Samsung android frågor

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Samsung android frågor

Inläggav Lilla Gumman » 2013-04-08 10:13:51

BHej!

Allt som går är förbockat. GPS med. Jag har valt nätverk eller vad det heter, både Telia som han har och Tele2 och nåt mer. Den är inställd på att automatiskt hitta nätverk som default, det funkar inte. Alltså, mobildata funkar inte p å pappas smartphone. Bara via wifi. Mamma däremot kan komma ut på mobila Internet.

Jag tipsade pappa om Wiffi Analyzer. Han vile inte installera det. Han trodde det etodde på den långa sladden från telefonjacket i hallen till routern i sovrummet.

Nu åker jag hem. Jag kan inte göra mer.

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Samsung android frågor

Inläggav Miche » 2013-04-08 10:21:09

Nätverkskablar kan vara minst 20 meter utan problem. Han kan testa att tillfälligt flytta routern närmare jacket (sätta en kortare nätverkskabel mellan, en färdigköpt helst) men det borde knappast påverka hastigheten.

Har ni kollat att det är jacket i hallen verkligen är det första?
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Samsung android frågor

Inläggav Juggernawt » 2013-04-08 10:42:22

Miche skrev:Nätverkskablar kan vara minst 20 meter utan problem. Han kan testa att tillfälligt flytta routern närmare jacket (sätta en kortare nätverkskabel mellan, en färdigköpt helst) men det borde knappast påverka hastigheten.

Har ni kollat att det är jacket i hallen verkligen är det första?

Nätverkskabeln kan inte var hur lång som helst - beroende på vad det är för kabel så finns det begränsningar. Däremot så tolkar jag TS som att de har en vanlig telefonkabel från telejacket till routern (4 ledare inte skärmad) - de kan absolut vara en ohygglig källa till fel. Speciellt om kabeln kanske kan vara ganska gammal.
Juggernawt

Anslöt: 2011-04-14

Samsung android frågor

Inläggav Lilla Gumman » 2013-04-08 11:06:22

Första jacket sitter i hallen, ja. Hemtelefon och bredband fråm Glocalnet. Router från dem
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Återgå till IT-forum

Logga in