Rederiet-tråden
Re: Rederiet-tråden
KrigarSjäl skrev:sanny skrev:Ganska dålig serie om jag ska vara ärlig.
Stör mig på dåliga skådespelare som den gamle gubben reidar, tex.
-Protest.
Karaktären Reidar, företagaren & patriarken, framförs på ett både träffsäkert och trovärdigt vis av Gösta Prüzelius, en given hedersmedlem i en tänkt stofilakademi.
Träffsäkert?
Men ser du inte hur stelt han ter sig..?
Och hur det känns som om han läser innantill..?
Eller kanske ser jag det så för att grabben är gammal..?
Näee, jag har lite svårt för hans enformighet.
Uno däremot tycker jag spelar bra.
sanny skrev:Men ser du inte hur stelt han ter sig..?
Och hur det känns som om han läser innantill..?
Får nog hålla med lite här. Men det är kanske meningen, vad vet jag.
Ja, Uno är fin.
Per Morberg måste ju vara en av de bästa i egenskap av pyskopaten Viggo.
Sällan har någon låtit så trovärdig som han - jag kan inte se hans matprogram utan att tänka på Viggo
Sällan har någon låtit så trovärdig som han - jag kan inte se hans matprogram utan att tänka på Viggo
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Henkkalexi skrev:Jag tror inte jag kan komma på någon aspiekaraktär- möjligen med undantag för Malte - i Rederiet...
Hmmm... Gustav i maskin!
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Jag nog bäst om bögen och Joker i baren. Inte minst så dyrkade jag Jokers glasögon.
Henkkalexi skrev:Per Morberg måste ju vara en av de bästa i egenskap av pyskopaten Viggo.
Per Morberg, spelar han något annat än läskig - någonsin? Så fort jag ser honom kan jag inte låta bli att tänka "hustrumisshandlare", fastän jag vet att det bara var hans rollfigur i Så som i himmelen...
kullan skrev:Jag nog bäst om bögen och Joker i baren.
Vilken bög? Jag kommer inte på nån nu.
Dagobert skrev:kullan skrev:Jag nog bäst om bögen och Joker i baren.
Jo men han som hade Galleriet ombord. Det var en massa tavlor och sånt. Skådisen heter Ola Forsmed.
Kahlokatt skrev:Per Morberg, spelar han något annat än läskig - någonsin? Så fort jag ser honom kan jag inte låta bli att tänka "hustrumisshandlare", fastän jag vet att det bara var hans rollfigur i Så som i himmelen...
Nej, jag undrar om jag sett honom trevlig och mänsklig annat än när han är sig själv i matprogrammen...
Möjligen om han inte var 100% elak i filmen "Zingo" med Björn Kjellman och Helena af Sandeberg. Har sett den en gång för hundra år sedan ungefär, men har inte tillräckligt bestående minnen av den...
LordNelson skrev:Hmmm... Gustav i maskin!
Specialintresse: MORAAAAAL!
- Henkkalexi
- Inaktiv
kullan skrev:Dagobert skrev:kullan skrev:Jag nog bäst om bögen och Joker i baren.
Jo men han som hade Galleriet ombord. Det var en massa tavlor och sånt. Skådisen heter Ola Forsmed.
Micki Sandell. Sjukt passiv bög, dessutom. Jag gillade dock scenerna han hade med den halvryske kökschefen Nikolaj^^
- Henkkalexi
- Inaktiv
För att bli anställd av Dahléns eller Trans-Baltic bör man helst vara brottsling och/eller sakna kvalifikationer.
Jag är nu inne på avsnitt 49.
Hörrudu - jag vill inte vara med på någon bild. Fattar du det din jävla linslusakrobat?
http://www.youtube.com/watch?v=cYSCm1wt ... re=related
(09:35)
http://www.youtube.com/watch?v=cYSCm1wt ... re=related
(09:35)
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Dagobert skrev:Trans-Baltic
Jag tror att den moderna benämningen skall vara HBTQ-Baltic. Det heter väl homo-, bi-, trans- och queerrederier?
Dagobert skrev:För att bli anställd av Dahléns eller Trans-Baltic bör man helst vara brottsling och/eller sakna kvalifikationer.
Lägg till "släkting" så blir det komplett.
- Henkkalexi
- Inaktiv
Lakrits skrev:Dagobert skrev:Trans-Baltic
Jag tror att den moderna benämningen skall vara HBTQ-Baltic. Det heter väl homo-, bi-, trans- och queerrederier?
Baltiska transor!
- Henkkalexi
- Inaktiv
Nät Beatrice har röd cape och svarta tajta byxor ser hon ut precis som min avatar.
Dagobert skrev:Nät Beatrice har röd cape och svarta tajta byxor ser hon ut precis som min avatar.
Faktiskt!
Och Reidar påminner om Ebeneezer Scrooge. Gubbar som Gustav återfinns på de flesta arbetsplatser inom industri och verkstäder.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Dagobert skrev:Nät Beatrice har röd cape och svarta tajta byxor ser hon ut precis som min avatar.
Hahahahahaha! Det är en så sjuk jämförelse att den bara kan vara sann!
- Henkkalexi
- Inaktiv
Återgå till Intressanta intressen