Problem med mina högljudda grannar!
jorand skrev:Been there, done that
Got the scars to prove it?
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:jorand skrev:Been there, done that
Got the scars to prove it?
Hmm.. Förtydligar här då Glimma hann emellan och jag inte citerade
carl skrev:Kan det helt enkelt vara att man inte vet vad som är rimligt och därför låter saker vara istället för att se dem som oförätter.inger skrev:Absolut! Min kompis (som är NT) har fått informera mig om var gränsen går för vad som är normalt att stå ut med. Och hur man hanterar det när man väl fattat.
När vi ser på film ihop så lär hon mig konkreta situationer genom att säga "Kolla nu, precis sådär ska man inte göra när någon gjort x mot en utan man ska göra såhär istället."
Och jag bara: Jahaa!
Och HÄR skulle mitt "been there etc." ha kommit..
No visible scars though... yet!
Senast redigerad av jorand 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 1 gång.
On topic: Skönt, hoppas det håller i sig med grannarna!
Jobbigt sånt där, har nog *tänker* bara haft en granne med en hund som skällde på allt och alla, alltid, men de gick det inte heller att prata med..
Och ja, det var en spets
Jobbigt sånt där, har nog *tänker* bara haft en granne med en hund som skällde på allt och alla, alltid, men de gick det inte heller att prata med..
Och ja, det var en spets
Senast redigerad av jorand 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Sen är det ju hur mycket som är acceptabelt att skälla om också. Jag har några veckor blivit väckt av -grannen under mig-'s mobil 7 på morgonen. Inte av signalen utan av vibrationen. Nu har jag inte vaknat av den på kanske två veckor, men då har jag sovit djupare också.
Sen har en annan granne problem med bilalarmet så det börjar tjuta sporadiskt på morgonen.
Jag tänker att snart kommer de ju att fixa det och då är det tyst i en vecka, sen kör det igång några dar. Nu är det tyst så förhoppningsvis har det fixat sig. *håller tummarna* (><
Sen har en annan granne problem med bilalarmet så det börjar tjuta sporadiskt på morgonen.
Jag tänker att snart kommer de ju att fixa det och då är det tyst i en vecka, sen kör det igång några dar. Nu är det tyst så förhoppningsvis har det fixat sig. *håller tummarna* (><
Senast redigerad av carl 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Om man inte fått sova på tre veckor pga deras framfart..... då tycker jag visst man kan gnälla om ljud kl 8....AAA skrev:Ärligt talat, kl 08 kan det vara svårt att gnälla om ljud...
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 2 gånger.
Nix för de har så högljudd sex och hon skriker högt varje gång det går för henne + att sängen låter som att den brakar ihop när det går för honom. Och att deras säng har gungat så mkt att man säng gungat samtidigt & man blir nästan sjösjuk på kuppen. Riktigt illa mår man!
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Det låter som att de kommer råka ut för en olycka ifall de inte lugnar sig, så det är väl bara att hålla ut. Tror inte att det är speciellt lyckat att klaga på att grannen har sex. Speciellt inte för att de "kommer" på natten?
Mina grannar har en bebis, det är störande när den börjar skrika.
Lär väl inte vara någon hyresvärd som bryr sig om jag klagar dock.
Att producera och ta hand om sådana uppmuntras av samhället.
Mina grannar har en bebis, det är störande när den börjar skrika.
Lär väl inte vara någon hyresvärd som bryr sig om jag klagar dock.
Att producera och ta hand om sådana uppmuntras av samhället.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Knullande grannar är ganska lättbotade. Man har en låtsastrekant med dem varje gång. Eller fyrkant om man är ett par. Jag brukar göra det på skoj för att det är så triggande.
Han:
Åaaaah
Hon:
Oh, ja, där, oh, ja där, MMmmm
Han:
Åaaaah åaaaah
Sängen:
Bang, gnirk, bang, gnirk
Jag:
Ja, DÄÄÄÄR betäck mitt ANUS!!!! MMMM AAAAH
Min bättre hälft:
Groaaaaahl (låter som en dinosaurie), moaaah Mmm (försöker låta som en kvinna).
Och så hoppar vi i sängen och slår nävarna mot väggen. För bästa dunk och gungeffekt.
Det brukar lugna ner sig avsevärt. Man kan även stöna i trappuppgången om sådan finns.
Han:
Åaaaah
Hon:
Oh, ja, där, oh, ja där, MMmmm
Han:
Åaaaah åaaaah
Sängen:
Bang, gnirk, bang, gnirk
Jag:
Ja, DÄÄÄÄR betäck mitt ANUS!!!! MMMM AAAAH
Min bättre hälft:
Groaaaaahl (låter som en dinosaurie), moaaah Mmm (försöker låta som en kvinna).
Och så hoppar vi i sängen och slår nävarna mot väggen. För bästa dunk och gungeffekt.
Det brukar lugna ner sig avsevärt. Man kan även stöna i trappuppgången om sådan finns.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Faktum är att jag i häromnatten gungade tillbaka med min säng för att de förhoppningsvis skulle få en uppfattning om hur mkt deras säng kunde gunga. Det verkar också ha gett resultat. Tycker mer synd om grannarna under dem. Tror de lidit mera!
Gud så roligt Sugrövmanövern. Ska komma ihåg det- Du gav mig dagens första skratt:)! Eller snarare första skrattet sedan 4 veckor då idiotparet flyttade in. Det behövdes verkligen!
SuperTack för alla kommentarer & åsikter. Det hjälper så himla mkt. Även de som inte håller med helt & hållet. Man får behövlig perspektiv.
Gud så roligt Sugrövmanövern. Ska komma ihåg det- Du gav mig dagens första skratt:)! Eller snarare första skrattet sedan 4 veckor då idiotparet flyttade in. Det behövdes verkligen!
SuperTack för alla kommentarer & åsikter. Det hjälper så himla mkt. Även de som inte håller med helt & hållet. Man får behövlig perspektiv.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:27, redigerad totalt 1 gång.
Jag har vaknat flera gånger av att hon ligger & skriker under mig. Det är främst det och deras j-a fester som gått helt över styr & pågått alldeles för länge för högt & försent. Plus att de skrikit tantjävel & andra tjafsigheter så det hörts genom lägenheterna. Och skrikit att jag ska sluta spela när han själv spelat med ett betydligt störigare instrument.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-05 0:10:34, redigerad totalt 1 gång.
Ha! Rätt som det är kommer de ha övergått till nattliga gräl i stället. Så gick det med mina . Spelar man elgitarr på morgnarna så har man vett att vrida ner förstärkaren. Det finns folk med nattjobb.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-05 0:10:34, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
AAA skrev:Javisst, men det är svårt att få rätt emot dem dagtid. 07-22 vardagar eller där omkring är det okej att låta en del. Tror ej det finns lagstadgat, men hyresvärden har väl nån policy?
Tyst mellan 22-6.30! Har jag kollat. Och på deras hemsida ska det alltid vara tyst efter kl 22 oavsett dag för det finns shiftarbetare etc.
Truly skrev:AAA skrev:Nån annan som "sett fel" på folks bilder?
Jajjamen. Jag kommer inte ihåg vad de heter just nu, förutom Windfarne. Där tog det ett tag innan jag insåg vad det var.
Nu när jag kollar noga har jag missuppfattat en hel del bilder för att jag inte varit uppmärksam... Vilket detaljseende, imponerande!
Senast redigerad av AAA 2011-05-05 0:10:34, redigerad totalt 1 gång.
AAA skrev:Truly skrev:AAA skrev:Nån annan som "sett fel" på folks bilder?
Jajjamen. Jag kommer inte ihåg vad de heter just nu, förutom Windfarne. Där tog det ett tag innan jag insåg vad det var.
Nu när jag kollar noga har jag missuppfattat en hel del bilder för att jag inte varit uppmärksam... Vilket detaljseende, imponerande!
Din bild AAA, ser ju lite pervers ut om inte annat:)! Men det är kanske meningen att den ska provocera?
Påminde lite om den psykopatgranne jag hade innan de här galningarna. Jag är otursförföljd när det gäller grannar helt klart. Han innan slog ju sönder min dörr med hammare & dagen därpå trängde han sig in i min lägenhet med en gigantisk kökskniv & hammare i handen & mordhotade mig. Jag öppnade för att be honom sluta slå sönder min dörr. Fick knuffa ut honom. Han blev arg för att jag inte ville öppna dörren för honom. Undrar varför????
Återgå till Att leva som Aspergare