Privata avdelningen tillfälligt stängd
31 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Privata avdelningen tillfälligt stängd
Admin
Avdelningen är tillfälligt stängd även för medlemmar med anledning av en konflikt som brutit ut där.
Avdelningen är tillfälligt stängd även för medlemmar med anledning av en konflikt som brutit ut där.
Jag håller med jorand
Stängningen känns konstig, för mig är privata ett sätt att hindra utomstående (som jag inte vet om de kan vara medlemmar här men kanske lätt kan hitta hit) att få reda på saker om mig som de kan använda för att skada mig.
jorand skrev:tala aldrig om någon där som inte är medlem i PA
Det där är ju egentligen en orimlig regel, anledningen till många trådar är ju att man har behov att få prata om saker i ett forum som är avskilt och privat. Att personliga problem uppstår med människor som inte är medlemmar i PA är ju ofrånkomligt.
Om man exempelvis nämner en nuvarande eller fd partner i en tråd, det måste ju vara tillåtet, då blir det blir ju väldigt enkelt att identifiera vem man menar för folk man känner personligen utanför forumet. Detta borde ju gälla oavsett om personen ifråga t.o.m. skulle vara (eller senare blir) medlem på forumet. Man kan ju inte heller antas kunna förutse andra forumiters slutledningsförmåga.
Stängningen känns konstig, för mig är privata ett sätt att hindra utomstående (som jag inte vet om de kan vara medlemmar här men kanske lätt kan hitta hit) att få reda på saker om mig som de kan använda för att skada mig.
Admin
PA är stängd för att förhindra att inlägg kopieras och sparas och/eller sprids utanför avdelningen. Med bakgrund i att sådant tidigare skett i inflammerade lägen i konflikter bedömer jag att risken finns och det är av omsorg om dem som skrivit där jag gjort detta. Det är uppenbart att det finns någon medlem där som för vidare vad som skrivs till utomstående.
PA är stängd för att förhindra att inlägg kopieras och sparas och/eller sprids utanför avdelningen. Med bakgrund i att sådant tidigare skett i inflammerade lägen i konflikter bedömer jag att risken finns och det är av omsorg om dem som skrivit där jag gjort detta. Det är uppenbart att det finns någon medlem där som för vidare vad som skrivs till utomstående.
Jag kan inte se annat än att Titti var kristallklar. Och omsorgen gäller rimligen alla personer i både den diskussion det gäller och överallt annars i avdelningen. Läckagerisk av den här digniteten är en grundskott mot själva existensen för en avdelning där idén är att privata ting ska kunna dryftas.
Sedan menar jag naturligtvis att Heliora ska visas lika mycket omsorg som alla andra. Men i en sådan här fråga blir det nog mycket som skaver hur väl man än försöker, för alla inblandade utan undantag.
Sedan menar jag naturligtvis att Heliora ska visas lika mycket omsorg som alla andra. Men i en sådan här fråga blir det nog mycket som skaver hur väl man än försöker, för alla inblandade utan undantag.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
ufo skrev:OkTitti skrev:Admin
Avdelningen är öppen för medlemmar i PA nu.
Varför har jag inte tillträde?
Har jag gjort något dumt?
Kanske måste logga ut och in?
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter