Råd

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Råd

Inläggav Frost » 2010-08-12 0:19:30

Hej,jag skulle behöva ett tips till hur jag ska göra,jag har aspergers och paniksyndrom och det gör att jag mår jättedåligt,isolerar mig och kan helt sitta i ett hörn och bara titta in i väggen.Jag får autism när jag verkligen har det jobbigt,jag är stark och har klarat mkt,det gäller nog alla som har ett funktionshinder på sitt sätt men blir tokig då människor och speciellt släkt inte har förståelse alls och bara rullar på som en ångvält.

Genom många email och påminnelser igen och igen har min farbror lagt ut att en släktträff ska bli, jag kommer inte att gå och flera andra har redan sagt nej med men fortfarande skickar han ut mail. Det är som att vad han anser stämmer och vill visa det här ska vi göra men det kommer inte ni att vara med om,det är där det ologiska kommer in då jag vet att så inte är fallet egentligen men tankarna tar över kontrollen så att säga och börjar att styra och det är dem som är jobbiga.

Naturligtvis gör det mig illa.Men ett av det värsta är att varje gång jag tittar på min email och ser att han igen skickat, nu för 3:e gången får jag nog och blir så frustrerande irriterande jag vet inte vad..
Jag får panik,svårt att andas,hyperventilerar och skakar etc etc.Så kommer den där björnen i tankarna som gör att man börjar att andas snabbt och kan inte slappna av.Inte på ett tag iallafall.

Några tips eller råd eller ska jag bara strunta i det...samtidigt blir jag så arg och vill tala om att man inte får behandlas på det här sättet,det är en svår balansgång och man har en rätt att tala om om nåt är fel,så här får man inte göra,så själviskt utav dem,bryr de sig inte.

Jag skrev ett brev till dem och hade jobbat en hel del med det angående att jag inte orkade vara med och det tog för mkt energi etc..då kan man väl förväntas att de ringer åtminstone och tackar. Snälla hjälp.

Tack tack tack. :shock:
Frost
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2009-09-08
Ort: Solna

Inläggav FamiljenM » 2010-08-12 0:27:08

Om du inte vill ha kontakt med honom, kan du spärra hans mailadress.
FamiljenM
 
Inlägg: 410
Anslöt: 2009-11-13

Inläggav nano » 2010-08-13 13:23:38

Frost, så som jag uppfattar det du skrivit så tror jag att denne försöker få med dig på tillställningen o visa på att erbjudandet finns kvar o därför inte tar bort dig från det jag tror är en helt vanlig mailinglista där alla på listan får en kopia av brevet i fråga.

Såvitt jag kan förstå så verkar det inte vara någon elakhet som är tänkt utan någon välvilja.
De brev jag tror du får är nog inte frågan om krav utan oftast en fråga om att locka dig eller bjuda in på ett eller annat sätt.
Fast sedan antar jag att du i någon mängd får skräppost med för det får jag en hel del av o den posten slänger jag oftast.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in