Problem med S(amsung) Note
18 inlägg
• Sida 1 av 1
Okej då. Nu till en mycket irriterande sak. I S Note fick jag första gången välja omslagsbild och valde en grön. Sen valde jag en checklista. Nu blir alla anteckningsböcker checklistor med grön pärm. Jag hittar ingenstans, där jag kan byta omslagsbild och ta bort checklistan, Jo, jag kan ju lägga till sidor med annat innehåll. Men byter jag bakgrund på checklistan står det ändå checklista överst.
Jag HAR googlat på det men inte hittat nåt. I program där man kan ta bort appar hittar jag inte S Note, så jag kan inte reseta inställningarna heller genom att tömma cache-minne eller liknande.
Snälla, även ni som aldrig använt en Samsung Galaxy Note 3 kan väl tipsa på hur jag ska googla? Jag är minst sagt frustrerad ...
Moderator Titti
Avdelad diskussion från Stänga av rättstavning på smartphone.
Jag HAR googlat på det men inte hittat nåt. I program där man kan ta bort appar hittar jag inte S Note, så jag kan inte reseta inställningarna heller genom att tömma cache-minne eller liknande.
Snälla, även ni som aldrig använt en Samsung Galaxy Note 3 kan väl tipsa på hur jag ska googla? Jag är minst sagt frustrerad ...
Moderator Titti
Avdelad diskussion från Stänga av rättstavning på smartphone.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Stänga av rättstavning på smartphone
Jag vet inte om jag har samma version av S-note som du, i min version så finns det en inställning för om bakgrundsändringar ska gälla för alla sidor eller bara en sida.
Re: Stänga av rättstavning på smartphone
Okej, det har jag hittat. Men jag vill komma till det läge där jag kan välja omslag och sidor igen. Det du menar, är något man gör i själva anteckningsboken. Då kan man välja bakgrund. Det här är en mall. Jag valde Checklist, då blir alla sidor Checklist. Jag kan såklart välja en annan bild som bakgrund, men Checklist står ändå överst på sidan. Jag kan komma runt det genom att lägga till fler sidor, och sen ta bort den första sidan med Checklist-mallen.
Vad jag är ute efter är att hitta ställey där jag väljer ny pärm till anteckningsboken och ny mall.
Samsung har tydligen gratis suppoer har jag hört. Har du nåt nummer dit, Miche?
Vad jag är ute efter är att hitta ställey där jag väljer ny pärm till anteckningsboken och ny mall.
Samsung har tydligen gratis suppoer har jag hört. Har du nåt nummer dit, Miche?
- Lilla Gumman
Stänga av rättstavning på smartphone
Jag la upp S-note som widget och där finns det två flikar, en med gjorda anteckningar och en med mallar. Om jag startar från ikonen och klickar på +-tecknet så får jag välja från mallar.
Re: Sv: Stänga av rättstavning på smartphone
Zirre skrev:Har S Memo på min galaxy S3.
Gissar att det är som S Note bortsett från några funktioner.
Iaf om man ändrar bakgrunden på en anteckning blir det samma på nästa anteckning man gör men då är det bara att ändra bakgrunden i den anteckningen.
Tryck på menyknappen.
Re: Sv: Problem med S(amsung) Note
Zirre skrev:Zirre skrev:Har S Memo på min galaxy S3.
Iaf om man ändrar bakgrunden på en anteckning blir det samma på nästa anteckning man gör men då är det bara att ändra bakgrunden i den anteckningen.
Tryck på menyknappen.
Javisst, BAKGRUNDEN ksn man ändra. MALLEN man valde första gången finns alltid kvar. Det kan ju inte vara meningen att den mall jag valde första gången alltid ska gälla sen? Jag har Checklist-mallen. När jag väljer en ny anteckningsbok finns checklist-mallen där. Jag väljer en bakgrund med en fin bild på. Checklist står kvar överst. Jag kan lägga till fler sidor med samma fina bakgrund, men utan Checklist överst. Nästa gång jag skapar en ny anteckningsbok har den första sidan den fina bakgrund jag hade sist - och Checklist står överst. Förstår du nu eller ska jag förklara mera?
- Lilla Gumman
Lilla Gumman skrev:Zirre skrev:Zirre skrev:Har S Memo på min galaxy S3.
Tryck på menyknappen.
Javisst, BAKGRUNDEN ksn man ändra. MALLEN man valde första gången finns alltid kvar. Det kan ju inte vara meningen att den mall jag valde första gången alltid ska gälla sen? Jag har Checklist-mallen. När jag väljer en ny anteckningsbok finns checklist-mallen där. Jag väljer en bakgrund med en fin bild på. Checklist står kvar överst. Jag kan lägga till fler sidor med samma fina bakgrund, men utan Checklist överst. Nästa gång jag skapar en ny anteckningsbok har den första sidan den fina bakgrund jag hade sist - och Checklist står överst. Förstår du nu eller ska jag förklara mera?
Annars är Evernote bra.
Moderator - lagade en felkonstruerad länk
Re: Problem med S(amsung) Note
Nej, Evernote gillar jag inte riktigt. Jag har provat. Dessutom kostar det pengar efter ett tag, inte mycket men dock. S Note är det bästa jag nånsin sett, fina bakgrunder och finesser. Jag vill lära mig använda det fullt ut. Du behöver inte ha svaret på min fråga om S Note. Det är inte lätt att veta.
Jag trodde nån med Samsung mobil hade numret till Samsung support, men det kan jag iofs googla fram själv.
Jag trodde nån med Samsung mobil hade numret till Samsung support, men det kan jag iofs googla fram själv.
- Lilla Gumman
Lilla Gumman skrev:Nej, Evernote gillar jag inte riktigt. Jag har provat. Dessutom kostar det pengar efter ett tag, inte mycket men dock. S Note är det bästa jag nånsin sett, fina bakgrunder och finesser. Jag vill lära mig använda det fullt ut. Du behöver inte ha svaret på min fråga om S Note. Det är inte lätt att veta.
Kostar pengar? Nej inte för mig iaf.
Efter ett tag kostar det 5 dollar i månaden eller vad det var. Tror det var fritt att använda ett bra tag innan det började kosta pengar.
Åter till diskussion om S Note. Får väl leta på YouTube. Kan jag inte alla finesser i S Note får jag se till att lära mig dem. Jag kan visst använda andra anteckningsappar, men jag byter icke anteckningsapp bara för att S Note krånglar. Först ska jag lära mig S Note. En sak i taget.
Kom ihåg, en stor anledning till att jag valde just Samsung Galaxy Note 3 var just S Note.
Åter till diskussion om S Note. Får väl leta på YouTube. Kan jag inte alla finesser i S Note får jag se till att lära mig dem. Jag kan visst använda andra anteckningsappar, men jag byter icke anteckningsapp bara för att S Note krånglar. Först ska jag lära mig S Note. En sak i taget.
Kom ihåg, en stor anledning till att jag valde just Samsung Galaxy Note 3 var just S Note.
Senast redigerad av Lilla Gumman 2014-02-15 22:42:38, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
Google drive använder jag med förtjusning.
Vad jag också behöver, är ett program där jag kanta skapa olika anteckningsböcker med olika pärmar. Sen bör det finna massvis med mallar, som jag kan skriva i med pennan så att det blir exakt som jag skrev/ritade. Jag letade med ljus och lykta efter ett program som ser ut som S Note när jag hade min Sony Xperia GO, men jag hittade inget. Nu är jag förtjust, ska bara lära mig alla finesser.
Vad jag också behöver, är ett program där jag kanta skapa olika anteckningsböcker med olika pärmar. Sen bör det finna massvis med mallar, som jag kan skriva i med pennan så att det blir exakt som jag skrev/ritade. Jag letade med ljus och lykta efter ett program som ser ut som S Note när jag hade min Sony Xperia GO, men jag hittade inget. Nu är jag förtjust, ska bara lära mig alla finesser.
- Lilla Gumman
S-note verkar hur bra som helst. Min bror är en flitig användare av den (han har ju Note 3 men använde tidigare mobilen jag har nu).
Miche skrev:S-note verkar hur bra som helst. Min bror är en flitig användare av den (han har ju Note 3 men använde tidigare mobilen jag har nu).
Okej, frågan är fortfarande hur man byter pärm på nya anteckningsböcker, och hur man byter mall eller vad det kan heta.
- Lilla Gumman
Wohoo! Problemet är löst och jag kom på det själv!
När jag startat S Note, väljer jag Inställningar. Där finns det "Ändra standardmall" och "Ändra standardomslag". Jag måste alltså starta S Note, inte klicka på en anteckningsbok. Som jag har letat, och läst tips på nätet. Så enkelt var det. Konstigt att ingen skriver om det.
När jag startat S Note, väljer jag Inställningar. Där finns det "Ändra standardmall" och "Ändra standardomslag". Jag måste alltså starta S Note, inte klicka på en anteckningsbok. Som jag har letat, och läst tips på nätet. Så enkelt var det. Konstigt att ingen skriver om det.
- Lilla Gumman
Grattis till att ha löst problemet själv.
Sen en fundering : Hur går tankarna när man tipsar om Evernote när TS klart och tydligt vill veta hur programvaran i mobilen fungerar? Jag menar när man frågar efter hur en redan installerad programvara fungerar vill man väl inte veta vad det finns för andra appar? Eller vill man det? Jag är bara konfunderad.
Sen en fundering : Hur går tankarna när man tipsar om Evernote när TS klart och tydligt vill veta hur programvaran i mobilen fungerar? Jag menar när man frågar efter hur en redan installerad programvara fungerar vill man väl inte veta vad det finns för andra appar? Eller vill man det? Jag är bara konfunderad.
Zirre, tack för tips här och i PM.
Och jag såg nu att Zirre hade rätt. Evemote följer med Samsung Galaxy Note 3, och det verkar vara gratis. Man bara installerar det, och får sen skapa ett konto. Men jag har ju för mig att det fanns en PRO version som kostade pengar. Ja, ja, jag är kanske helt ute och seglar. Gratis är det just nu, i alla fall.
Och du, kullan, när ingen verkar veta svaret på min fråga, tipsar Zirre om en annan app som hon tycker är bra så jag slipper krångla mer med S Note. Jag har inga åsikter om det. Det är väl upp till var och en om man vill lära sig hur en app fungerar, eller om man vill byta till en annan app.
Och jag såg nu att Zirre hade rätt. Evemote följer med Samsung Galaxy Note 3, och det verkar vara gratis. Man bara installerar det, och får sen skapa ett konto. Men jag har ju för mig att det fanns en PRO version som kostade pengar. Ja, ja, jag är kanske helt ute och seglar. Gratis är det just nu, i alla fall.
Och du, kullan, när ingen verkar veta svaret på min fråga, tipsar Zirre om en annan app som hon tycker är bra så jag slipper krångla mer med S Note. Jag har inga åsikter om det. Det är väl upp till var och en om man vill lära sig hur en app fungerar, eller om man vill byta till en annan app.
- Lilla Gumman