Vad söker ni hos en livspartner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Kattmamma » 2013-04-26 17:47:53

Ja det är nog kompromissa vi gör, jag har inte tänkt på vad det heter.
Man inser att livet är för kort att tjafsas bort på småsaker och få sin vilja igenom till varje pris.
Om man båda två är villig att göra sitt bästa att förhållandet ska fungera och hellre säger vad sin partner gör för bra saker än se på hans brister.
För jag är långt ifrån fullkomlig själv, då känns det bara dumt att reta sig på bagateller.
Sen är jag tydlig och berättar för min kille hur jag fungerar och vad som gör mig glad och ledsen.
Hur ska han annars kunna veta vad jag uppskattar.
Att prata med varandra är viktigt.
I början av vårt förhållande så mejlade jag honom om jag hade svårt att utrycka med ord muntligt.
För att utrycka känslor och känsliga saker är svårt.
Men vi blir bättre och bättre på att prata .
Det krävs vilja och engagemang att lära känna sin partner och att han ska känna han är min bästa vän och kärlek. :-)154
Kattmamma

Anslöt: 2012-04-22

Inläggav Kattmamma » 2013-04-26 17:52:48

Parvlon skrev:
mikael skrev:Vardagstjejen!
Ush.

Jag vill ha en tokkärring. Helst med tänderna kvar.

Ha ha min ufo har samma smak som dig för han ler stort när han kallar mig. Skev! :-)129 :-)065
Kattmamma

Inläggav Aeriel » 2013-04-26 21:57:19

Parvlon skrev:
mikael skrev:Vardagstjejen!
Ush.

Jag vill ha en tokkärring. Helst med tänderna kvar.

Det här kan vara det roligaste jag läst :-)154
Aeriel

Anslöt: 2012-10-26

Inläggav Kristofer » 2013-04-26 22:29:04

Icke-rökare, icke-mamma. Ingen vilja att förändra något av dessa faktum.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav nano » 2013-04-27 0:42:55

Jag har ett krav för att bli livspartner med en annan person, att hon och jag tycker så mycket om varandra att vi båda kan påstå att vi är kära i varandra.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Charlie72 » 2013-04-27 2:28:36

En stor och att hon har mycket, sen så vill jag att hon ska vara, men inte för mycket, sen så får hon gärna
Charlie72

Anslöt: 2012-10-11

Inläggav mikael » 2013-04-27 2:35:49

Hon ska vara vacker,ung,rik,charmig, kunna försörja mig och laga god mat.
Enda krav jag har!
mikael

Anslöt: 2009-06-21

Inläggav Charlie72 » 2013-04-27 2:50:51

Hon ska vara en sexgudinna
Charlie72

Anslöt: 2012-10-11

Inläggav mikael » 2013-04-27 8:43:33

Charlie72 skrev:Hon ska vara en sexgudinna

Ibland.
mikael

Inläggav Kattmamma » 2013-04-27 9:06:09

nano skrev:Jag har ett krav för att bli livspartner med en annan person, att hon och jag tycker så mycket om varandra att vi båda kan påstå att vi är kära i varandra.

Så himla gulligt och verkligen det bästa svaret !
Kattmamma

Inläggav Miche » 2013-04-27 9:28:36

Kattmamma skrev:
nano skrev:Jag har ett krav för att bli livspartner med en annan person, att hon och jag tycker så mycket om varandra att vi båda kan påstå att vi är kära i varandra.

Väldigt bra svar och det stämmer in på mitt liv.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav kullan » 2013-04-27 9:52:21

Vilket bra svar. Stämmer bra in på mig med.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav ullstrumpan » 2013-04-27 11:14:43

Kristofer skrev:Icke-rökare, icke-mamma. Ingen vilja att förändra något av dessa faktum.
Okej, så du vill verkligen inte alls ha några barn alltså om jag har förstått dig rätt?
ullstrumpan

Anslöt: 2011-11-27

Inläggav ullstrumpan » 2013-04-27 11:15:21

Kattmamma skrev:

Ja, dt var verkligen ett bra svar
ullstrumpan

Inläggav Kristofer » 2013-04-27 11:25:38

ullstrumpan skrev:
Kristofer skrev:Icke-rökare, icke-mamma. Ingen vilja att förändra något av dessa faktum.
Okej, så du vill verkligen inte alls ha några barn alltså om jag har förstått dig rätt?

Nej. I nuläget har jag fullt upp med att ordna det för mig själv. Det vore ytterst oansvarigt att blanda in barn i en sådan situation.
Kristofer

Inläggav ullstrumpan » 2013-04-27 11:44:40

Kristofer skrev:
ullstrumpan skrev:

Nej. I nuläget har jag fullt upp med att ordna det för mig själv. Det vore ytterst oansvarigt att blanda in barn i en sådan situation.
Okej, så du har inte planer på att könsoperera dig då , utan det beror alltså bara på din nuvarande situation att du inte vill ha jobb ?
ullstrumpan

Inläggav Kristofer » 2013-04-27 12:59:45

ullstrumpan skrev:så du har inte planer på att könsoperera dig då

Nej. Bestämt nej.

ullstrumpan skrev:det beror alltså bara på din nuvarande situation att du inte vill ha jobb ?

Va? Det här har ingenting med min inställning till arbete att göra. För övrigt så är det mycket viktigt för mig, liksom för majoriteten, att ha ett arbete.
Kristofer

Inläggav mikael » 2013-04-28 8:09:16

Men hon kan även vara utåtriktad, spela instrument, vara arg ofta ,ha katt, vara med i bokklubb.
Dominera en aning.
Vara normotypiker, social, bjuda hem väninnor och vänner.
Låta mig ha eget rum och frihet.
Vara lärarinna till yrket,språklärarinna.
mikael

Inläggav slackern » 2013-04-28 11:57:47

Kristofer skrev:

Nej. Bestämt nej.

ullstrumpan skrev:det beror alltså bara på din nuvarande situation att du inte vill ha jobb ?

Va? Det här har ingenting med min inställning till arbete att göra. För övrigt så är det mycket viktigt för mig, liksom för majoriteten, att ha ett arbete.

Haha är det här något internt skämt eller? För den här dialogen var helt skruvat sjukt rolig. :lol:
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Kristofer » 2013-04-28 20:03:32

slackern skrev:
Kristofer skrev:

Nej. Bestämt nej.

Haha är det här något internt skämt eller? För den här dialogen var helt skruvat sjukt rolig. :lol:

Jag vet inte varför dessa frågor ställdes till mig. Jag fann det i alla fall bäst att svara kort, konkret och sanningsenligt.
Kristofer

Inläggav ullstrumpan » 2013-04-28 21:45:50

Kristofer skrev:
slackern skrev:
Kristofer skrev:
Nej. Bestämt nej.

Jag vet inte varför dessa frågor ställdes till mig. Jag fann det i alla fall bäst att svara kort, konkret och sanningsenligt.

Oj vad tokigt det blev såg jag nu. Barn trodde jag att jag hade skrivit, i alla fall var det det som jag trodde att jag hade skrivit, tills jag nu såg att jag råkat skriva jobb och inte barn, "Det beror alltså bara på din nuvarande situation att du inte vill ha BARN , var min fråga och inget annat. ? Där ser man hur det kan gå när fingrarna slinker iväg och man inte läser igenom inläggen innan man postar dem ?
ullstrumpan

Inläggav ullstrumpan » 2013-04-28 21:48:08

ullstrumpan skrev:
Kristofer skrev:
ullstrumpan skrev:Okej, så du vill verkligen inte alls ha några barn alltså om jag har förstått dig rätt?

Okej, så du har inte planer på att könsoperera dig då , utan det beror alltså bara på din nuvarande situation att du inte vill ha jobb ?
Hjälp, ännu en blunder av mig könsoperera, vad jag menade var sterilisering, alltså attt man ja, gör nåt med könsorganen så att man aldrig kan bli förälder. Jag måste varit exremt trött när jag skrev dessa inlägg ?
ullstrumpan

Inläggav slackern » 2013-04-28 21:54:07

ullstrumpan skrev:
Kristofer skrev:
slackern skrev:

Oj vad tokigt det blev såg jag nu. Barn trodde jag att jag hade skrivit, i alla fall var det det som jag trodde att jag hade skrivit, tills jag nu såg att jag råkat skriva jobb och inte barn, "Det beror alltså bara på din nuvarande situation att du inte vill ha BARN , var min fråga och inget annat. ? Där ser man hur det kan gå när fingrarna slinker iväg och man inte läser igenom inläggen innan man postar dem ?

Haha fyfan du är ju underbar. Jag skrattar så jag kiknar.
slackern

Inläggav slackern » 2013-04-28 21:55:48

ullstrumpan skrev:
ullstrumpan skrev:
Kristofer skrev:
Hjälp, ännu en blunder av mig könsoperera, vad jag menade var sterilisering, alltså attt man ja, gör nåt med könsorganen så att man aldrig kan bli förälder. Jag måste varit exremt trött när jag skrev dessa inlägg ?

Du är oslagbar. Fortsättningen blir ju bara bättre och bättre. TAck för ett jävligt gott skratt. Ta det inte fel tycker bara hela situationen blev helt absurd.
slackern

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in