Receptbelagda mediciner?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-23 17:22:48

undergång skrev:Dock är jag inte hyperaktiv eller har särkilt stora koncentrationssvårigheter, vilket är det enda jag vet om ADHD.

Hyperaktiviteten brukar ofta avta i vuxen ålder, och istället övergå i en känsla av rastlöshet. Men det betyder inte att ADHDn är borta...

Jag är inte heller hyperaktiv, även om jag pratar väldigt snabbt, men jag har en inre rastlöshet som driver mig till vansinne, och jag kan inte leva ut min hyperaktivitet, utan blir istället bara sittande, med svåra igångsättningssvårigheter, och den där känslan av enorm rastlöshet som driver mig till vansinne. Som tvingar mig att göra destruktiva saker, typ knarka, för att lätta på trycket...

Det är vanligt när man har ADHD att man kan koncentrera sig väldigt bra på sånt man verkligen är intresserad av, men har svårt att koncentrera sig på sånt man inte är intresserad av. Stämmer väldigt bra in på mig...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:04:19, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv

Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-23 17:38:19

Alexandra skrev:När det gäller olika preparat som innehåller centralstimulantia och ges mot ADHD/ADD, så är många läkare restriktiva när det gäller att skriva ut dem till fd narkomaner. Kan dock tillägga att mitt allmänna intryck är att det mer eller mindre är ett lotteri, allt beror på vilken läkare du hamnar hos.

Det är ju egentligen väldigt konstigt tänkt, eftersom många med ADHD självmedicinerar, och behöver cs-mediciner, både för att klara av vardagen, och för att inte återfalla i missbruk. Visst finns det de som vill ha dem för att missbruka på, men då är inte Concerta mycket att ha, för det är det sämsta jävla skit-tjack jag nånsin provat... 8)

Men Metamina, dvs riktigt amfetamin, det är det väldigt svårt att få om man tidigare missbrukat amfetamin. Det kan man ju lättare förstå...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:04:19, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv

Anslöt: 2007-03-16

Inläggav undergång » 2009-08-24 3:45:31

Ensamflickan skrev:
Alexandra skrev:När det gäller olika preparat som innehåller centralstimulantia och ges mot ADHD/ADD, så är många läkare restriktiva när det gäller att skriva ut dem till fd narkomaner. Kan dock tillägga att mitt allmänna intryck är att det mer eller mindre är ett lotteri, allt beror på vilken läkare du hamnar hos.

Det är ju egentligen väldigt konstigt tänkt, eftersom många med ADHD självmedicinerar, och behöver cs-mediciner, både för att klara av vardagen, och för att inte återfalla i missbruk. Visst finns det de som vill ha dem för att missbruka på, men då är inte Concerta mycket att ha, för det är det sämsta jävla skit-tjack jag nånsin provat... 8)

Men Metamina, dvs riktigt amfetamin, det är det väldigt svårt att få om man tidigare missbrukat amfetamin. Det kan man ju lättare förstå...

Jag vill ju ha Concertan för att missbruka på, men det finns också ett hopp om att det i vanlig dos skulle ta bort mina sämre tankar om droger.
Jag gick på Concerta för kanske 6-7 år sedan, innan min ADHD-diagnos försvann, men minns inte hur det fungerade på mig.
Tack för alla bra svar!
Senast redigerad av undergång 2011-05-04 21:04:19, redigerad totalt 1 gång.
undergång

Anslöt: 2009-01-21

Inläggav Alexandra » 2009-08-24 11:29:09

undergång skrev:Jag vill ju ha Concertan för att missbruka på[...]

:roll: Jag avhåller mig från att skriva ytterligare inlägg i denna tråd.
Senast redigerad av Alexandra 2011-05-04 21:04:24, redigerad totalt 1 gång.
Alexandra
Inaktiv

Anslöt: 2009-01-02

Inläggav MsTibbs » 2009-08-24 12:02:42

Som jag trodde då. Men snortar man Concerta blir man seg i näsan har jag hört, så det är oavsett ingen bra idé.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 21:04:24, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav weasley » 2009-08-24 12:22:21

Eftersom trådskaparen uppmanar personer på detta forum att tipsa om hur man får tag på "skiten" som det tydligen kallas, och dessutom för att missbruka på, anser jag att detta är tillräckligt nog för att låsa tråden.

Det är förvisso skönt och lite rart att undergång är ärlig i sina avsikter men forumet är inte ett ställe där man ska medverka till andras missbruk. Jag vet att ni som svarat undergång gjort det i god tro så det här visar på problemet med att vara för öppenhjärtig på internet.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Återgå till Aspergare och vården

Logga in