RDOS i Afrika?
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Kvasir skrev:Misstänkte det. RealtidsOS är ju egentligen en helt annan typ av OS än vanliga, ur kravsynpunkt, och där finns väl betydligt mera konkurrens och ingen dominerande aktör som MS är på vanliga OS? Samtidigt misstänker jag att det finns mera utrymme för nischade produkter med vissa speciella egenskaper?
Egentligen så kanske RDOS passar bäst någonstans mellan ett realtids-OS och Windows & Linux. I riiktiga realtids-OS så måste man kunna estimera längsta svarstider och sådant, vilket egentligen är omöjligt att göra i RDOS, Windows och Linux. Dock så har RDOS bättre realtidsprestanda med kortare interruptlatenstider och svarstider, men de är fortfarande inte garanterade.
Kvasir skrev:Jag kommer ihåg ett besök på ABB en gång, det var på Windows95-tiden. De hade fått för sig att använda win95 för processövervakning i något stort system, men det gick förstås inte. Det var så mycket minnesläckor att systemet kraschade och fick starta om då och då, och det var ju inte acceptabelt. Fattar inte hur de ens kunde komma på tanken att använda Windows ens från början.
Jag har sett sådant på bankomater oxå
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 14:01:42, redigerad totalt 1 gång.
Bildgoogla på bankomat error så får ni se några sånna.. Eller iaf NT4.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 14:01:42, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
rdos skrev:
Egentligen så kanske RDOS passar bäst någonstans mellan ett realtids-OS och Windows & Linux. I riiktiga realtids-OS så måste man kunna estimera längsta svarstider och sådant, vilket egentligen är omöjligt att göra i RDOS, Windows och Linux. Dock så har RDOS bättre realtidsprestanda med kortare interruptlatenstider och svarstider, men de är fortfarande inte garanterade.
OK, men du tycker att du har hittat någon nisch där det finns marknad för ett ytterligare OS i alla fall?