Saknar chatten
74 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Chatten
Abbreviation skrev:Tydligen drar en chatt hit medlemmar som inte är intresserade av att diskutera, så jo, jag drabbas.
Men vad är det? Du vill ju misstolka mig. Om jag så säger pip så ifrågasätter du mig.
nallen skrev:Det verkar som (bland annat) den här tråden har blivit ett chattsubstitut.
+1
Gå in i bildtråden som får kommenteras Nallen och kolla på Zirres bilder så vill du aldrig dö, jag lovar. Om nu inte den olyckliga kärleken förgör dig förstås.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
LordNelson skrev:[…] Om nu inte den olyckliga kärleken förgör dig förstås.
nallen skrev:Det har den redan gjort. Ett par gånger.
Det är som förgjort.
Jag är ingen chattare, men tyckte mig se ett behov, så jag startade tråden Chatt.
Finns det något en "riktig" chatt klarar, förutom automatiska uppdateringar, som en chatt-tråd inte klarar? Berätta för en okunnig som inte gillar att behöva svara i realtid.
Finns det något en "riktig" chatt klarar, förutom automatiska uppdateringar, som en chatt-tråd inte klarar? Berätta för en okunnig som inte gillar att behöva svara i realtid.
Dagobert skrev:Jag är ingen chattare, men tyckte mig se ett behov, så jag startade tråden Chatt.
Finns det något en "riktig" chatt klarar, förutom automatiska uppdateringar, som en chatt-tråd inte klarar?
Någon något?
Chatt (chat) är realtidkommunikation. Där har du den stora skillnaden.
Man förväntar sig tätare svar och accepterar kortare inlägg.
Man förväntar sig tätare svar och accepterar kortare inlägg.
Dagobert skrev:Finns det något en "riktig" chatt klarar, förutom automatiska uppdateringar, som en chatt-tråd inte klarar
Att inte irritera livet ur forumdetltagarna med trådar som alltid uppdateras.
Det enda jag tycker är att ni bör ändra texten från juli månad till något i stil med "tills vidare" eller något i den stilen. Som det är nu är texten inte särskilt informativ om när eller om chatten kommer upp igen.
kullan skrev:Miche skrev:Står det vilken juli månad?
Hm! Nä det kan ju gälla juli 2012 oxå.
Nej, det står "Det finns ingen exakt tidpunkt när detta är klart men räkna med att tjänsten i alla fall ligger nere under återstoden av juli månad." i chattrutan och då den stängdes i juli 2011 kan ju återstoden inte gärna gälla 2012.
IRC-kanalen finns fortfarande. Det är trevligt där
Negativa kommentarer undanbedes då ni redan vid ett flertal tillfällen sagt att ni inte gillar IRC.
Negativa kommentarer undanbedes då ni redan vid ett flertal tillfällen sagt att ni inte gillar IRC.
Om alla som klagar på att det inte är några andra på IRC-kanalen skulle hålla till där, så vore det inte längre särskilt tomt och trist. Så pallra er dit, sluta gnälla och ta lite eget ansvar för en gångs skull.
Ja och det hade ju varit ännu bättre om JAG skulle få tillgång till den. Men man är väl livstidsavstängd därifrån känns det som.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter