QB-Test

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

QB-Test

Inläggav blueplastic » 2014-11-15 0:50:46

Jaha då är man inne och stångas med psykiatrin i landstingets regi. Har haft två träffar med någon hopplös professionell som efter en serie ja/nej-frågor som skulle besvaras utan hänsyn till kontext, kom fram till att jag var hyperaktiv och förmodligen hade ADHD. Det är ju förstås ren inkompetens, plus en principfråga för den professionella. Jag kan ju själv räkna ut att jag har asperger, men det måste självfallet motarbetas av landstingspsykiatrin. Jag är inte på något som helst sätt hyperaktiv - däremot är jag deprimerad, har GAD och panikattacker. Jag är dessutom kroniskt förbannat och trött på idioter. Ingen som helst tolerans för, eller tålamod med bullshit.

Nu är jag kallad till ett s.k QB-test som, vad jag förstår, innebär att jag ska sitta med något runt huvudet och kolla på geometriska figurer på en dator och klicka lite då och då. Så tröstlöst ointressant. Är det någon som har erfarenhet av detta i utredningssammanhang och används testet överhuvudtaget för att utreda asperger - eller är det bara ytterligare ett sätt för landstingspsykiatrin att försöka trötta ut mig?
blueplastic
Ny medlem

Anslöt: 2014-05-12

Återgå till Aspergare och vården

Logga in