Så har jag hittat hit-

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Så har jag hittat hit-

Inläggav zport » 2010-05-19 23:56:12

Hej,

Sitter här framför min dator...har suttit här nu i flera timmar.skulle gått och lagt mig för länge sedan.....men som vanligt så blir det inte som jag tänkt mig. sista tiden har jag ätit ica:s frysta köttbullar och makaroner varje dag.....innan dess så om jag minns rätt så åt jag en fryst soppa som jag tinade i micron....sen blev det den soppan i några dar....det är väl ok så länge det är någorlunda vettig mat...men när det blir glass..eller chokladbullar eller macdonalds..inte visste jag att det fanns en hel del andra som har liknande beteenden.

Hörde om aspergers i aktuellt för några dagar sedan och googlade om det.....och nu några dagar senare har jag dammsugit nätet om aspergers :).....

Så har det varit så länge jag kan minnas....har något fångar min uppmärksamhet så är det det som gäller......google är fantastiskt. den infromation jag skaffar mig på några dagar om ett ämne skulle ta en livstid förr när inte internet fanns.

Problemet är att människor, mat, sömn, toalettbesök är bara störande moment.....jag har liksom försökt lära mig att nu bör jag äta, sova, tvätta mig, kanske gå ut och ta luft, röra på mig....träffa människor-

Jag har genom åren fått tabletter mot depression, ångest...gått i terapisamtal. kbt........men jag har aldrig fått någon direkt diagnos, så jag har aldrig förstått varför jag beteer mig som jag gör....och på något sätt sä är jag otroligt skicklig på att dölja för ingen av mina närmaste har reagerat eller sagt till mig något....jag har ju känt att jag inte riktigt är eller lever som dom andra. jag har inte haft de behov som "normala" har.

jag har typ haft en vän sedan skolåldern (jag är 36 nu) och en vän som jag träffade genom mitt fotbollspelande. och dom har aldrig ifrågasatt mitt beteende...jag antat att jag blivit vän med dom för att dom har låtit mig vara som jag är......när jag tänker på det blir jag lite rörd.....jag kan "försvinna" in i mitt i flera månader...ibland år....och när jag träffar dom så är det som vanligt....vi bara är med varandra...behöver inte prata.

det finns så mycket som jag kan skriva om mitt liv så här långt....men det får räcka för nu.

Ha det bra
zport

Anslöt: 2010-05-19

Inläggav Smokescreen » 2010-05-20 0:16:55

Hej! Låter som du har stött på riktigt intressanta människor där. Önskade jag hade sådana som hade inga problem med att jag kunde försvinna ett år eller så.

Just med att äta , hygien m.m är något som är inte direkt för mig som att jag upplever hunger m.m. Däremot om jag känner mig smutsig så erfar jag det, olikt förut. Tror det är bara att fixa avslappnings musik med ledande suggestioner ( hypnos ) som för dig in i trans ( inte hollywood trance, men att du helt enkelt kopplar av och blir mer medveten om allting kring dig ) Det borde väl ordna så att du blir mer självmedveten om din kropp, din mående när du äter dåligt o när du äter dåligt, duschar m.m.

Kan funka iaf, men är inte så säker om eller vad som kan funka.
Ökar neuroplasticitet iaf med bara någon kort session av meditation, så att man faktiskt blir mer flexibel och kan styra sin egna mående.

Förlåt. Jag är en pratkvarn, så känn inte nöd att svara på mina inlägg.
Men jag hoppas du kommer kunna iaf känna dig som 'hemma' här.
Smokescreen
Inaktiv

Anslöt: 2010-05-04

Inläggav zport » 2010-05-20 0:33:11

Hej,

Jag är också en pratkvarn ska du veta, när jag får prata om mitt. vilket oftast leder till en rätt ensidig dalog ;)
zport

Anslöt: 2010-05-19

Inläggav Smokescreen » 2010-05-20 0:37:22

Haha. Det ser jag helt enkelt fram emot, då du gör. :)
Nu måste jag sova! Börjar bilda dåliga vanor igen, med att vara vaken flera dygn. Ska försöka ta igen för gårdagens sömnlöshet. :)
Smokescreen
Inaktiv

Anslöt: 2010-05-04

Inläggav Alien » 2010-05-20 1:53:29

Hej och välkommen hit!

Känns som att ju fler som hör om AS, desto fler upptäcker (el anar) att de har det. Om du trivs här, så är du aspig (även om du inte kvalificerar för en diagnos). :wink:
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav vallesmamma » 2010-05-20 9:45:49

Välkommen hit! Jag fick diagnos i januari så det var sent för mig. Jag är snart 36 år.
vallesmamma

Anslöt: 2010-01-05

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in