Relationsproblem: pojkvännens mamma
Re: Relationsproblem: pojkvännens mamma
Hej i gen!
Vilket är bäst i mitt fall: att prata med en Psykolog eller en kurator?
Jag är helt inne på att gå och prata med någon då detta är ett stort problem för mig dvs kan inte på egen hand komma fram till en lösning!
blue30
Vilket är bäst i mitt fall: att prata med en Psykolog eller en kurator?
Jag är helt inne på att gå och prata med någon då detta är ett stort problem för mig dvs kan inte på egen hand komma fram till en lösning!
blue30
blue30 skrev:Vilket är bäst i mitt fall: att prata med en Psykolog eller en kurator?
Ingen aning. Det är något du måste bestämma själv.
Hej i gen!
Jag får den uppfattningen att en Psykolog kan gå lite djupare in på problemet dvs kanske om det är något bakomliggande? osv
Jag känner att jag vill inte låta min killes mamma bryta ner mig dvs vill komma fram till en lösning.
Blue30
Jag får den uppfattningen att en Psykolog kan gå lite djupare in på problemet dvs kanske om det är något bakomliggande? osv
Jag känner att jag vill inte låta min killes mamma bryta ner mig dvs vill komma fram till en lösning.
Blue30
Du behöver inte börja inläggen med hälsningsfraser, eller avsluta med ditt nickname.
Tror du måste försöka bestämma den saken själv, vem du ska ta kontakt med.
Varför inte gå via din husläkare och fråga om tips, om du är osäker?
Tror du måste försöka bestämma den saken själv, vem du ska ta kontakt med.
Varför inte gå via din husläkare och fråga om tips, om du är osäker?
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
blue30 skrev:Hej i gen!
Ja, hon har sagt följande saker till mig: att hon ska strypa mig, du är ingen snäll svärdotter, att min kille inte älskar mig,du är inte min kompis i alla fall,nu blev du rädd va?
Vad är hon för knäppgök. Hon verkar vara riktigt elak alternativt sociopat. Är hon alkoholiserad kanske?
Jag hade en flickvän i 11,5 år och hennes farsa var dryg och elak mot mig i 6-7 år minst men sen slutade han. Fast då hatade jag honom redan.
Hej i gen!
Jo, jag brukar alltid avsluta mina inlägg med att skriva mitt nickname!
(Det är ett sätt för mig att veta att jag fått med allt i inlägget)
Tror ni att det kostar något att gå till en Psykolog via Landstinget?
För annars vet jag att det finns Psykologer där jag gjorde min AS utredning.
Tros inte att det kostar att gå dit.
blue30
Jo, jag brukar alltid avsluta mina inlägg med att skriva mitt nickname!
(Det är ett sätt för mig att veta att jag fått med allt i inlägget)
Tror ni att det kostar något att gå till en Psykolog via Landstinget?
För annars vet jag att det finns Psykologer där jag gjorde min AS utredning.
Tros inte att det kostar att gå dit.
blue30
Det lär nog kosta minst vad det kostar att besöka vårdcentralen / gång. Tror jag. vi lever ju i ett samhälle där ingenting är gratis.
Hej i gen!
Och därför undrar jag om det är bättre att gå till Psykologerna där jag gjorde min AS utredning?
Dels tror jag att det inte kostar något sen att dom säkert kan hjälpa mig ut i från mina svårigheter?
blue30
Och därför undrar jag om det är bättre att gå till Psykologerna där jag gjorde min AS utredning?
Dels tror jag att det inte kostar något sen att dom säkert kan hjälpa mig ut i från mina svårigheter?
blue30
blue30 skrev:Hej i gen!
blue30
Jag betalar inget på HAB där man gör utredningen. Det verkar vara gratis. Skumt hihi.
treeman skrev:blue30 skrev:Hej i gen!
blue30
Jag betalar inget på HAB där man gör utredningen. Det verkar vara gratis. Skumt hihi.
Betalar heller inget där. Varken för psykolog, sjukgymnast eller arbetsterapeut.
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Nä just på HAB verkar det va gratis så jag skulle nog testa där om man har en kontakt redan.
Hej i gen!
Passar nog på att gå hos en Psykolog där det är gratis(har ingen förmögenhet att ta av)
Känner att jag vill få bukt på detta problem dvs inte låta min killes mamma bryta ner mig.
blue30
Passar nog på att gå hos en Psykolog där det är gratis(har ingen förmögenhet att ta av)
Känner att jag vill få bukt på detta problem dvs inte låta min killes mamma bryta ner mig.
blue30
Relationsproblem med min killes mamma
Hej!
Jag känner att jag fortfarande mår dåligt över att min killes mamma har behandlat mig illa genom att säga sårande saker till mig.
Det är på grund av det som jag inte följer med längre till min killes farfar för bland annat kortspel.
Har tagit mig en rejäl funderare och kommit fram till att göra ett försök att följa med till min killes farfar nu i veckan.
Jag behöver lite tips på hur jag ska agera om hon fortsätter säga sårande saker till mig?
Tack på för hand!
Moderator: Åtgärdade särskrivningen i rubriken.
Jag känner att jag fortfarande mår dåligt över att min killes mamma har behandlat mig illa genom att säga sårande saker till mig.
Det är på grund av det som jag inte följer med längre till min killes farfar för bland annat kortspel.
Har tagit mig en rejäl funderare och kommit fram till att göra ett försök att följa med till min killes farfar nu i veckan.
Jag behöver lite tips på hur jag ska agera om hon fortsätter säga sårande saker till mig?
Tack på för hand!
Moderator: Åtgärdade särskrivningen i rubriken.
Re: Relations problem med min killes mamma
Det beror ju på vad hon säger. Ett snack vore väl på sin plats, med killen om inte annat.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Varför vill du tillbringa tid med en person som sårar dig? Kan ni inte ha kortspelet någon annanstans?
Hej i gen!
Egentligen vill jag aldrig träffa henne mer men min kille vill så gärna att jag följer med och hälsar på hans farfar
Har försökt att prata med min kille angående hans mamma men grejen är att han tar henne i försvar ganska så mycket även om han har försökt prata med henne.
Är denna situation hanterbar?
Egentligen vill jag aldrig träffa henne mer men min kille vill så gärna att jag följer med och hälsar på hans farfar
Har försökt att prata med min kille angående hans mamma men grejen är att han tar henne i försvar ganska så mycket även om han har försökt prata med henne.
Är denna situation hanterbar?
Re: Relationsproblem med min killes mamma
Den är hanterbar om denna kvinna kan tänka sig att ändra på sig, jag antar att hon inte är nöjd med dig som person eller liknande? (Jag har nämligen själv hamnat i liknande situationer, och det har berot på att vissa inte förstår sig på mig)
Jag misstänker att du kommer att få samma råd som i din förra tråd med samma rubrik.
Ber om ursäkt, rubriken var inte identisk men nära nog:
relationsproblem-pojkvannens-mamma-t24780-168.html
relationsproblem-pojkvannens-mamma-t24780-168.html
Hej i gen!
Detta är en ganska så knivig situation då det ju gäller min killes mamma
Men har funderat mycket över detta men har bestämt mig för att göra ett försök att följa med till hans farfar i veckan och spela kort.
Känner att jag då måste samla i hop all viljestyrka jag har för att situationen inte ska förvärras genom om jag är dum tillbaka mot henne.
Det känns som att hon väntar på att jag till slut inte ska orka längre dvs göra slut med min kille.
Tack på för hand!
Detta är en ganska så knivig situation då det ju gäller min killes mamma
Men har funderat mycket över detta men har bestämt mig för att göra ett försök att följa med till hans farfar i veckan och spela kort.
Känner att jag då måste samla i hop all viljestyrka jag har för att situationen inte ska förvärras genom om jag är dum tillbaka mot henne.
Det känns som att hon väntar på att jag till slut inte ska orka längre dvs göra slut med min kille.
Tack på för hand!
Kan tillägga att jag är ganska så ensam i denna situation då min familj tar henne i försvar och blir arga om jag skriver om detta problem.
På grund av de svårigheter jag har som aspergare har jag svårt för personer som stressar upp mig på det sättet som hon gör.
På grund av de svårigheter jag har som aspergare har jag svårt för personer som stressar upp mig på det sättet som hon gör.
Prata med henne då?
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Det bästa du kan göra är att göra slut med din kille säga upp kontakten med din familj och ragga upp killen på jobbet du är kär i. Och sen lever du lyckligt i alla dina dagar med den nya killen och livet är frid och fröjd?
Det tror jag absolut inte på.
Jag tycker om min kille väldigt mycket och ska för hans skull försöka hantera detta även om det gnager i mig väldigt mycket.
Jag tycker om min kille väldigt mycket och ska för hans skull försöka hantera detta även om det gnager i mig väldigt mycket.
Återgå till Att leva som Aspergare