det och mitt intryck är att det handlar mer om en önskan att provocera om man absolut måste skriva ut orden i chatten.
Det var en underlig definition av tvång. Verkligen att låtsas om att problematiken inte existerar i princip utan man kan ta kontroll över den och bli normal och bara skriva om sånt de andra vill man ska skriva.

För min del är det nästan som ett alien hand syndrome många gånger när jag skriver. Som att handen hinner före hjärnan. Vips har jag tryckt på "sänd". Visst, när tillräckligt många uttryckt sitt hat emot en börjar ju hjärnan fungera lite annorlunda just för stunden och då brukar jag starta ett eget chatrum eller ett worddokument.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 13:14:21

Jag förstår inte vad problemet är. Andra får prata om sina intressen i chatten så då får jag prata om mina intressen också. Att jag ska dämpa ner det allra mest privata har redan blivit bekräftat, så att fortsätta gnälla ser jag ingen mening med.
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 13:15:38

Medhåll, sugis!
Sheyen

Inläggav Wine » 2012-07-31 13:50:08

Tror det skulle var bra med ignorefunktion även i chatten som det föreslagits tidigare.
Wine
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-12-21

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-31 14:13:49

Wine skrev:Tror det skulle var bra med ignorefunktion även i chatten som det föreslagits tidigare.
Eller så låter man bli att chatta om man inte tål att folk är olika.
sugrövmanövern

Inläggav Wine » 2012-07-31 14:19:41

sugrövmanövern skrev:
Wine skrev:Tror det skulle var bra med ignorefunktion även i chatten som det föreslagits tidigare.

Men då kan ju lika väl de som inte förstår att andra inte gillar deras uttryck eller blir illa berörda låta bli att chatta eftersom även de visar att man inte förstår att folk är olika? Dessutom som jag skrev förut så finns det väl andra ställen, forum och dylikt att söka sig till för att diskutera med likasinnade om man nu har ett sådant intresse eller varför inte hålla sig till de ämnestrådar som finns avsedda för detta på forumet.

Tycker i så fall att ignorefunktion är ett bättre alternativ.
Wine
Förhandsgranskad

Inläggav marxisten » 2012-07-31 14:22:15

Wine skrev:
sugrövmanövern skrev:

Men då kan ju lika väl de som inte förstår att andra inte gillar deras uttryck eller blir illa berörda låta bli att chatta eftersom även de visar att man inte förstår att folk är olika?

Tycker i så fall att ignorefunktion är ett bättre alternativ.

Eller att folk lämnar sandlådan och börjar bete sig som vuxna och hanterar konflikter som sådana.
Senast redigerad av marxisten 2012-07-31 14:25:22, redigerad totalt 1 gång.
marxisten

Anslöt: 2010-01-12

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-31 14:24:15

http://www.chatzy.com
Där kan man starta upp egna chatrum på några sekunder och bjuda in folk med en länk. Istället för att besvära moderatorerna och klaga på folks personligheter. Man kan välja tema också tex knyppling, dålig musik, barnskötsel, länkfrenzy eller vad man nu är sugen på att diskutera för tillfället.

Håller med marxisten för övrigt. Jag tycker fan det är sällan JAG är den som sitter i sandlådan utan det är vuxna tråkmänniskor som är avundsjuka på mig för att jag har en läckande blöja och tangentbordsdiarré. När det kommer till kritan är jag allt som oftast mer vuxen och mindre rigid än de som tror de är förnuftiga och mogna.
sugrövmanövern

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 14:48:20

Bra skriver, sugis. Chatzy är ju ett jättebra alternativ för de som vill diskutera sådant som vi andra inte uppskattar.
Sheyen

Inläggav slackern » 2012-07-31 15:02:30

Sheyen skrev:Bra skriver, sugis. Chatzy är ju ett jättebra alternativ för de som vill diskutera sådant som vi andra inte uppskattar.

Vist är det bra att där kan folk diskutera sex. Så slipper människor läsa om det i forum chatten. Bra att du ser det som ett bra alternativ
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-31 15:10:17

slackern skrev:
Sheyen skrev:Bra skriver, sugis. Chatzy är ju ett jättebra alternativ för de som vill diskutera sådant som vi andra inte uppskattar.

Vist är det bra att där kan folk diskutera sex. Så slipper människor läsa om det i forum chatten. Bra att du ser det som ett bra alternativ
Ja jag har en egen chatzy som jag brukar länka till när folk hatar mig på chatten. Brukar få sällskap. Är ju tydligen bara jag och andra snuskisar som har brains enough för att kläcka en sådan idé. De flesta bara skriker på moderator som efterblivna små påskkycklingar.
sugrövmanövern

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 15:11:26

slackern skrev:

Ja, fast jag täntke mer på de som är känsliga och inte accepterar alla samtalsämnen. Jag själv är inte pryd och klarar därför av att se folks diskussioner, oavsett vilket ämne det är. :-)Happy
Sheyen

Inläggav slackern » 2012-07-31 15:15:04

Sheyen skrev:
slackern skrev:

Ja, fast jag täntke mer på de som är känsliga och inte accepterar alla samtalsämnen. Jag själv är inte pryd och klarar därför av att se folks diskussioner, oavsett vilket ämne det är. :-)Happy

Ohh OK jag hade fått en annan uppfattning. Att du klagar på det Kullan skriver att du störs utav det. Men jag har säkert missuppfattat det.
slackern

Inläggav slackern » 2012-07-31 15:17:33

sugrövmanövern skrev: De flesta bara skriker på moderator som efterblivna små påskkycklingar.[/color]

Sant skvallerbyttor finns det gott om. Folk har ju till och med fått varningar för att dom missbrukar anmälningsfunktionen.
slackern

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 15:18:47

slackern skrev:Ohh OK jag hade fått en annan uppfattning. Att du klagar på det Kullan skriver att du störs utav det. Men jag har säkert missuppfattat det.

Ja, det har du nog gjort. Ingen fara. :-)Happy
Sheyen

Inläggav slackern » 2012-07-31 15:20:07

Sheyen skrev:
slackern skrev:Ohh OK jag hade fått en annan uppfattning. Att du klagar på det Kullan skriver att du störs utav det. Men jag har säkert missuppfattat det.

Ja, det har du nog gjort. Ingen fara. :-)Happy

Det är sådant som händer även den bäste. :)
slackern

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-31 15:27:37

slackern skrev:
sugrövmanövern skrev: De flesta bara skriker på moderator som efterblivna små påskkycklingar.[/color]

Sant skvallerbyttor finns det gott om. Folk har ju till och med fått varningar för att dom missbrukar anmälningsfunktionen.
Exakt, så vips sitter nån där med en trekantig medalj liksom :mrgreen: .
sugrövmanövern

Inläggav Fenren » 2012-07-31 15:34:27

Det är inte att klaga på om man blir ombedd av den andra att säga vad man ogillar om dennes samtalsämnen.
Fenren

Anslöt: 2009-09-03

Inläggav Wine » 2012-07-31 15:57:29

sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:

Ja jag har en egen chatzy som jag brukar länka till när folk hatar mig på chatten. Brukar få sällskap. Är ju tydligen bara jag och andra snuskisar som har brains enough för att kläcka en sådan idé. De flesta bara skriker på moderator som efterblivna små påskkycklingar.

Men det är ju alldeles utmärkt att ni själva kommit på den idén så att ni kan diskutera era intressen ifred och utan att någon behöver bli illa berörd, äcklad eller provocerad.
Wine
Förhandsgranskad

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-31 16:01:41

Wine skrev:Men det är ju alldeles utmärkt att ni själva kommit på den idén så att ni kan diskutera era intressen ifred och utan att någon behöver bli illa berörd, äcklad eller provocerad.
Din ton är nedlåtande. Jag har sexuella tvångstankar, inte sexintresse, lever fan som nucka mot min vilja.
sugrövmanövern

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-31 16:09:58

sugrövmanövern skrev: Man kan välja tema också tex knyppling, dålig musik, barnskötsel, länkfrenzy eller vad man nu är sugen på att diskutera för tillfället.

:lol:
Du uttrycker dig bra!
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-31 16:11:48

sugrövmanövern skrev: Är ju tydligen bara jag och andra snuskisar som har brains enough för att kläcka en sådan idé. De flesta bara skriker på moderator som efterblivna små påskkycklingar.

-On the nose! :lol:
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav kullan » 2012-07-31 16:20:44

Jag har ett förslag:

Låt alla med en moderatorroll får en veckas semester så får vi se hur det ser ut efter denna vecka.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Sheyen » 2012-07-31 16:24:17

kullan skrev:Jag har ett förslag:

Låt alla med en moderatorroll får en veckas semester så får vi se hur det ser ut efter denna vecka.

Haha, va?
Sheyen

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in