Filmtips, alla kategorier

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Moggy » 2008-03-26 3:59:57

manne skrev:
KrigarSjäl skrev:
Moggy skrev:Manne, har du hört at moderata riksdagsmän vill tillåta fildelning?

Kanske dags för dig att sluta ladda hem?

Nu kanske han byter politisk inriktning...


varför skulle man göra det ha alltid varit social-demokrat och så röstar aldrig i livet på högern aldrig never.. :!:

Men man kan kritisera historiska saker utan att vara höger..!

någon som förresten vet vad social-demokraterna tycker om fil-delning.?




Sossarna är dom som har hårdast attityd mot fildelare, dom vill införa fängelsestraff för nedladdare.

Är egentligen bara M, KD och SD som är för fildelning.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav manne » 2008-03-27 13:55:45

någon hära som har sätt denna film.. :?: :?:

och vad tyckte ni om den osv.. :?:

Beckomberga. En.Betraktelse. Av.Ett.Nedlagt.Mentalsjukhus.

jag har stjälv inte vågat sätt den ännu men men .. :cry: :cry:

jag kollade de runt den finns endast att få tag på som nerladdnig tyvär
så den går inte att köpa eller att se på SVT osv tyvär.. :!:

nerladdning är endast den ända alternativet och så. :!:

men tvär så fick man ju inte länka till denna film så mycket för den undervisningen ush.! skit.. :cry: :twisted:

säg till mig eller skicka mig ett Pm om jag får länka till den i alla fall.??
Men tyv'är det stans jävla äcklig copy-right rätten så får man ju inte det.
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19901
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav tahlia » 2008-03-27 14:12:20

Moggy skrev:
manne skrev:
KrigarSjäl skrev:[quote="Moggy"]Manne, har du hört at moderata riksdagsmän vill tillåta fildelning?

Kanske dags för dig att sluta ladda hem?

Nu kanske han byter politisk inriktning...


varför skulle man göra det ha alltid varit social-demokrat och så röstar aldrig i livet på högern aldrig never.. :!:

Men man kan kritisera historiska saker utan att vara höger..!

någon som förresten vet vad social-demokraterna tycker om fil-delning.?




Sossarna är dom som har hårdast attityd mot fildelare, dom vill införa fängelsestraff för nedladdare.

Är egentligen bara M, KD och SD som är för fildelning.[/quote]

Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att människor som har hur mycket pengar som helst kan då få allt gratis ;)

Skämt åsido, det handlar ju egentligen om detta med att artister, låtskrivare och producenter som förlorar en hel del pengar på detta. Filmvärlden klarar sig nog vilket som, men musikerna har det värre.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Moggy » 2008-03-28 20:46:58

Den nya filmen Fitna som släptes på webben igår.

Intressant, omtalad och skrämmande dokumentär om Islam och muslimer.


http://hotair.com/archives/2008/03/27/video-fitna/


Finns även på Piratebay. Laglig att ladda hem.

Admin: bortplockad länk
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav manne » 2008-03-28 21:07:54

Moggy skrev:Den nya filmen Fitna som släptes på webben igår.

Intressant, omtalad och skrämmande dokumentär om Islam och muslimer.


http://hotair.com/archives/2008/03/27/video-fitna/


Finns även på Piratebay. Laglig att ladda hem.

Admin: bortplockad länk


ja sådana dära extrema muslimer som tex sharia lagar shia eller när de finaniserar moskerer i från suadi-arabien ja sånt vill man inte ha hära i detta land absolut inte..!
tror att det heter något i tilm med wahabbismen eller något.. :?:
suadi-arabien är ju kännda för att stödja extremister med pengar till moskere och liknade i svergie.. :!:
så klart att muslimer ska ha sina rättigheter med inga extremister,fundamnetalister hära tack i detta land.. :!:
men nu så är jag ingen expert på islam eller på dess idelogi så jag ska igentligen inte utala mig alls på denna fråga.. :?:
så klart som fan att det finns trevlig sekulariserade muslimer också. :?:
problemet är när media pratar om muslimer så kopplas de ofta i bland i hop med araber och folk i från mellan-östern och då blir hela denna gruppen misstänktligjord och så..Men araber och folk i från mellan-östern kan ju ha olika tros uppfattningar som tex judedomen och kristendomen
,ateism mm mm så alla av dem är knappast extrema muslimer.. :!:
Men men är ingen expert på området bara lekman..
Är jävligt tråkigt bara när folk i från mellan-östern alla blir misstänkta i media för att vara extremister då så inte är fallet heller. :!:
har stjälv inga problem med att lära känna en arab eller turk osv..
jag menar rasism och sånt gillar man ju inte och Media kan i bland tyvär oftas få det till att arab eller turk =fundamntalist -muslim då de två begreppen oftas kopplas i hop med varandra.. :!:
skulle vara kul att höra någon expert på området utala sig tex någon religions expert eller liknade.. :idea: är verkligen för lite insatt och det gäller nog många svenskar hära i landet också..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19901
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav earlydayminer » 2008-03-29 1:34:53

Before The Devil Knows You're Dead!
Admin: bortplockad länk
NFO: http://paste2.org/p/17882

Länken är inte till repack rellén, det är nog ett typo av NTi.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav manne » 2008-03-29 15:06:08

http://www.imdb.com/title/tt0461872/

Human Trafficking (2005) (TV)

Hundreds of thousands of young women have vanished from their everyday lives-forced by violence into a hellish existence of brutality and prostitution. They're a profitable commodity in the multi-billion-dollar industry of modern slavery. The underworld calls them human traffic... Written by Echo Bridge Home Entertainment

In Prague, Czech Republic, the single mother Helena is seduced by a successful handsome man and travels with him to spend a weekend in Vienna, Austria; in Kiev, Ukraine, the sixteen-year-old Nadia is selected by a model agency and travels to the United States with the other selected candidates; in Manila, Philippines, the twelve-year-old American tourist Annie Gray is abducted in front of her parents. In common, the girls become victims of a powerful international network of sex traffickers leaded by the powerful Sergei Karpovich. In New York, after the third death of young Eastern European prostitutes, the obstinate Russian-American NYPD agent Kate Morozov convinces the Immigration and Customs Enforcement Chief Bill Meehan to hire her, promising him that she would fight against this type of crime and that he would not regret. Written by Claudio Carvalho, Rio de Janeiro, Brazil

When a sixteen-year-old girl from the Ukraine, a single mother from Russia, an orphaned seventeen-year-old girl from Romania, and a twelve-year-old American tourist become the victims of international sex slave traffickers, a specialized team of Immigration and Customs Enforcement (ICE) struggles to expose the worldwide network that has enslaved them. ICE agent Kate Morozov knows the horror of sexual exploitation first-hand and is dedicated to dismantling the network and bringing the ring's kingpin to justice. From a torture chamber in Queens to the flesh-peddlers of Russia, the hunt is on as the fates of relentless ICE agents, the ruthless traffickers and their defenseless victims collide in a powder keg conspiracy of global proportions. Written by Echo Bridge Home Entertainment
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19901
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Karl » 2008-03-30 4:05:14

The Secret Life of Words
http://www.imdb.com/title/tt0430576/

Enastående film med ett manus där varje ord har betydelse. Regissören och författaren Isabel Coixet har jag fullständigt missat, måste kolla upp hennes övriga filmer också.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Karl
 
Inlägg: 987
Anslöt: 2007-03-06
Ort: Västkusten

Inläggav manne » 2008-03-30 23:58:28

http://www.imdb.com/title/tt0272152/

Med
Kevin Spacey i huvudrollen..

EN favo film det..

K-PAX

Prot is a patient at a mental hospital who claims to be from a far away planet. His psychiatrist tries to help him, only to begin to doubt his own explanations.
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19901
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Titti » 2008-03-31 0:26:22

Moderator:

Kopierat från en nystartad tråd men som hör hemma här. Håll er till de trådar som finns om ni inte har något nytt ämne att komma med!


earlydayminer skrev:earlydayminer
InläggPostat: 2008-03-30 22:19:21 Rubrik: Alla kommer läsa denna post för att..
..det är så vi människor fungerar, vi är nyfikna på allt och alla.

Förlåt till er som jag med min lustiga stil lockat fram falska förhoppningar hos - nyfikenhet; alltså lurat er in till att slösa bort energi på att fundera och röra några muskler för att klicka in er hit i hopp om ett inlägg med smaskelismaskens.
Mja, man kan ju faktiskt behöva den lilla energin om någonting riktigt allvarligt inträffar och ens hjärta ger vika just för att energin tog slut. Det är inte lätt att vara människa, vi är ju trots allt jordens (kanske galaxens!) mest patetiska ras (ta det ej personligt, det är ren fakta baserat på vår historia).
Det vore skönt att vara ett lejon, utan tjuv-skytte förstås.

Nåväl, TILL ämnet. Ämnet är F I L M!

Kära moderatorer, jag vet om att det redan finns en mega-tråd här vars ämne är att ge filmtips men jag är skeptisk till att innehållet passerar tillräckligt många med tanke på trådens storlek.

Så mitt filmtips är:
Trainwreck: My Life as an Idoit

Anledningen till att jag vill att så många som möjligt ska se den är:

In "Trainwreck," a man attempts to deal with a truly remarkable variety of personal and emotional problems in this comedy drama based on the real-life experiences of comedian and author Jeff Nichols. Jeff (Seann William Scott) is a man edging into his thirties who has a serious drinking problem along with Attention Deficit Disorder, Dyslexia and Tourette's Syndrome; to say Jeff has a hard time dealing with others stretches the boundaries of understatement, and he devotes a fair share of his day to support meetings, even ones dealing with conditions which don't involve his problems. Jeff prefers to blame his wealthy parents (Dierdre O'Connell) and (Denis O'Hare) for his problems, even though they haven't done much besides stand aside as he's burned down their home. Unable to hold down a job, Jeff has been evicted from the garage he was renting from Bert (Kevin Conway), who can no longer handle his many eccentricities, but with nowhere else to go, he somehow charms his way into the heart and home of Lynn (Gretchen Mol), a woman he met at a support group for people with relationship problems. While Lynn is a walking mass of phobias regarding men and romance, she discovers something in the damaged Jeff that encourages her to take a chance on him.

Med tanke på att huvudrollsinnehavarens svårigheter (som en del av oss kämpar med, dagligen) är i fokus, att min vilja är att mena väl och för att så många som möjligt ska få detta tips så tycker jag att en egen tråd är okej.

PS. Jag vet inte om det är med mening det står idoit (som det står på imdb) eller om det bara är ett felstav. Det är nice om det är med mening, det blir en sötare faktor till filmens ämne då.

Enjoy! Smile
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Titti » 2008-04-11 10:12:11

Moderator:

Kopierat från en nystartad tråd men som hör hemma här.

rattlelizard skrev:Postat: 2008-04-11 9:23:28 Rubrik: film med sigourney weaver( Stavas det så?) Svara med citat Ändra/Ta bort det här inlägget Ta bort det här inlägget Användarens IP Anmäl inlägg
Jag vill tipsa om en jättebra film som heter Snowcake med S. Weaver.
Den handlar om en autistisk kvinna jag tror kevin spacy är motspelare ett drama.
mycket sevärd!
_________________
"Jag kommer från planeten Aspergia, varifrån kommer du?"
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Savanten Svante » 2008-04-11 10:21:07

A beautiful mind.

http://www.abeautifulmind.com/

Går på tv4 nu på söndag kl 21!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Savanten Svante » 2008-04-11 10:39:13

rattlelizard skrev:Postat: 2008-04-11 9:23:28 Rubrik: film med sigourney weaver( Stavas det så?) Svara med citat Ändra/Ta bort det här inlägget Ta bort det här inlägget Användarens IP Anmäl inlägg
Jag vill tipsa om en jättebra film som heter Snowcake med S. Weaver.
Den handlar om en autistisk kvinna jag tror kevin spacy är motspelare ett drama.
mycket sevärd!
_________________
"Jag kommer från planeten Aspergia, varifrån kommer du?"


Ja, den är häftig! Den är DAZZLIOUS!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Jossan » 2008-04-11 21:03:22

Har sett " Abeatiful mind" nyligen. Jättebra!
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Jossan
Inaktiv
 
Inlägg: 1423
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Storstockholm

Inläggav Kvasir » 2008-04-13 0:23:14

Jag blev nyss påmind om en bra film när jag läste någon nämna den i en tidning.

Det är filmen No man's land som utspelar sig under Bosnienkriget. Det är en allvarlig och mycket tänkvärd film, men samtidigt full av svart humor och sarkasmer åt alla inblandade parter, inte minst FN.

Handlingen är i korthet att en serbisk och en bosnisk soldat samtidigt råkar förirra sig ner i samma skyttegrav, mittemellan frontlinjerna och inte kan ta sig därifrån. Den som försöker fly riskerar att bli skjuten av motståndarsidan eller av den som är kvar i skyttegraven. Dessutom finns en tredje person från ena sidan som blivit sårad och ramlat över en mina som kommer lösa ut om man försöker lyfta honom. Till slut begär de assistans av FN för att bli eskorterade ut från området, och en ung fransk FN-officer rycker genast ut med sina mannar, bara för att omdelbart bli återkallad av högre befäl. Det är alldeles för farligt uppdrag för FN. Det slutar dock med att fransmannen ignorerar ordern och åker iväg, och media hakar på. FN måste då försöka få det att se ut som om det var en order och försöka vända det hela till en PR-kupp. Man kan lätt inse att regissören var mycket desillusionerad över alla parter, inklusive sin egen sida.

http://www.imdb.com/title/tt0283509/
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Mystiqa » 2008-04-13 0:54:20

Såg nionde insikten idag fast på engelska celestine prophesy heter den är så trött nu så stavade nog ganska fel där:P
Senast redigerad av Mystiqa 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Mystiqa
Inaktiv
 
Inlägg: 616
Anslöt: 2006-04-22

Inläggav Kvasir » 2008-04-14 16:55:35

Savanten Svante skrev:A beautiful mind.

http://www.abeautifulmind.com/

Går på tv4 nu på söndag kl 21!


Och tack vare det och lite tur så har även jag sett den nu. Den var klart intressant. Den anses tydligen stämma ganska bra med hans liv i stora drag, men inte så bra i detaljer. Men i vart fall var det en dramaturgiskt intressant skildring av hans tilltagande schizofreni.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Savanten Svante » 2008-04-14 21:12:58

Kvasir skrev:
Savanten Svante skrev:A beautiful mind.

http://www.abeautifulmind.com/

Går på tv4 nu på söndag kl 21!


Och tack vare det och lite tur så har även jag sett den nu. Den var klart intressant. Den anses tydligen stämma ganska bra med hans liv i stora drag, men inte så bra i detaljer. Men i vart fall var det en dramaturgiskt intressant skildring av hans tilltagande schizofreni.


Och så var han skönt aspig när han ville ha "verifierbara bevis" på flickvännens kärlek! :)

Nash: Alicia, does our relationship warrant long-term commitment? I need some kind of proof, some kind of verifiable, empirical data.
Alicia: I'm sorry, just give me a moment to redefine my girlish notions of romance.
Alicia: How big is the universe?
Nash: Infinite.
Alicia: How do you know?
Nash: I know because all the data indicates it's infinite.
Alicia: But it hasn't been proven yet.
Nash: No.
Alicia: You haven't seen it.
Nash: No.
Alicia: How do you know for sure?
Nash: I don't, I just believe it.
Alicia: It's the same with love I guess.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Moggy » 2008-05-02 21:12:54

http://us.imdb.com/title/tt1000146/

Prism
------

Ingen film jag sett men eftersom det handlar om en autistisk pojke så tänkte jag tipsa om den ändå då det verkar finnas intresse för filmer som berör ämnet.

Prism.2007.LIMITED.COMPLETE.NTSC.DVDR-EPiSODE

Verkar inte finnas nån version med undertexter än.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Karl » 2008-05-02 23:25:29

Autism är tydligen inne, "Chocolate" är en thailändsk film om en autistisk tjej. Den är gjord av regissören till Ong-bak så åtminstone fighting-scenerna är väl bra, har dock inte sett den själv ännu.

http://www.imdb.com/title/tt1183252/
An autistic woman with powerful martial art skills looks to settle her ailing mother's debts by seeking out the ruthless gangs that owe her family money.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Karl
 
Inlägg: 987
Anslöt: 2007-03-06
Ort: Västkusten

Inläggav manne » 2008-05-19 22:30:33

måste bara tipsa om denna för denna är mycket se värld den..!!!

http://www.imdb.com/title/tt0492931/

The 11th Hour

Med Leonardo DiCaprio (writer Documentary Miljön..

Köp den eller sök på den..!!!!
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19901
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Moggy » 2008-05-19 23:43:12

Autism The Musical 2007 NTSC DVDR-EPiSODE
Autism The Musical 2007 FESTIVAL DVDRip XviD-TheWretched

http://www.imdb.com/title/tt0481580/
8.3 på IMDB lovar gott...

Kanske intresserar nån.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav manne » 2008-05-20 9:09:35

kolla denna trailer nu..!!!

http://www.youtube.com/watch?v=7IBG2V98IBY

The 11th Hour Trailer

faktiskt bättre än AL gores film en obekväm sanning.. :!:

AL gores film vara mera rörigare och mindre underhållande tyvär.. :cry:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19901
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav earlydayminer » 2008-05-20 11:50:00

Moggy skrev:Autism The Musical 2007 NTSC DVDR-EPiSODE
Autism The Musical 2007 FESTIVAL DVDRip XviD-TheWretched

http://www.imdb.com/title/tt0481580/
8.3 på IMDB lovar gott...

Kanske intresserar nån.


Den var jättebra. Helt underbart att se.
Jag såg den alldeles nyligen.

Riktiga underbara barn!
Så många olika sortes barn med en sak gemensamt.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 11:00:35, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in