Relationstips
Re: Relationstips
slackern skrev:Men det måste väll finnas ett stort mörkertal som inte är swingers och vill få utlopp för sina lustar på BDSM klubbar?
Swingers? Är inte urtypen för bdsmutövare, enligt min erfarenhet får väl tilläggas.
Nja, det var inte namedropping jag var ute efter. Utan mer sammanhang och metod.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
calima skrev:slackern skrev:Men det måste väll finnas ett stort mörkertal som inte är swingers och vill få utlopp för sina lustar på BDSM klubbar?
Swingers? Är inte urtypen för bdsmutövare, enligt min erfarenhet får väl tilläggas.
Sorry lite olyckligt ordval. Ska väll vara mer exebitionistisk som gillar att ha BDSM aktiviteter på klubbar där andra ser på.
calima skrev:Det kallas att "switcha", finns i ett otal varianter, är inte så vanligt och ses ofta lite över axeln av den som anser sig syssla med "riktig" bdsm.
Jasså? För mig är det bara obegripligt hur man kan switcha rent känslomässigt.
Iridia skrev:calima skrev:Det kallas att "switcha", finns i ett otal varianter, är inte så vanligt och ses ofta lite över axeln av den som anser sig syssla med "riktig" bdsm.
Handlar mest om rollbytet, men vi aspiesar brukar ju inte vara så bra på teater...
Tror inte man brukar switcha under ett och samma ligg, men kan göra det från gång till gång.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Iridia skrev:Jasså? För mig är det bara obegripligt hur man kan switcha rent känslomässigt.
Man kan nog snarare se det som att man anammar båda sidorna hos sig själv, exv både den dominanta och den undergivna.
Eller båda sidorna av SM.
Henkkalexi skrev:Iridia skrev:calima skrev:Det kallas att "switcha", finns i ett otal varianter, är inte så vanligt och ses ofta lite över axeln av den som anser sig syssla med "riktig" bdsm.
Handlar mest om rollbytet, men vi aspiesar brukar ju inte vara så bra på teater...
Tror inte man brukar switcha under ett och samma ligg, men kan göra det från gång till gång.
Stämmer nog bra det är med att vara dålig på teater (om man inte är en teaternörd ). Jag skulle aldrig kunna låtsas något jag inte kände, det känns ju fel i hela kroppen!
calima skrev:Man kan nog snarare se det som att man anammar båda sidorna hos sig själv, exv både den dominanta och den undergivna.
Eller båda sidorna av SM.
Vilket förutsätter att man kan gå igång på båda, typ som att vara bisexuell? I så fall kan jag förstå det. Men är det inte mer vanligt att man är antingen det ena eller det andra?
Senast redigerad av Iridia 2012-02-14 21:04:48, redigerad totalt 2 gånger.
henkkalexi skrev:Handlar mest om rollbytet, men vi aspiesar brukar ju inte vara så bra på teater...
Iridia skrev:Stämmer nog bra det är med att vara dålig på teater (om man inte är en teaternörd ). Jag skulle aldrig kunna låtsas något jag inte kände, det känns ju fel i hela kroppen!
Jo, men på "vaniljsexnivå" så switchar man ju också mellan att vara passiv och aktiv, eller mellan att knulla hårt eller mjukt, prata romantiskt eller dirty talk.
Rollspel är svårt på alla nivåer för min del, men att switcha mellan att ge och ta är ju inte samma sak.
Moderator: Redigerade Iridias citat enligt det hon faktiskt ändrade till.
Senast redigerad av Henkkalexi 2012-02-14 21:05:56, redigerad totalt 1 gång.
- Henkkalexi
- Inaktiv
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att man behöver vara bi för att kunna växla mellan att vara aktiv och passiv, Iridia?
Om jag rider min kille så är ju jag aktiv och om han tar mig doggy så blir ju jag passiv.
Om en tjej tar emot fingrarna av sin tjej och ligger stilla, så är ju hon passiv och tjejen som fingerpullar aktiv.
Om en kille tar en tjej i missionären så är han aktiv och hon passiv, och om hon rider honom så blir rollerna ombytta.
Om jag rider min kille så är ju jag aktiv och om han tar mig doggy så blir ju jag passiv.
Om en tjej tar emot fingrarna av sin tjej och ligger stilla, så är ju hon passiv och tjejen som fingerpullar aktiv.
Om en kille tar en tjej i missionären så är han aktiv och hon passiv, och om hon rider honom så blir rollerna ombytta.
- Henkkalexi
- Inaktiv
Carla1 skrev:"Om jag ska behöva berätta hur jag vill ha det förtar det stämningen".
Tror inte det är så många som tänder på att bli guidade under sexet, tänk själv om någon sa till dig hela tiden vad du skulle göra.
Jag tycker det är bra att prata om vad man tycker om men man ska inte vara fokuserad på det negativa det är lätt hänt att partnern känner sig värdelös då och slutar försöka.
Jag skulle inte rekommendera bdsm till aspergare eller någon annan grupp av människor. Däremot till de som vill experimentera sexuellt eller tänder på att antingen vara undergiven eller dominant.
Förstår inte vad det är för folk som ger subtila signaler om att de är obekväma under sexet, vill man inte ha analsex så säger man väl det och det är väl inte så svårt att missa om partnern säger något i stil med "FEL HÅL!" eller "nej jag känner inte för det". Missar man de signalerna så måste man vara antingen döv eller efterbliven.
- Corpse Bride
- Anslöt: 2012-01-20
Iridia skrev:Vilket förutsätter att man kan gå igång på båda, typ som att vara bisexuell? I så fall kan jag förstå det. Men är det inte mer vanligt att man är antingen det ena eller det andra?
Typ bi, ja. Man tänder på båda rollerna. Man är passiv ibland och aktiv ibland eller givare/mottagare. Egentligen inget konstigt alls. Anser jag.
Vanligast är, enligt min erfarenhet, att man är antingen/eller. Och det anses oftast som det "normala".
Switchare ses ibland som varken/eller. Som att de har svårt för att bestämma sig och ibland tom allmänt "opålitliga" eftersom man aldrig "vet var man har dem" och "de verkar inte veta vad de vill" ...
Henkkalexi skrev:Jag förstår inte riktigt vad du menar med att man behöver vara bi för att kunna växla mellan att vara aktiv och passiv, Iridia?
Jag tror inte Iridia menade bi som i bisexuell. Jag uppfattade det som att hon använde "bi" som ett sätt att förstå/klargöra att man kan ta på sig båda rollerna, vara både D och u, kan uppskatta båda sidorna av samma mynt.
Senast redigerad av calima 2012-02-14 21:16:45, redigerad totalt 1 gång.
calima skrev:Henkkalexi skrev:Jag förstår inte riktigt vad du menar med att man behöver vara bi för att kunna växla mellan att vara aktiv och passiv, Iridia?
Jag tror inte Iridia menade bi som i bisexuell. Jag uppfattade det som att hon använde "bi" som ett sätt att förstå/klagöra att man kan ta på sig båda rollerna, kan upskatt båda sidorna av samma mynt.
Ah. En klassisk syn på manligt som aktivt och kvinnligt som passivt, alltså.
- Henkkalexi
- Inaktiv
Calima fattade ungefär vad jag menade.
Jag är - eller var - kanske ovanligt enpolig och aspigt rigid i den bemärkelsen? För mig var det en solklar läggning som vilken som helst, inte något som var förhandlingsbart, utbytbart eller en kul grej för att få extra krydda i sänghalmen, utan själva förutsättningen för att jag skulle vara intresserad ö h t.
Jag är - eller var - kanske ovanligt enpolig och aspigt rigid i den bemärkelsen? För mig var det en solklar läggning som vilken som helst, inte något som var förhandlingsbart, utbytbart eller en kul grej för att få extra krydda i sänghalmen, utan själva förutsättningen för att jag skulle vara intresserad ö h t.
Senast redigerad av Iridia 2012-02-14 21:56:09, redigerad totalt 1 gång.
jag fattar fortfarande inte, iridia...
- Henkkalexi
- Inaktiv
Man gillar både/och.
Både dominans och undergivenhet, ungefär som att gilla både tjejer och killar.
Tänk inte längre än "både/och", stanna vid tanken "både/och".
Fortsätt inte att tänka "både tjejer och killar".
Ungefär så. tror jag.
Jag har i allafall inga problem med att Iridia skriver "typ bisexuell" eftersom jag stannar vid "bi", som i två eller båda.
Både dominans och undergivenhet, ungefär som att gilla både tjejer och killar.
Tänk inte längre än "både/och", stanna vid tanken "både/och".
Fortsätt inte att tänka "både tjejer och killar".
Ungefär så. tror jag.
Jag har i allafall inga problem med att Iridia skriver "typ bisexuell" eftersom jag stannar vid "bi", som i två eller båda.
Iridia skrev:Kanske kan ta det i PM om det är något du fortfarande undrar över?
Jag fattade nu!
*stolt över mig själv*
- Henkkalexi
- Inaktiv
Ibland är det här forumet faktiskt ett föredöme när det kommer till att reda ur missförstånd.
- Henkkalexi
- Inaktiv
@Henkkalexi, Kan ju bero på hur folk tänker ..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:@Henkkalexi, Kan ju bero på hur folk tänker ..
Som sagt... Ibland.
- Henkkalexi
- Inaktiv
Återgå till Att leva som Aspergare